2019-12-18, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Och på vilket sätt skulle jag vara ond...? Du vet inte ett skit om vad jag gör för att vara god i vardagen, så knip.

Då myndigheterna aldrig till 100% kunnat skydda oss från brott och elände, så är det alltså inget nytt fenomen. Det är och har alltid varit den krassa verkligheten.
Däremot har myndigheterna alltid jobbat för att försöka skydda oss från brott, och lyckats olika bra genom åren, för att det sker förändringar i världen och samhället med tiden, och det kan vara svårt att hänga med och göra allt rätt direkt. I synnerhet när folk tycker olika och vissa tycker de skulle göra si, andra tycker de skulle göra så....

Vi har trots det och de brister som finns, ändå haft ett mycket tryggt samhälle i Sverige i modern tid och har än idag jämfört med många andra länder, och trots all invandring och flyktingar.

Ja du Wilma trodde nog också att det var tryggt sedan blev hon mördad och styckad av sin pojkvän och dennes familj.
Du är en desinformatör som försöker blanda bort korten.
Du kanske inte är ond men oerhört naiv.
Citera
2019-12-18, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Jag oxå.

Måste säga att jag blir lite imponerad hur de sedvanliga flashback-aktörerna när det gäller damage control verkar ha ersatts/kompletterats med betydligt mer intellektuella aktörer. Samma retorik men på en betydligt höge nivå.

Det var så allvarligt detta att man satte in proffsen men så bra tycker jag inte att dom är trots det, Sveavägen 68, lyset är tänt men ingen är hemma.
Citera
2019-12-18, 22:37
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag hoppas du har rätt men jag tror att det hela tyvärr är glömt i morgon.
Webben glömmer aldrig. Nu finns det en källa som det går att länka till och referera till om och om igen. På så sätt kan alla bidra till att sprida och hålla rapporten levande.
Citera
2019-12-18, 22:43
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Ja du Wilma trodde nog också att det var tryggt sedan blev hon mördad och styckad av sin pojkvän och dennes familj.
Du är en desinformatör som försöker blanda bort korten.
Du kanske inte är ond men oerhört naiv.
Konsekvenserna av desinformationen är ondskefulla – därvidlag är det ingen skillnad mellan naivitet och ondska. Vuxna människor kan inte vara hur naiva som helst. Egentligen är det bara barn som är naiva – vuxna är inkompetenta.
Citera
2019-12-18, 22:47
Medlem
Citat:
Det visar snarare att du har dålig koll på hur det fungerar i samhället, med demokrati och allt.

Och det visar att du inte vet nåt all om mig i det avseendet om du tror att jag skulle vara antidemokrat. Maken till naiv okunnighet har jag sällan skådat.

Om du, eller andra, tror att allmänheten alltid kan hantera all information, och därför ska all information alltid offentliggöras till alla direkt, så är det extremt naivt.

Fundera på varför vi i alla erkända demokratier har stora mängder information i arkiv där allmänheten inte kommer åt det, t ex sådant som är hemligstämplat och ev får det hävt om ett gäng år. Att det är så vet du, eller hur? Och tror du på allvar att detta görs enbart för jävlas med medborgarna och aldrig kan ske för att skydda oss?

Så du hävdar att allmänheten inte ska få ha vetskap om vad massinvandringen gör med Sverige och som vanliga etniska svenskar har betalat för i årtionden? Tänk efter lite vi pratar inte om hemligstämplade dokument utan om mörkande, vinklingar och systematiska lögner som skadat oerhört många medborgare i detta land. Vad var anledning att undanhålla massinvandringens negativa effekter på samhället? För att slippa ta skulden för misslyckandet eller något mycket värre än så.
Citera
2019-12-18, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Konsekvenserna av desinformationen är ondskefulla – därvidlag är det ingen skillnad mellan naivitet och ondska. Vuxna människor kan inte vara hur naiva som helst. Egentligen är det bara barn som är naiva – vuxna är inkompetenta.

Du har en poäng några av dessa är ju onda som Reinfeldt och Lööf medans andra är inkompetenta som Löven.
Citera
2019-12-18, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
omni citat;

Estrada, tidigare chef på enheten för forskning och utveckling vid BRÅ.

En oberoende kritiker?

Estrada är fostrad på den vänsterextrema kriminologiska institutionen på Stockholms universitet.
Han är själv en chilienskättad marxist-leninist med förebilder som Salavador Allende, Fidel Castro och Che Guevara. Hans alma mater är Röd Front.

Från KI SU har BRÅ också lånat anarkosyndikalisterna Janne Flyghed och Magnus Hörnqvist.
Hörnkvist var med och startade upp AFA.

Vidare info om exempel Hörnqvist:

https://www.su.se/english/profiles/hornq-1.185258

https://www.aftonbladet.se/kultur/bo...storst-av-alla

https://sv.metapedia.org/wiki/Magnus...0OwHO3ij8ZROtA

Det är flera enskilda vid den här - för BRÅ avgörande - institutionen som borde granskas. Ja, institutionen i sin helhet och symbiosen med BRÅ bör nagelfaras.

https://www.criminology.su.se/om-oss
Senast redigerad av LilleVildmose 2019-12-18 kl. 23:06.
Citera
2019-12-18, 22:52
Medlem
mikaelss avatar
Seriöst, det politiskt tillsatta och stödda BRÅ viker sig för politiker?
Är inte det en nyhet i klass med 'dog bites man'?

Vem hade trott annat?
Citera
2019-12-18, 22:54
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LetsFvck
Mörklagt? Det togs upp så sent som i Aktuellt-sändningen ikväll 21:00. Det var inte ett särskilt smickrande inslag för rapportförfattarna dock.

Självklart inte. Aktuellt är ju helt lojala mot regeringen och gör allt dom kan för att skydda den från kritik. Alltså måste rapporten sågas.
Natruligtvis säger dom inblandade som ställer upp i TV att rapporten är fel. Vad skulle dom annars säga? "Ja, vi viker ned oss för politiker och ljuger/förvränger för att inte ge SD vatten på kvarnen..."
Knappast ett alternativ.
Citera
2019-12-18, 22:57
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Väldigt vinklat i Aktuellt angående detta. De intervjuar forskare som känner sig felciterade och bedyrar att de talade generellt om olika myndigheter, inte specifikt om Brå. Själv får jag känslan att de nu försöker ta sig helskinnade ur situationen för att rädda karriär och jobb (rätt eller fel, se själva på svtplay och gör en egen bedömning).

Det tror jag också. Rapportförfattarn är ju inte så jävla dumma att dom inte har interjvuerna kvar i råformat, antingen ljud/videoinspelningar eller skriftligt.
Citera
2019-12-18, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LetsFvck
Tycker nog att inslagen i morgonstudion var ganska balanserade. Med ett litet undantag för när Oisin Cantwell dök upp. Det vore trevligt om de kunde bjuda in rapportförfattarna till Agenda dock. Det mesta av kritiken har hittills varit väldigt tunn, och det vore bra om de kunde få förklara sig efter att dammet har lagt sig.

Förvisso, men inslaget i Rapport 19.30 var betydligt mer vinklat och klippt. Ambitionen verkar helt klart vara att framställa rapportförfattarna i dålig dager. SVT borde fokusera på själva sakfrågan istället för att på så lösa grunder försöka misstänkliggöra de som kommer med de dåliga nyheterna.
Citera
2019-12-18, 23:03
Medlem
Citat:
Varför osar det konfirmationsbias om ditt inlägg...?

Om de svenska fängelserna skulle vara fulla av vad jag förmodar du menar mer eller mindre mörkhyade från andra länder eller sådant påbrå...? Ja då skulle det inte finnas några svenskar i fängelserna idag, men vad jag vet så sitter det bra många svenskar för en massa olika brott...

Vad är din definition på dem du avser? Räcker det att de mörkhyade och kanske muslimer eller nåt...? Jag skulle inte ha det minsta emot att anställa utlänningar oavsett härkomst, och färg, så länge de klarar kvalifikationerna jag kräver och verkar vara ordentliga.

Jag har jobbat nästan hela mitt liv i arbeten där jag mött arbetare från de flesta av världens alla länder, och de allra flesta har varit helt ok och duktiga i sina yrken ok kunnat samsas med andra. Även om de varit kolsvarta och/eller muslimer etc.

Nog har man stött på en och annan knepig eller rent ut sagt dum individ, men de har varit spridda över alla härkomster etc. Tror faktiskt de flesta varit svenskar och norrmän av dem....

Hur påverkar det den omtalade rapporten menar du......?

Upp till 85% av de som sitter i svenska fängelser har invandrarbakgrund, första eller andra generationen. Dina personliga anekdoter betyder ingenting, föga förvånande så jobbar inte kriminella invandrare som helikopterpiloter och tur är väl det.
Senast redigerad av Hibiscrub 2019-12-18 kl. 23:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in