Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-15, 04:03
  #1
Medlem
Det blir svårare att få i sig vitaminer men jag tänker på cancerrisken.

"Det finns ett starkt samband mellan intag av kasein och cancerutveckling samt kortare livslängd enligt den största näringsstudien man har gjort på människor, ”The China Study”. Se www.thechinastudy.com.
Studier som visar samband mellan ökad utveckling av hjärt-kärlsjukdomar och intag av mjölkprodukter.
Studier som visar samband mellan ökad utveckling av diabetes och intag av mjölkprodukter.
Kasein är starkt allergiframkallande.
Det innehåller opioidpeptider som är beroendeframkallande.
Mjölk och kasein innehåller en hel del kalcium men mycket lite magnesium. Det är troligtvis en viktig orsak varför det finns blandade resultat från studier vad det gäller värdet av mjölk och kasein för att förebygga benskörhet."

https://kurera.se/for-och-nackdelar-...pulver-kasein/
Citera
2019-12-15, 09:26
  #2
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteffeLjung
Det blir svårare att få i sig vitaminer men jag tänker på cancerrisken.

"Det finns ett starkt samband mellan intag av kasein och cancerutveckling samt kortare livslängd enligt den största näringsstudien man har gjort på människor, ”The China Study”. Se www.thechinastudy.com.
Studier som visar samband mellan ökad utveckling av hjärt-kärlsjukdomar och intag av mjölkprodukter.
Studier som visar samband mellan ökad utveckling av diabetes och intag av mjölkprodukter.
Kasein är starkt allergiframkallande.
Det innehåller opioidpeptider som är beroendeframkallande.
Mjölk och kasein innehåller en hel del kalcium men mycket lite magnesium. Det är troligtvis en viktig orsak varför det finns blandade resultat från studier vad det gäller värdet av mjölk och kasein för att förebygga benskörhet."

https://kurera.se/for-och-nackdelar-...pulver-kasein/
Har läst veganbibeln china study, det jag reflekterat i den boken är att man konstant förespråkar direkt och indirekt växtbaserad kost jämfört mot hjärt-kärlsjukdom, cancer osv.

Min analys, visst grönt bra men jämför man tar inte upp saker som plaster, ex plast avger skit och förr ännu värre, i väst plastmattor på golv, lim, tapetlim, isolering, bekämpningsmedel, avgaser etc. etc sen jämför man med befolkning boende i trähus byggt helt utan andra material ute på kinas landsbygd och finner ja dessa får mer cancer än de och skillnaden ena gruppen äter mer växtbaserad kost.

Så är det väst mjölk som gav cancer och hjärtsjukdomar eller fler faktorer som påverkar? Boken försöker bevisa detta men budskapet riktat anser jag. Lite som ställa frågan om folk är oroliga för sin pension och fråga inlett utsatt område och jämföra svar hos de som tjänar mer än 5 miljoner/år och komma fram till att risk för hjärt-kärlsjukdom är större i utsatta områden då de oroar sig mer för pension.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback