2020-07-08, 08:19
Medlem
Intressant match på måndag mellan MFF och Peking. 4, 7 eller 10 poäng mellan lagen. Vinner Peking vågar jag nog påstå att MFF är avhängda. Redan efter omgång 7. Vinner MFF kan de mycket väl vända den dåliga starten och snart vara i topp. Personligen tror jag på ett kryss och då kommer Malmö få det tufft att komma ifatt.
Citera
2020-07-08, 09:05
Medlem
Märks att Norrköping inte har varit med i en guldstrid sedan 2015.

Att stänga allsvenskan efter sju omgångar går inte. En sommar där några går sönder, någon säljs och laget blir stressat av andra lag så är försprånget ikapphämtat. Om nu Malmö vinner på måndag är de fyra poäng efter. Häcken tre pinnar efter om de slår Mjällby.
Citera
2020-07-08, 09:19
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234

Att stänga allsvenskan efter sju omgångar går inte. En sommar där några går sönder, någon säljs och laget blir stressat av andra lag så är försprånget ikapphämtat. Om nu Malmö vinner på måndag är de fyra poäng efter. Häcken tre pinnar efter om de slår Mjällby.

Bara att titta på oss 2018 och MFF 2019 för att inse att tabellen nu kan betyda jackshit när säsongen summeras. Så länge något lag orkar hänga på, likt råttorna 2018 och ni 2019, kommer det alltid att leva.

Men det ska ju sägas ännu en gång att Peking ser oförskämt bra ut just nu.
Citera
2020-07-08, 09:34
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Bara att titta på oss 2018 och MFF 2019 för att inse att tabellen nu kan betyda jackshit när säsongen summeras. Så länge något lag orkar hänga på, likt råttorna 2018 och ni 2019, kommer det alltid att leva.

Men det ska ju sägas ännu en gång att Peking ser oförskämt bra ut just nu.

Det kan absolut vända snabbt. Det finns många exempel på bra starter som inte hållit hela vägen. Förlorar dock Malmö på måndag tror jag man är bortkopplade från guldstriden. Peking har dessutom redan mött och vunnit mot flera tänkta toppkandidater. Efter Malmö möter man Örebro, Sirius, Varberg, Falkenberg och Mjällby. I normala fall ska inte många poäng tappas där.
Citera
2020-07-08, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Carina Berg postar glatt på Instagram ett inlägg där hon nämner att hon ”bortrövats luktsinnet”.

Innebär det att vi kan ha covid på g in i diffen? Sätter man Erik i karantän nu månne?

Det låter ju lite oroväckande

Typiskt att det är oss dom kommer möta, gissar på att fanskapet kommer agera gödselspridare och så sitter vi där med halva laget nersmittat om en vecka!

FAN!!!
Citera
2020-07-08, 10:06
Medlem
L-illuminatos avatar
Hur kan det inte ha spelats fler Sthlmsderbyn?
Man ska ju spela mot lagen lokalt först ännu ett exempel på hur matchläggning ibland försöker att vara för snälla mot lagen.

Värsta är ju att Helsingborg inte mött Malmö.
De två Skånska lagen har spelat mot lag från Sthlm, Göteborg, Borås, Småland osv

Men inte mött varandra?

Jag vill ju se Azelius och Helsingborgs ledningens ansikte när de tvingas köra ett derby på ett tomt Olympia.
Citera
2020-07-08, 10:46
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Peking vann välförtjänt, men jag tycker ändå insatsen var ganska bra, om än rätt slarvig, det går åt rätt håll, det är iaf min uppfattning. Man kan ju tycka att vi kanske borde ha varit lite kallare när vi får in 1-1, det är ett bra resultat på bortaplan men istället ville gubbarna gå för 3 poäng, och så åker vi på 2-1. Hade gärna sett lite mer aktiv coachning från Poya där att ropa ner laget lite, då hade vi kunnat spela omställningsspel istället.

