Citat:
Ursprungligen postat av
Inteminsak
Att det behövs skärpning av lagstiftning och rättspraxis är uppenbart. Brottslingar skall per definition straffas, och hållas ifrån allmänheten i preventivt syfte. Det är vad ett fungerande rättssamhälle handlar om.
Men; - vad som nästan bekymrar mig mest är hur vi som vuxna tar hand om ungdomarna som drabbas. De förlorar tron på rättvisa och rättssamhälle. Deras självbild bryts ner. Jag är uppriktigt bekymrad för vuxenvärldens ansvar i detta. Så min fråga är: vad gör vi? Att väcka opinion för frågan är viktigt. Här har alternativmedia en stor roll. Själv brukar jag försöka vara noga att visa respekt för våra ungdomar jag möter och lyssna. Visa med min person att de är viktiga. Att våga lita på sin inre kompass. Men vad kan vi göra mer? Rasismen är en sak. En annan är bördan under feminism och genusfilosofi etc. Det är sannerligen inte lätt att vara tonårskille idag. Massinvandringen i kombination med islamistiska ideologier och politikerfeghet har fått en mycket olyckligt dålig timing med den extremismen de matas med i form av feminism etc i media och skola. Finns det något mer vi kan göra för att satsa på killarna? Behöver man organisera sig ytterligare? Det finns frivilligorganisationer som jobbar med detta men de är ganska okända. Ett samhälle utan manlighet är en katastrof för dem(killarna), för oss, för alla.
Jag tror man ska hålla sig ifrån att dalta med någon. BO i detta fall var med om en hemsk upplevelse men gör bäst i att inte falla in i någon offerroll. Sen alla dessa GM måste det såklart bli slut på vändervridna idiotteorier om att de också är offer utan de ska få smaka på ordentligt. Gör ungdomsfängelser som någon form av hårdare internat där de bara fastnar längre om de inte presterar och studerar.
Sen resten som blir kvar och fortfarande är ett problem för samhället kommer ju förr eller senare mördas eller åka in på riktigt långa fängelsestraff.
Min egna personliga åsikt är att morden ibland den här sortens individer och i gängmiljöer är på tok för låg. Samhället tar inte nämnvärt stor skada av om det mördandes 3-4 ggr fler i dessa miljöer per år. Självfallet räknar jag då inte in oskyldiga som ibland råkar illa ut men sett till andra faror i samhället är det ändå relativt låg risk att drabbas.