Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-15, 00:52
  #1
Medlem
6ix9iines avatar
IMG som äger rättigheterna till Serie A och La Liga i Norden valde att behålla de själv och starta en egen streamingtjänst med tillhörande app istället för att rea ut rättigheterna.

Man erbjuds testa tjänsten i 7 dagar sen är priset 79 kr / månad eller 499 kr / år. Man kan se från 2 enheter samtidigt.

Till och börja med kommer det endast vara engelska kommentatorer och inte finnas Apple TV stöd. Uppspelningsfördröjningen kommer ligga på 18 sekunder.

https://www.strivesport.com/

Citat:
Strive, a new digital platform featuring all the live games, full match replays, highlights and weekly shows from two of the Worlds finest football leagues.

*Available in; Sweden, Norway and Denmark

Det är alltså ingen egen tv kanal utan en App.

Vem hade ni velat se i kommentatorsbåset samt i en eventuell studio?

Jag hoppas vi får se Martin Åslund på nån av positionerna sen även Borell kanske. Några andra tänkbara alternativ?
__________________
Senast redigerad av 6ix9iine 2018-08-15 kl. 01:07.
Citera
2018-08-15, 01:00
  #2
Medlem
6ix9iines avatar
Användaren foool13 har gjort ett bra detektivjobb och här kommer två länkar med källor till ursprungsposten.

Citat:
Satsningen på att sända Serie A är både långsiktig och seriös säger Kristian Hysén, vd för IMG Nordic, i en stor intervju med Solocalcio.
– Ligan har blivit väldigt styvmoderligt behandlad. Vi tycker kanalhusens värdering av Serie A jämfört med Premier League är fullständigt fel.

http://solocalcio.se/serie-a/tv-bola...lstandigt-fel/

m

Citat:
Interview: Strive Sport vil ændre sports-tv

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?...&id=1534159905
Citera
2018-08-15, 02:29
  #3
Medlem
GormDenGamles avatar
Väldigt intressant. Och billigt!
Men ingen app till Apple TV. Dåligt.
Med en sådan kommer de att få fler kunder. Bland annat mig.
När de kommer med en sådan, kan de räkna med mig.
Citera
2018-08-15, 02:40
  #4
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6ix9iine
IMG som äger rättigheterna till Serie A och La Liga i Norden valde att behålla de själv och starta en egen streamingtjänst med tillhörande app istället för att rea ut rättigheterna.

Man erbjuds testa tjänsten i 7 dagar sen är priset 79 kr / månad eller 499 kr / år. Man kan se från 2 enheter samtidigt.

Till och börja med kommer det endast vara engelska kommentatorer och inte finnas Apple TV stöd. Uppspelningsfördröjningen kommer ligga på 18 sekunder.

https://www.strivesport.com/



Det är alltså ingen egen tv kanal utan en App.

Vem hade ni velat se i kommentatorsbåset samt i en eventuell studio?

Jag hoppas vi får se Martin Åslund på nån av positionerna sen även Borell kanske. Några andra tänkbara alternativ?


Du har fått fel information!!

”Strive kommer att kunna streamas via dator, laptop, surfplatta och mobil, samt via iOS- och Android-appar, inklusive Chromecast och Apple TV”

http://www.mynewsdesk.com/se/img-swe...a-liga-2618563
Citera
2018-08-15, 03:25
  #5
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Väldigt intressant. Och billigt!
Men ingen app till Apple TV. Dåligt.
Med en sådan kommer de att få fler kunder. Bland annat mig.
När de kommer med en sådan, kan de räkna med mig.

Billigt och billigt, ytterligare 79kr som ska ut på något, många bäckar små. Sen kan man ju undra hur många som bryr sig alls i dessa ligor. Visst du har Barca-Real två gånger per säsong i Spanien och några enstaka stormöten i Italien men 99% av matcherna är ju helt ointressanta, även för fotbollsintresserade svenskar.

Minst 90% av de som tänker köpa det här har ju redan Viaplay och betalar separat där.
Citera
2018-08-15, 03:30
  #6
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Billigt och billigt, ytterligare 79kr som ska ut på något, många bäckar små. Sen kan man ju undra hur många som bryr sig alls i dessa ligor. Visst du har Barca-Real två gånger per säsong i Spanien och några enstaka stormöten i Italien men 99% av matcherna är ju helt ointressanta, även för fotbollsintresserade svenskar.

