2019-12-19, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Sarnecki har ju ljugit om invandrarrelaterad brottslighet sen 80-talet, hans disputation är värd ingenting.
Han har varit en desinformatör för åsiktskorridoren i årtionden, ingen vettig människa tar honom seriöst.
Har du bott under en sten, haha.
Han är en av Sveriges stora förvillare.
Jag har själv akademiska meriter dock så är jag inte professor men som sagt ledsen men Sarnecki är helt och hållet oseriös, att du lyfter honom idiotförklarar dig själv. Jag har haft koll på skämtaren i över 20 år, har du? Skillnaden mellan honom och en man som ljuger sig blå i en turkisk basar är att Sarnecki inte säljer kryddor utan propaganda.

Är ett fåtal synnerligen hjärntvättade människor som tror på någonting som han säger. Han används för att förvirra och mörka när somliga vill spridda sin propaganda i media.

Han är dessutom utbildad inom sociologi inte krimonologi.

Hur tror du man blir professor i kriminologi, genom en halvmiss eller får titeln i ett flingpaket...?
Jag hyllar inte Sarnecki, utan konstaterar bara att han har gedigna meriter skolning och erfarenhet för sin titel och sitt uppdrag.

Du och andra som sågar honom har såklart oerhört mycket mer meriter titlar, utbildningar och erfarenhet etc, eller....?
Citera
2019-12-19, 00:10
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Hur tror du man blir professor i kriminologi, genom en halvmiss eller får titeln i ett flingpaket...?
Jag hyllar inte Sarnecki, utan konstaterar bara att han har gedigna meriter skolning och erfarenhet för sin titel och sitt uppdrag.

Du och andra som sågar honom har såklart oerhört mycket mer meriter titlar, utbildningar och erfarenhet etc, eller....?
Han blev professor av ett arbete om fritidsgårdar. Alla som är insatta i den akademiska världen vet att han ljuger och förvillar.
Citera
2019-12-19, 00:11
Medlem
Q6s avatar
Att inte regeringen tar allvarligt på uppgifterna och tillsätter en oberoende utredning för att skingra alla misstankar gjorde att jag blev lite fundersam. När man sedan för fram sin partitidningen Aftonbladet och vänstervridna SVT för att försöka misskreditera forskningsrapporten gör bara att jag blir mer övertygad om att den på intet sätt överdriver hur de missförhållanden som finns inom myndigheten.
Tyvärr så är det vi vanliga medborgare och framförallt alla brottsoffer som har fått lida då inte rätt kriminalpolitik har kunnat beslutats då underlaget har varit förvanskat.

Det är dags att tjänstemannaansvaret återinförs.
Citera
2019-12-19, 00:14
Medlem
Citat:
Jag ger dig delvis rätt men om vi tittar på statistiken så driver även Reinfeldt upp invandringen. Visst sossarna driver på innan Reinfeldt tar vid 2006 men han håller i och ökar sedan upp till 127 000 2014.
Löven drivar sedan på ytterligare. Sedan efter kraschen 2015 så ökar man trots det upp till rekordet 163 000 2016. Även nu fortsätter massinvandringen med 132 000 2018. Vi har pumpat in i 20 år och cirka 96 000 eller mer varje år sedan 2006, inte undra på att det går åt helvete. Vi ligger nu på nivåer där Reinfeldt klev av.

Från SCB

2001: 60 000
2003: 64 000
2005: 65 000
2006: 96 000
2007: 99 000
2008: 101 000
2009: 102 000
2010: 99 000
2011: 96 000
2012: 103 000
2013: 116 000
2014: 127 000
2015: 134 000
2016: 163 000
2017: 144 000
2018: 132 000

Är detsamma siffror som kan vara av intresse för att döma det hela...?

Hur många av dessa är kvar i landet?
Hur många har jobb och lever utan bidrag idag och inte är någon belastning utan bidrar till samhället genom sin inkomstskatt?
Hur många av dessa har begått brott?

Skulle man ponera att alla dessa lever och är kvar i landet idag, så skulle det betyda mindre än 1000 personer per tätort i Sverige. Notera då att tätort handlar om allt från samhällen med 200 personer upp till våra storstäder.
Citera
2019-12-19, 00:16
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Spelar hans titel eller erfarenhet någon roll när han sitter i TV och ljuger? Snickeznacki har inte haft rätt de senaste 30 åren.
Citera
2019-12-19, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LetsFvck
Mörklagt? Det togs upp så sent som i Aktuellt-sändningen ikväll 21:00. Det var inte ett särskilt smickrande inslag för rapportförfattarna dock.

Och typ halva morgonstudion handlade om rapporten. Vet inte riktigt hur det kan kallas mörkläggning.

Och det är ett tydligt tecken på att vissa bara ser det de vill se. En smula bias minst sagt....
Så, mörkläggning my ass.... De skryter om att de minsann har koll på verkligheten, men inte ens klarar att ha koll på hur en så enkelt sak som mörkläggning eller inte....
Citera
2019-12-19, 00:19
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Jag ser honom på universitetet ibland (SU), de som studerar kriminologi säger att han är helt kass. Att han alltid får vara på TV är för att han dels har rätt åsikter (Eller snarare har haft, nu när STV börjar rapportera vissa saker), men också för att han är den enda som ställer upp. Andra vill inte för om de säger sanningen så blir de rasistanklagade och förlorar karriären (Ja jag frågade en journalist om varför de alltid tog in honom och han svarade att han är den enda som ställer upp). Det är därför denna rapport kommer från ett annat universitet och från en annan institution.
Citera
2019-12-19, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har JS disputerat till professor i kriminologi, var kan vi läsa om det?

