2020-11-21, 09:16
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Gyro aiming släpp sargen nu ingen använder gyro aiming det var en gimmick som dog ut för flera år sedan
Det är mer exakt än tumstickor (men fortfarande sämre än mus) och nej det är inte dött.
Citera
2020-11-21, 09:17
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Är exakt samma CPU som i series X och PS5 så framerate är det minsta bekymret vad som kan va oroande är upplösningen och texturer inte orkar med då gpu delen är rätt mycket svagare än i Series X och PS5.
Assassins Creed valhalla är begränsat till 30fps på xbox series S, inte bra alls.
Citera
2020-11-21, 09:42
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroBlindTerry
Någon som äger series S? Har endast full hd-tv och inte tid spela alltför ofta. Series S med gamepass känns som en perfekt lösning för att kunna lira causal. Eller har jag missat något?

Series S är imho en fälla.

363 gb SSD Att utöka det med 1 TB kostar 2700kr. Så du har nu betalat mer än XSX/PS5 men sitter nu med en mycket svagare konsol.

Redan nu har vi Series S spel som körs i 720p-1080p. Assassin's Creed Valhalla har inte bara sämre upplösning på SS utan det har endast 30fps medans det är 60fps på XSX/PS5.

Den har 10 gb ram tillskillnad från XSX/PS5 som har 16gb.

Series S är ett misstag.
Citera
2020-11-21, 09:49
Medlem
Burken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Det mest troliga är att utvecklarna fått sen tillgång till riktiga devkits. Ryktet säger att Sony haft ute devkits redan ett år innan MS.
Att inte Series X skulle kunna prestera lika bra och bättre än PS5 kan du ju inte tro på själv?
Du tänker att lägre prestanda brukar vara bättre när det kommer till datorer osv?

Ja, batteriätande funktioner kan man nog klara sig bra utan i kontrollen. Spelar man seriöst i t.ex en fps så kommer man ändå stänga av precis allt som heter haptisk feedback osv.

Damage control damage control.

Ja om man spelar online är det nog en fördel att stänga av haptic feedback. Men personligen kommer jag ha dem på varje gång jag spelar story mode/offline. Hur känns det att ha en kontroll som är har passerat bäst före datum?
Citera
2020-11-21, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burken89
Damage control damage control.

Ja om man spelar online är det nog en fördel att stänga av haptic feedback. Men personligen kommer jag ha dem på varje gång jag spelar story mode/offline. Hur känns det att ha en kontroll som är har passerat bäst före datum?

Vid vilka tillfällen skulle haptisk feedback kunna användas utan att det var mer än en gimmick?
Citera
2020-11-21, 10:39
Medlem
Burken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Vid vilka tillfällen skulle haptisk feedback kunna användas utan att det var mer än en gimmick?

Det återstår väl o se. Konsolen släpptes nyligen så vi har mycket att se fram emot. Massor med spännande funktioner som kommer att utvecklas och skapa helt nya upplevelser.
Citera
2020-11-21, 10:40
Medlem
adolf512s avatar
"allt som xbox series X saknar är gummick funktioner"

Citat:

Ex vid racingspel kan det vara värdefullt att få bra haptisk feedback så man bättre känner vad man kör på.
Citera
2020-11-21, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
"allt som xbox series X saknar är gummick funktioner"

Ex vid racingspel kan det vara värdefullt att få bra haptisk feedback så man bättre känner vad man kör på.

Kanske ångrar mig när jag provar en ps5, men just nu tycker jag det låter som något jag precis lika gärna kan vara utan. För mig ökar inte spelglädjen för att knapparna blir jobbigare att trycka på eller att dosan vibrerar eller beter sig på olika sätt.
Citera
2020-11-21, 11:28
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Series S är imho en fälla.

363 gb SSD Att utöka det med 1 TB kostar 2700kr. Så du har nu betalat mer än XSX/PS5 men sitter nu med en mycket svagare konsol.

Redan nu har vi Series S spel som körs i 720p-1080p. Assassin's Creed Valhalla har inte bara sämre upplösning på SS utan det har endast 30fps medans det är 60fps på XSX/PS5.

Den har 10 gb ram tillskillnad från XSX/PS5 som har 16gb.

Series S är ett misstag.

Man kan till skillnad från PS5 utöka sitt lagringsutrymme på Xbox Helt ärligt så vänder sig ju inte S modellen till dom som sitter och jämför fps upolösning etc utan till dom som vill ha en konsol att spela Fortnite etc på den kommer nog sälja riktigt bra till barnfamiljer etc där ungarna idag sitter på en Xbox One eller PS4 Slim .
Citera
2020-11-21, 11:31
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Det är mer exakt än tumstickor (men fortfarande sämre än mus) och nej det är inte dött.

Möjligt men vad ska man med gyro till när det är typ 10 spel på PS4 som stödjer det . Så det är en död gimmick
Citera
2020-11-21, 11:33
Medlem
Dan88s avatar
Citat:

Fungerar väldigt bra i plattformsspel och Astro's Playroom är ett bra exempel.

I FPS så kan man känna av skillnaden från tex en revolver och SMG på avtryckarna.
Citera
2020-11-21, 11:50
Medlem
-Mystics avatar
Som sagt, det återstår att se hur väl dom nya funktionerna njutas, jag är ett stort fan av Gyro aiming när det kommer till FPS-spel, ändå är det knappt något PS4-spel som stödjer den funktionen.

Ska dock erkänna att micen på PS5 kontrollen är riktigt bra, det ser till så att alla spelare har en mic och du har större frihet när du ska välja hörlurar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in