Minst 90% av de som tänker köpa det här har ju redan Viaplay och betalar separat där.

Jag bryr mig om dessa ligor, och fotboll generellt.
Givetvis hade jag önskat mig PL i samma paket för en lite högre summa.

79 kr/mån. är väldigt billigt.
Och om du betalar för ett helt år, blir det ca. 41.50 kr/mån. Om du inte har råd med det, får man se över sitt leverne.

För en som inte har Viaplay, är detta en bra deal. Dessutom har inte Viaplay rättigheterna till Serie A.
Citera
2018-08-15, 03:38
  #7
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag bryr mig om dessa ligor, och fotboll generellt.
Givetvis hade jag önskat mig PL i samma paket för en lite högre summa.

79 kr/mån. är väldigt billigt.
Och om du betalar för ett helt år, blir det ca. 41.50 kr/mån. Om du inte har råd med det, får man se över sitt leverne.

För en som inte har Viaplay, är detta en bra deal. Dessutom har inte Viaplay rättigheterna till Serie A.

Absolut, har man snöat in på Serie A och bara är intresserad av att se Juventus eller vad det nu kan vara och skiter fullständigt i allt annat så visst, då är det ju såklart förhållandevis billigt men jag tror att de allra flesta heller kollar PL och/eller exempelvis CL än Serie A.

Kort och gott, är man överlag sportintresserad, vill se NHL/NFL/UFC/KHL/F1/whatever så blev det helt plötsligt 79kr dyrare. Barcelona utan Neymar och Real utan Ronaldo nu, La Liga dog ju en del där, det kommer man inte ifrån. Sen är det ytterligare en leverantör man eventuellt måste kontakta när saker inte fungerar, twittra uppretat, starta trådar på flashback och vad det nu kan vara.
Citera
2018-08-15, 03:40
  #8
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Absolut, har man snöat in på Serie A och bara är intresserad av att se Juventus eller vad det nu kan vara och skiter fullständigt i allt annat så visst, då är det ju såklart förhållandevis billigt men jag tror att de allra flesta heller kollar PL och/eller exempelvis CL än Serie A.

Kort och gott, är man överlag sportintresserad, vill se NHL/NFL/UFC/KHL/F1/whatever så blev det helt plötsligt 79kr dyrare. Barcelona utan Neymar och Real utan Ronaldo nu, La Liga dog ju en del där, det kommer man inte ifrån. Sen är det ytterligare en leverantör man eventuellt måste kontakta när saker inte fungerar, twittra uppretat, starta trådar på flashback och vad det nu kan vara.

Du har ju helt rätt i det du säger.
Men för mig var detta ypperligt. Och jag hoppas att set slår väl ut.
Citera
2018-08-15, 10:51
  #9
Medlem
6ix9iines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Du har fått fel information!!

”Strive kommer att kunna streamas via dator, laptop, surfplatta och mobil, samt via iOS- och Android-appar, inklusive Chromecast och Apple TV”

http://www.mynewsdesk.com/se/img-swe...a-liga-2618563

Citat:
- "Vi planerar att utöka tillgången på plattformen ytterligare vid årets slut, och ser särskilt på PlayStation, Roku, Xbox, Samsung och Sony Smart TV, Apple TV och Amazon Fire Stick tillägger Emilia.
Det betyder med andre ord, at der ikke vil være en app tilgængelig på Apple TV, PlayStation og Smart TV ved lancering. Det er noget, der arbejdes på.

Ingen Apple TV.
Citera
2018-08-15, 12:12
  #10
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6ix9iine
Ingen Apple TV.

Du kanske har rätt ändå.

Jag skickade mail till Hysén, och fick svar tidigare idag.

Vi kommer till en början att streama online via dator/laptop, surfplatta och mobil, via Apps på IOS och Android-enheter, Chromecast och Apple TV-airplay inkluderat.

Vi planerar att utvidga tillgängligheten för plattformen ytterligare före årets slut. Det är ett par dialoger och implementeringar som tar ytterligare lite tid.
Citera
2018-08-15, 20:17
  #11
Medlem
GormDenGamles avatar
Nu är det igång!

Fast var finns appen?
__________________
Senast redigerad av GormDenGamle 2018-08-15 kl. 20:23.
Citera
2018-08-16, 13:27
  #12
Medlem
Undrar också vart appen är🤔
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback