2020-10-04, 17:24
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
100% att jag kommer ta mitt liv innan säsongens slut och 100% att det är Bajens förtjänst.

Jag mår så obeskrivligt dåligt över hur den här klubben behandlar mig.
Har sagt det förr och säger det igen.. den här säsongen handlar bara om glädjen över antagonisternas misslyckanden.

Hade man varit på plats idag så hade man svävat på moln.

Längtar tillbaka till det normala. Kan vi snabbspola?
Citera
2020-10-04, 17:36
Medlem
zebra121s avatar
Som sagt, vi kommer aldrig att fixa detta. Förlust hemma mot Östersund och sen slänger vi bort Mjällby borta. Fy fan vad jävla uselt.

Bättre byten och starters nu dock. Falkenberg hemma och Göteborg hemma måste vi vinna för att lyckas kvala iaf.
Citera
2020-10-04, 19:46
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Som sagt, vi kommer aldrig att fixa detta. Förlust hemma mot Östersund och sen slänger vi bort Mjällby borta. Fy fan vad jävla uselt.

Bättre byten och starters nu dock. Falkenberg hemma och Göteborg hemma måste vi vinna för att lyckas kvala iaf.
Hoppas ni får ordning på det där till nästa omgång
Citera
2020-10-04, 20:02
Moderator
vfs avatar
Extremt viktig seger i dag, två raka matcher utan mål i baken är bra men bara ett mål framåt är för dåligt. Nu går vi för ett par kryss mot MFF och AIK, sedan några treor till så är skiten slut.

Noterade att MFF (igen) klarade sig från ett rött kort, bra där domarkåren.
Citera
2020-10-04, 20:11
Medlem
Malmö och Häcken har ju säkrat sina Europaplatser i princip känns det som. Tror inte Häcken klappar ihop helt. Men det känns som att många lag har chans på den där tredjeplatsen. Alla lag ner till Örebro typ. Vissa lag som ses som topplag i serien som DIF, Elfsborg, Norrköping och Bajen tappar ju poäng i nästan varje match så känns som att vilket rövgäng som helst kan knipa den där platsen om man får en formtopp.

Skulle nästan säga att Sirius är favoriter till att ta tredjeplatsen för tillfället.

Till och med Gnaget har ju chans på europaplats.
Senast redigerad av Adde1234 2020-10-04 kl. 20:18.
Citera
2020-10-04, 20:23
Medlem
Otroligt tråkig sunkfotboll vi spelar men vi håller nollan och vinner så det får vara bra så. 3 till så bör det vara säkrat, då kan man lägga ner detta för i år.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-10-04 kl. 20:26.
Citera
2020-10-04, 21:06
Medlem
feldgraus avatar
Man skäms nästan över att vara glad över de här tre poängen. Inte för att Varberg förtjänade mer, men för att vi inte ska vara så här dåliga.

Poängtapp i dag och det hade känts som att kval skulle bli bästa möjliga utgång av den här säsongen. Nu lever något sorts hopp om att slippa det. Samtidigt har jag redan förlikat mig med tanken på Superettan nästa år.

/feldgrau
Citera
2020-10-04, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Man skäms nästan över att vara glad över de här tre poängen. Inte för att Varberg förtjänade mer, men för att vi inte ska vara så här dåliga.

Poängtapp i dag och det hade känts som att kval skulle bli bästa möjliga utgång av den här säsongen. Nu lever något sorts hopp om att slippa det. Samtidigt har jag redan förlikat mig med tanken på Superettan nästa år.

/feldgrau

Klarar vi oss kvar kommer förhoppningsvis spelet vara mycket bättre nästa år än vad det är nu, annars blir det rätt så miserabelt, lättnad att vi vann, men det finns inte så mycket glädje i hur vi gör det, parkerar bussen hemma mot Varberg i typ minut 65.

Värre än när Mourinho tog över Spurs förra året(nu verkar han dock fått ordning på laget).