Usel tycker jag är ett starkt ord, men han är inte i toppform direkt, mycket slarv, samtidigt är han där och gör målet, det är en av skillnaderna mellan han och Sana, Paka hamnar mycket oftare i positioner där han kan ta avslut och göra mål. Sana har utvecklats mer till en ganska så typisk "spelfördelare", han tar sig inte in i straffområdet på samma sätt. Det är ingen diss mot Sana, bara en iakttagelse, det är olika typer av spelare.

Edit: Att det inte är klockrent än verkar han ju även själv tycka.

https://www.gp.se/sport/fotboll/patrik-karlsson-lagemyr-sj%C3%A4lvkritisk-trots-%C3%A4nnu-ett-m%C3%A5l-1.30974560

Det var nånstans jag läste att vi snarare pushades på från tränarhåll att fortsätta gå för det efter 1-1. Jag tyckte vi skulle låst matchen så gott det gick efter det och försökt få med oss den pinnen helt enkelt, det hade varit ett ruskigt bra resultat i den matchen. Inte nog med att det var Peking borta, vi ställde ju inte direkt upp med bästa elvan från start.

Så är det ju beträffande Paka v.s. Sana, dock är det ju rätt olika roller numera där Sana inte ska vara i dom ytorna Paka är i,när det spelet sitter till 100% och det även är en frisk Jakob bakom så blir det riktigt fint.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag försvarar det absolut inte. Men man kan inte blunda för allvarliga förseelser hos en klubb medan man straffar en annan hårt.

Nej, jag vet att du inte försvarar det. Det är ju bara det att ÖFK aldrig får nåt straff, det spelar ingen roll vad för skit den klubben gör även om det är utanför reglementet.
Sedan gör ju inte två fel ett rätt dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Jobola
Det kan absolut vända snabbt. Det finns många exempel på bra starter som inte hållit hela vägen. Förlorar dock Malmö på måndag tror jag man är bortkopplade från guldstriden. Peking har dessutom redan mött och vunnit mot flera tänkta toppkandidater. Efter Malmö möter man Örebro, Sirius, Varberg, Falkenberg och Mjällby. I normala fall ska inte många poäng tappas där.

Kommande spelschema kan ju vara en anledning till att Peking valt att köra med samma elva hela tiden med, visst att det schemat kom senare men från det att man sett vilka matcher man har där med ÖSK, Sirius, Varberg, FFF och Mjällby så kan man ju ha tänkt att man kör bästa elvan hela vägen fram tills dess och sedan roterar i dessa kamper.

Citat:
Det låter ju lite oroväckande

Typiskt att det är oss dom kommer möta, gissar på att fanskapet kommer agera gödselspridare och så sitter vi där med halva laget nersmittat om en vecka!

FAN!!!

Eller så smittar han hela DIF innan så dom får skicka hit junisarna och vi får det lättare.

Nej, men finns det minsta tvivel på att Berg är sjuk får man ju ta för givet att DIF inte gör en ÖSK utan isolerar honom och har järnkoll på att inte en enda annan spelare har det minsta symptom.
Citera
2020-07-08, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det var nånstans jag läste att vi snarare pushades på från tränarhåll att fortsätta gå för det efter 1-1. Jag tyckte vi skulle låst matchen så gott det gick efter det och försökt få med oss den pinnen helt enkelt, det hade varit ett ruskigt bra resultat i den matchen. Inte nog med att det var Peking borta, vi ställde ju inte direkt upp med bästa elvan från start.

Så är det ju beträffande Paka v.s. Sana, dock är det ju rätt olika roller numera där Sana inte ska vara i dom ytorna Paka är i,när det spelet sitter till 100% och det även är en frisk Jakob bakom så blir det riktigt fint.

Nej, jag vet att du inte försvarar det. Det är ju bara det att ÖFK aldrig får nåt straff, det spelar ingen roll vad för skit den klubben gör även om det är utanför reglementet.
Sedan gör ju inte två fel ett rätt dock.

