2021-06-20, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Xbox All Access är 1000% värt det, även om man är tveksam till abonnemang. Det är inga gömda avgifter osv o man kan köpa loss o betala hela beloppet om man vill när man vill också.

Abonnemanget ser ju sjukt värt ut, en kompis visade gamepass för mig och det är ju sjuk valuta för pengarna.
Det som oroar mig är ju att xbox redan höjt priset tidigare och att det blir nån merkostnad efter ett tag/att vissa spel försvinner snabbt från tjänsten osv.

Tittar på elgiganten.se och ser att jag måste boka Xbox Series X i butik. Någon här som gjort det och fått konsolen direkt? Eller är det en taktik bara för få folk att komma dit istället för att folk bokar på andra sidor och att bokningsköerna är lika långa oavsett?
Citera
2021-06-20, 12:06
Medlem
Hur länge varar erbjudandet, att få 3mån Ultimate för endast 10kr ? Finns det en tid för har inte nyttjat det än för jag tänkte köra runt höst istället sep-november
Citera
2021-06-20, 13:47
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vali.
Hur länge varar erbjudandet, att få 3mån Ultimate för endast 10kr ? Finns det en tid för har inte nyttjat det än för jag tänkte köra runt höst istället sep-november
Tror det kommer att fungera i stort sett hela tiden, jag fick det erbjudandet för typ 1,5 år sen.
Citera
2021-06-20, 14:19
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesFritz
Abonnemanget ser ju sjukt värt ut, en kompis visade gamepass för mig och det är ju sjuk valuta för pengarna.
Det som oroar mig är ju att xbox redan höjt priset tidigare och att det blir nån merkostnad efter ett tag/att vissa spel försvinner snabbt från tjänsten osv.

Tittar på elgiganten.se och ser att jag måste boka Xbox Series X i butik. Någon här som gjort det och fått konsolen direkt? Eller är det en taktik bara för få folk att komma dit istället för att folk bokar på andra sidor och att bokningsköerna är lika långa oavsett?

Du är väl rätt säker på att slippa prishöjning under två år iaf. Dom kan ju inte ändra din månadskostnad.
Enda merkostnaden man kan råka ut för är om du köper DLC till något spel.
Har inte heller upplevt något problem med att spel försvinner, isåfall har man ju totalt missat spelet extremt länge. Dessutom så försvinner aldrig MS förstapartsspel. Så Forza, Halo, Gears osv ligger kvar jämt.
Gamepass är grymt, sen kan kritikerna säga vad dom vill.
Citera
2021-06-20, 16:44
Medlem
Har nu haft både XSX och PS5 i några månader och måste säga att trots att sony har de maffigare exklusiva titlarna så är det xbox jag använder majoriteten av tiden, Game pass är en absolut toppdeal, många äldre spel är väldigt optimerade och att ha enkel tillgång till så många klassiker som laddas ned med ett enkelt knapptryck är grymt.

Nu har jag förvisso inte spelat xbox sen 360 tiden så har sjukt många xbox one titlar att testa, så jag kanske inte är rätt person att yttra mig om det, men det känns som att microsoft kommer göra lite av en comeback denna generation, absolut nöjd med köpet.
Citera
2021-06-29, 09:56
Medlem
Sitkins avatar
Är xbox series x värt pengarna eller? Idag har jag en xbox one x. Blir det någon skillnad i grafik eller vad tycker ni? Värt att köpa?
Citera
2021-06-29, 14:38
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sitkin
Är xbox series x värt pengarna eller? Idag har jag en xbox one x. Blir det någon skillnad i grafik eller vad tycker ni? Värt att köpa?
Ja.
Citera
2021-06-30, 15:24
Medlem
Sitkins avatar
Får kolla noga för jag ser ingen skillnad i grafik mellan xbox one x och xbox series x…
Citera
2021-06-30, 17:40
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sitkin
Får kolla noga för jag ser ingen skillnad i grafik mellan xbox one x och xbox series x…

Jag skulle säga att just det grafiska jämfört med One X är i dagsläget ganska liten skillnad. Finns väl egentligen inget spel som är exklusivt Series X och pushar hårdvaran därefter.
Däremot så har Series X högre fps och upplösning i de spelen som har en S/X update. Du har quick resume, mycket snabbare laddtider, stöd för 120 fps osv.
Ska man bara kolla grafik så får man nog vänta tills One slopas ur ekvationen.
Citera
2021-06-30, 21:56
Medlem
Neatlesss avatar
EA och Dice har annonserat att Xbox är den officiella konsolen för kommande Battlefield 2042. Exakt vad det innebär återstår att se, men det kommer fortfarande såklart också släppas till Playstation.

Spelet ute på gamepass dag 1? Det vore ju helt fantastiskt.
Citera
2021-07-01, 00:04
Medlem
BigFatCones avatar
Så Elgiganten har äntligt fått in Series X. Min tanke är att hoppa på All Access eller vad heter. Är det nån som kan berätta vad jag behöver betala hos Elgiganten när jag hämtar ut konsolen?
Citera
2021-07-01, 03:20
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Så Elgiganten har äntligt fått in Series X. Min tanke är att hoppa på All Access eller vad heter. Är det nån som kan berätta vad jag behöver betala hos Elgiganten när jag hämtar ut konsolen?
Ingenting, men nu gissar jag hejvilt. Är väl som att teckna mobilabonnemang typ...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in