Wikipedia citat;

Efter filosofie kandidatexamen i sociologi vid Stockholms universitet antogs han till forskarutbildning. Under forskarutbildningen arbetade han som utredare för Stockholms kommun. År 1978 disputerade Sarnecki i sociologi med en avhandling om kommunala fritidsgårdar i Stockholm.

JS har fått sin professorstitel i kriminologi till skänks, han är en lantmäteriingenjör som har disputerat i sociologi, fritidsgårdar?

Visst har JS forskarutbildning, han har också forskat, men visa oss vilka utbildningar han har i bagaget i ämnet kriminologi.

Sociologi, inte märkligt att BRÅ trycker på socioekonomiska faktorer, krimininologi verkar inte vara BRÅ starka kort.

Ren och skär PK myndighet, man kan fundera på var det kommer ifrån.

Om du tror att man får en professorstitel kriminologi bara sådär, till skänks, så säger det en hel del om din kunskapsnivå....
Då kan väl du eller jag också får en sådan professorstitel till skänks, och få en fet lön? Eller kan det krävas nåt mer tror du än grundskola högstadie och gymnasium...?
Citera
2019-12-19, 00:29
Medlem
Citat:
Ja du Wilma trodde nog också att det var tryggt sedan blev hon mördad och styckad av sin pojkvän och dennes familj.
Du är en desinformatör som försöker blanda bort korten.
Du kanske inte är ond men oerhört naiv.

Nu har jag inte hängt med så mycket om Wilma, men förmodar att förövare är av utländsk härkomst då du trycker på om den händelsen?

Hur ligger det då till med styckmord i Sverige, finns det exempel på svenskar som styckmördat? Hur ofta har styckmord skett och hur är fördelningen mellan svenskar och folk av den sort ni starkt ogillar...?
Citera
2019-12-19, 00:34
Medlem
Citat:
Om du tror att man får en professorstitel kriminologi bara sådär, till skänks, så säger det en hel del om din kunskapsnivå....
Då kan väl du eller jag också får en sådan professorstitel till skänks, och få en fet lön? Eller kan det krävas nåt mer tror du än grundskola högstadie och gymnasium...?
Du har inte kollat upp hans publiceringslista, eller hur?
Citera
2019-12-19, 00:36
Medlem
Gud-Runars avatar
När Brå frågar om trygghet utomhus frågar de om man är orolig att röra sig i bostadsområdet.
Det vore ju förbannat hemskt om mer än 30% inte vågar gå ut genom porten.
Men är det en relevant trygghetsfråga i Sverige?

Frågan som jag påtalat för BRÅ via mejl för många år sedan borde vara om man känner sig trygg att röra sig genom staden sen kväll/natt.

Bor man som jag mitt i centrum i en svensk småstad kan man inte undgå att märka en markant förändring i nattliv.
Sitter ofta arbetande vid ett fönster fram till vargtimmar och sett hur hur utelivet ändrats.
Sällan ser jag ens män och aldrig ensamma kvinnor efter 22.

Vilken Far skulle idag inte se till att ens barn inte behövde gå genom staden nattetid efter sent skift eller fest?
Det är väl det trygghet handlar om ?

Tack och lov att man vågar gå ut med hunden runt huset men det är väl inte trygghet?

Här trålar rånare förgäves efter offer för det finns ingen att råna och det är ju bra för statistiken.

Det handlar ju inte ens om riskens storlek utan om känslan av frihet.

Den anser jag förlorad.
Citera
2019-12-19, 00:37
Medlem
Citat:
Så du hävdar att allmänheten inte ska få ha vetskap om vad massinvandringen gör med Sverige och som vanliga etniska svenskar har betalat för i årtionden? Tänk efter lite vi pratar inte om hemligstämplade dokument utan om mörkande, vinklingar och systematiska lögner som skadat oerhört många medborgare i detta land. Vad var anledning att undanhålla massinvandringens negativa effekter på samhället? För att slippa ta skulden för misslyckandet eller något mycket värre än så.

Att basunera ut att invandrande utlänningar skapar problem kan leda till ökad rasism, vilket kan leda till elände för människor.

Vi ser ju hur folk kan få dessa åsikter ändå, även om så statistik etc skulle tala emot dem. Så om statistik etc stämmer med deras åsikter kan det ju eskalera än mer.

Existerar problemen och det finns statistik på det, så kanske det inte alltid är så lämpligt att basunera ut det. Kanske det kan användas internt på myndigheter etc för att kunna välja lämpliga åtgärder för att stävja dessa problem.

Kan man med rena lögner från myndigheter tuta i folk att vissa etniska grupper är mindre värda och ska väck, vilket skedde i Tyskland för drygt 70 år sedan, så är det inte omöjligt att det kan ske igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in