Citat:
Ursprungligen postat av
Oldisch
Dom fick för få abonnenter alltså så dom la ner. Personligen hoppas jag att det går åt helvete med deras satsning på Allsvenskan, hellre Viasat eller Cmore. Skulle vara kul att få veta hur många abonnemang dom måste sälja för att göra vinst.
Leifby på Aftonbladet är inte så förväntansfull.
"
Det är vida känt att standarden (på deras streamingtjänst) är låg, i stort sett alla livesändningar hackar, hostar och släpar, i vissa fall i upp till flera minuter.
Ett mål är ett mål innan vi tittare får se att det blir mål, och för att inte upplevelsen ska förstöras helt uppmanar nu Discovery alla sina tittare att gå inomhus, stänga fönster, dörrar och ventiler, stänga av radioapparater, dra ut jacket och döda alla kontakter med omvärlden i samband med deras allsvenska fotbollssändningar."
Jag hoppas de uppgraderar sin app. I krönikan är han även inne på att Cmore inte sänker sin månadskostnad då de tappar allsvenskan (men sänder Serie A och La Liga).
Vad är egentligen rättigheten värd? 0 kr/mån eller 300 kr/mån. Om tjänsten är bra betalar jag gärna mer... faktiskt. Vad jag skulle betala för match (när mitt eget lag inte är inblandat), 50 kr?