Kommande spelschema kan ju vara en anledning till att Peking valt att köra med samma elva hela tiden med, visst att det schemat kom senare men från det att man sett vilka matcher man har där med ÖSK, Sirius, Varberg, FFF och Mjällby så kan man ju ha tänkt att man kör bästa elvan hela vägen fram tills dess och sedan roterar i dessa kamper.

Eller så smittar han hela DIF innan så dom får skicka hit junisarna och vi får det lättare.

Nej, men finns det minsta tvivel på att Berg är sjuk får man ju ta för givet att DIF inte gör en ÖSK utan isolerar honom och har järnkoll på att inte en enda annan spelare har det minsta symptom.

Junisarna kommer iallafall kunna springa... Tror inte ni får det lättare då.

Speciellt inte då ni har cupmatch ett par dagar innan.

Har du sett hur trötta vi ser ut eller?
Citera
2020-07-08, 11:13
Medlem
Kommer inte ihåg senast vi ens tappade poäng mot IFK Göteborg. Måste vara fyra år sedan. Vi vinner alltid mot dem nuförtiden.

Men känns som att de har en bra chans på söndag.

Edit: Tittade på detta och DIF har sju raka vinster mot IFK Göteborg. Finns det något lag som är i närheten av samma vinstrad mot ett annat lag just nu?
Citera
2020-07-08, 11:15
Medlem
Citat:

Det var Poya i post-match intervjun, och han har väl en poäng, vi hade momentum i den delen av matchen och rätt spelare på plan för att gå för 3 poäng, dock var han besviken på bolltappen/slarvet + de defensiva omställningarna(som vi fått beröm för tidigare).

Holm var rejält grumpy efter matchen också, han har en skön tjurskallighet(vinnarskalle?), det var väl han som Sebban fick ta i örat på någon träning.

Citat:

Nu tror jag inte att DIF skulle göra en fuling, men dom har ju typ mittbackskris, det är väl bara Berg och Nyholm som kan spela, och Nyholm är väl inte 100%, tror dom skulle spela Berg även om han hade dödlig cancer.
Citera
2020-07-08, 11:18
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Junisarna kommer iallafall kunna springa... Tror inte ni får det lättare då.

Speciellt inte då ni har cupmatch ett par dagar innan.

Har du sett hur trötta vi ser ut eller?

Citat:
Kommer inte ihåg senast vi ens tappade poäng mot IFK Göteborg. Måste vara fyra år sedan. Vi vinner alltid mot dem nuförtiden.

Men känns som att de har en bra chans på söndag.

Edit: Tittade på detta och DIF har sju raka vinster mot IFK Göteborg. Finns det något lag som är i närheten av samma vinstrad mot ett annat lag just nu?

Vi får väl ställa upp med det yngsta vi har så det blir en junismatch isf

Räknar du in en träningsmatch är det åtta raka segrar.
Det kan inte något lag någonsin ha haft mot oss? Möjligen om vi räknar bort ÖIS dom tidigaste åren vi existerade.
Citera
2020-07-08, 11:20
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Det var Poya i post-match intervjun, och han har väl en poäng, vi hade momentum i den delen av matchen och rätt spelare på plan för att gå för 3 poäng, dock var han besviken på bolltappen/slarvet + de defensiva omställningarna(som vi fått beröm för tidigare).

Holm var rejält grumpy efter matchen också, han har en skön tjurskallighet(vinnarskalle?), det var väl han som Sebban fick ta i örat på någon träning.

Nu tror jag inte att DIF skulle göra en fuling, men dom har ju typ mittbackskris, det är väl bara Berg och Nyholm som kan spela, och Nyholm är väl inte 100%, tror dom skulle spela Berg även om han hade dödlig cancer.

Jovisst, man skall väl alltid försöka gå för vinst men samtidigt måste man ju se till förutsättningarna med. Vi hade en pinne borta mot Peking, i en stentuff match och vi vet hur starka dom är speciellt när det blir ytor.

Holm är fantastisk, måtte han ha gjort HB till sin nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in