Försvarsspelet ser dock ganska så stabilt ut iaf, om man skall vara positiv.
Citera
2020-10-04, 22:28
Medlem
Keldons avatar
Göteborg ni har inget att vara rädda för. Kalmar är så usla så det är pinigt. Vi kommer inte ta poäng mot AIK, Elfsborg, Örebro eller Sirius borta. Knappast mot Dif hemma heller. Då återstår Falkenberg och Häcken hemma. Vi slutar som bäst på 25 poäng. Det kommer ni klara av att passera precis som Helsingborg gör. Kff och Falkenberg blir det som ryker så känns det 100% nu.
Citera
2020-10-04, 22:32
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Ja, det här var ju en intressant match. Jag tror inte att någon neutral, som av någon konstig anledning valde att titta på Mjällby-Helsingborg, ångrade sitt val. 16-20 i avslut, inte varje dag man ser såna siffror. För ett tag sen så gnällde jag att Mjällby parkerade bussen lite väl hårt, men jag menade väl inte direkt att man skulle köra på sån här Hawaii-fotboll.

Totalt sett får man väl säga att det var hyfsat rättvist med seger för Mjällby, det var jämnt spel och mycket chanser åt båda hållen men det kändes väl som att Mjällbys chanser var strået vassare, färre distansavslut mitt på målvakten från Mjällbys sida.
Spelmann gjorde sin första allsvenska start och det var väl inte direkt så att man längtar efter så många fler, han var tämligen osynlig och när Sabovic kom in istället så pressades Helsingborg långt ner mot målet och dom sista 20 minuterna kändes det som att segermålet bara måste komma.
Blev förvånad när Bergström byttes ut mot Moro, trots att Moro inte kan göra så mycket mer än springa så är nog björnen Bergström en bättre djupledslöpare än vad Moro är. Sen är det trots allt Moro som gör ett lysande förspel till segermålet. Fintar passning bakåt med en överstegsfint och sticker istället framåt och chippar in ett inlägg som yxmördar-Löfquist nickar in med århundradets största beslutsamhet. Hade det stått en stenmur där så hade han skitit fullständigt i det, bolljäveln skulle in i målet.

Batanero är lysande när han har tid på sig, men oj vad mycket boll han kan tappa när man tränger honom..
Joel Nilsson förtjänar verkligen så mycket mer än detta. Man såg när han kom in och fick spela offensivt hur långt ner Helsingborgs vänsterkant blev nedträngda. Kan inte något lag som spelar med offensiva kanter slanta upp lite där?

Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Till råga på allt Jeahze (förmodligen) långtidsskadad, såg illa ut när han bars ut på bår.
Ajdå. Har inte sett det men man önskar ju verkligen honom en god framtid. Utan honom hade vi nog inte sett Mjällby i allsvenskan i år.
Citera
2020-10-04, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Göteborg ni har inget att vara rädda för. Kalmar är så usla så det är pinigt. Vi kommer inte ta poäng mot AIK, Elfsborg, Örebro eller Sirius borta. Knappast mot Dif hemma heller. Då återstår Falkenberg och Häcken hemma. Vi slutar som bäst på 25 poäng. Det kommer ni klara av att passera precis som Helsingborg gör. Kff och Falkenberg blir det som ryker så känns det 100% nu.

Ta bort Nanne nu och hoppas på det bästa. Bara gör nåt som bryter mönstret och ger lite energi till truppen. Annars är det som sagt 100%.
Citera
2020-10-04, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Malmö och Häcken har ju säkrat sina Europaplatser i princip känns det som. Tror inte Häcken klappar ihop helt. Men det känns som att många lag har chans på den där tredjeplatsen. Alla lag ner till Örebro typ. Vissa lag som ses som topplag i serien som DIF, Elfsborg, Norrköping och Bajen tappar ju poäng i nästan varje match så känns som att vilket rövgäng som helst kan knipa den där platsen om man får en formtopp.

Skulle nästan säga att Sirius är favoriter till att ta tredjeplatsen för tillfället.

Till och med Gnaget har ju chans på europaplats.

Ja, det är en sjuk säsong när ett lag som ligger på 13:e plats med 18 poäng after 19 omgångar har en halv realistisk chans på en top 3 placering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in