Nu har Mats även hånat mannen som blev mördad i Gisslaved, är det då rimligt att hoppas att Mats får en kniv i ryggen istället?
Mats Eriksson kanske är med i AFA då han uppmuntrar till våld och saknar kriterier för att förstå en värld där olika åsikter finns. I Mats värld skall vi alla dö som har fria åsikter som inte stämmer med hans priviligierade åsikter.
Jag har skickat Mail till LO i egenskap av mångårig medlem. Vad de gör med det eller vem som läser det vet jag tyvärr inte. Däremot är jag ganska säker på de uppfattar min åsikt om detta haveri.
Om man ska vara konspiratorisk kan man tro att han bara väntat på att utlösa en stabil fallskärm och nu slog till. Självklart på en nivå som ät två till tre gånger högre än vad jag har i lön.
Mats Erikson, politisk sekreterare hos LO och make till utrikesminister Ann Linde (S), skriver på twitter ” Om jag tvingas välja så har jag mer sympati för ”snorungarna” i Kronogården än för swishtiggaren Lamotte. Så enkelt är det.”
När han får frågan om han verkligen menar det, så svarar han..
” Självklart. Varenda bokstav”
Vem är denna idiot, går det kontakta LO för att försöka få mannen att få avsatt?
Borde inte MSM snappa upp att utrikesministerns man ställer sig på dom kriminellas sida när dom brukar våld mot en journalist?
Frågan i tråden handlar om Vem är Mats Erikson?, och hur kan vi nå rättvisa mot dennes yttranden?
Mats Erikson
"Fd pressekreterare på UD, SB och parti (S). Nu LO-politruk"
Hån mot annan person fylld av uppenbar rädsla - Notera att Lamotte blev ombedd av polis att lämna platsen på grund av fara.
Citat:
Mats Erikson: Detta kan vara det töntigaste inlägg som skrivits i år. Lamotte hälsar från pojkrummet
Försvarande av Robert Aschberg med tydlig avsikt att håna -
Citat:
Mats Erikson: Den avgörande skillnaden mellan Robert Aschberg och Joakim Lamotte är att Aschberg är journalist.
Mats har även retweetat en ytterst osmaklig tweet som hånar den man som häromdagen blev mördad i Gislaved:
Citat:
Retweet av @lazerdays: Tänkte åka och spela biljard i Gislaved. Skriver ett #avskedsbrev som kommer publiceras om jag inte kommer hem levande.
Mats visar total avsaknad av empati. Han står i flera tweets fast vid det han säger och framstår som en översittare med makt att tycka vad han vill om andras känslor och liv. Mats tycks vara trygg trots hans moraliskt diskutabla yttranden. Hans yttranden framstår för mig som obehagliga läs: psykopat i relation till händelserna.
Medvetet provocerar Mats beskyddad av statens åsiktskorridor. Allt kan liknas vid en maoist under kulturella revolutionen som uppmanar till hån och förbiser våld och missöde mot människor av annan politisk tillhörighet. Har även Mats samma övertygelse att sin ideologi skall segra med följd av missöde för oliktänkande, och därför yttrar sig så pass översittaraktigt?
Någon som vill gräva i hans twitter för att finna något intressant så välkomnar jag det åtagandet.
Jag är inte främmande för att Yuri Bezmenov har delvis svar på vad denne person är för någon, och vad han har för syfte.
Detta uttalande är helt jävla sjukt,
ett hån mot offren för dessa "snorungar" som inte finns i livet idag.
Men det är ju såhär politiker ser på dagens grava samhällsproblem.
Så Mats jobbar på LO, där Transportarbetareförbundet ingår. Alltså det fackförbund som organiserar väktare och ordningsvakter. Det fackförbund vars förtroendevalda skyddsombud har infört arbetsstopp på Kronogården för sina medlemmar av säkerhetsskäl.
Kan inte Mats twittra lite om vilka töntar skyddsombudem är också? I konsekvensens namn.
Senast redigerad av PlutoJ 2019-12-16 kl. 20:33.
Anledning: Stavfel
Det finns kanske krafter inom LO som vill föra politisk kamp med nävarna. Mats Eriksson tycks inte ha något emot att politiska motståndare råkar illa ut. Det är han inte ensam om utan hela NMR och svarta blocket håller med honom.
Nu accepterar alltså höga fackliga företrädare politisk våld. Det är något som LO borde regera starkt emot då kan leda till slagsmål mellan andra parter än svarta blocket och NMR. Om det politiska våldet på gatorna eskalerar sitter Mats Eriksson dock säker då det inte blir han som riskerar få stryk under fackliga manifestationer.
Så Mats jobbar på LO, där Transportarbetareförbundet ingår. Alltså det fackförbund som organiserar väktare och ordningsvakter. Det fackförbund vars förtroendevalda skyddsombud har infört arbetsstopp på Kronogården för sina medlemmar av säkerhetsskäl.
Kan inte Mats twittra lite om vilka töntar skyddsombudem är också? I konsekvensens namn.
Otroligt att sådana personer kan sitta på så höga poster. Otroligt att det tolereras.
Mats Eriksson uppmuntrar våld mot de med andra åsikter. Kan vi inte tycka att Mats Eriksson från LO avgår och därefter blir jagad och slagen och får känna på de han önskar andra.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!