Ja, det här var ju en intressant match. Jag tror inte att någon neutral, som av någon konstig anledning valde att titta på Mjällby-Helsingborg, ångrade sitt val. 16-20 i avslut, inte varje dag man ser såna siffror. För ett tag sen så gnällde jag att Mjällby parkerade bussen lite väl hårt, men jag menade väl inte direkt att man skulle köra på sån här Hawaii-fotboll.
Totalt sett får man väl säga att det var hyfsat rättvist med seger för Mjällby, det var jämnt spel och mycket chanser åt båda hållen men det kändes väl som att Mjällbys chanser var strået vassare, färre distansavslut mitt på målvakten från Mjällbys sida.
Spelmann gjorde sin första allsvenska start och det var väl inte direkt så att man längtar efter så många fler, han var tämligen osynlig och när Sabovic kom in istället så pressades Helsingborg långt ner mot målet och dom sista 20 minuterna kändes det som att segermålet bara måste komma.
Blev förvånad när Bergström byttes ut mot Moro, trots att Moro inte kan göra så mycket mer än springa så är nog björnen Bergström en bättre djupledslöpare än vad Moro är. Sen är det trots allt Moro som gör ett lysande förspel till segermålet. Fintar passning bakåt med en överstegsfint och sticker istället framåt och chippar in ett inlägg som yxmördar-Löfquist nickar in med århundradets största beslutsamhet. Hade det stått en stenmur där så hade han skitit fullständigt i det, bolljäveln skulle in i målet.
Batanero är lysande när han har tid på sig, men oj vad mycket boll han kan tappa när man tränger honom..
Joel Nilsson förtjänar verkligen så mycket mer än detta. Man såg när han kom in och fick spela offensivt hur långt ner Helsingborgs vänsterkant blev nedträngda. Kan inte något lag som spelar med offensiva kanter slanta upp lite där?
Citat:
Ursprungligen postat av
junaz
Till råga på allt Jeahze (förmodligen) långtidsskadad, såg illa ut när han bars ut på bår.
Ajdå. Har inte sett det men man önskar ju verkligen honom en god framtid. Utan honom hade vi nog inte sett Mjällby i allsvenskan i år.