2021-06-15, 17:40
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Lögn.

Varför i hela fridens namn skulle FH5 köras i 30 när FH4 kördes i 60 (1080p) på One X?

Jupp det är lögn.

https://twitter.com/FlawlessC0wboy/status/1404758558584025089
Citera
2021-06-16, 20:59
Medlem
sluskjohans avatar
Hej, jag funderar på köpa Xbox series S pga X finns inte tillgänglig och jag har inte ekonomin för det Har inte ens 4k TV. Ni som har series S är ni nöjd? Tänkte isf kanske köpa series x om något år och isf sälj series S:en, vet att det är en förlustaffär men pallar inte med mitt ps4 som låter som en jävla raket. Är främst Halo och battlefield jag vill åt. Pallar inte spela battlefield på ps4.
Citera
2021-06-16, 21:32
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Hej, jag funderar på köpa Xbox series S pga X finns inte tillgänglig och jag har inte ekonomin för det Har inte ens 4k TV. Ni som har series S är ni nöjd? Tänkte isf kanske köpa series x om något år och isf sälj series S:en, vet att det är en förlustaffär men pallar inte med mitt ps4 som låter som en jävla raket. Är främst Halo och battlefield jag vill åt. Pallar inte spela battlefield på ps4.

Är helnöjd med min s även om en x fanns att köpa då. Köp på en 1440pskärm och ser bra ut. Jag kör en extern ssd där xboxonespel och 360spel får ligga. Tog xboxgold, helt klart värt det för mig, massor med spel från dag 1 för mig. Är en old timer så är glad åt alla äldre spel som funkar jättebra, bättre än i windows 10 faktiskt....
Citera
2021-06-16, 21:49
Medlem
Tvonds avatar
Citat:

Ja jag är hel nöjd med mina 2 Series X och en Series S som jag kör på en lite äldre äldre Sharp 60" 1080P bildvisaren Jag kör den som en ren Gamepass maskin och är supernöjd liten sval och tyst jävligt nöjd för vad den lilla burken presterar allt är next gen med den bättre FPS, snabbare laddningstider, bättre skärpa och bättre grafik. Slår klart min gamla One X på alla punkter utom en och det är att BC spelen och FPS boost kör på One S Profilen så spel som var 900P30 på One S är väldigt ofta 900P60/120 FPS på series S.
Citera
2021-06-16, 22:07
Medlem
Citat:

Köp all acess för 370 kr/månad i 24 mån så får du xbox Series X, ultimate gamepass och xbox live. Inte en krona dyrare än styckpriser för produkterna. Series S är riktigt budget och du kommer ångra dig
Citera
2021-06-17, 18:19
Medlem
Har hänt något med min Series X och handkontrollen, har kunnat spela med 2 i dead zone utan stick drift i COD men från ingenstans har höger spak börjat drifta uppåt/framåt i 2 sekunder även när jag inte ens har kontrollen i handen och i menyerna scrollar den så jävla snabbt så man har svårt att trycka på rätt meny.

Har återställt konsolen, anslutit om kontrollen och uppdaterat den osv.

Provade att mappa om spakarna och då följde driften med till andra spaken? Så det verkar ha blivit nåt med mjukvaran efter uppdatering av kontrollen eller konsolen.

Några idéer?
Senast redigerad av vivalaboeg 2021-06-17 kl. 18:31.
Citera
2021-06-17, 22:31
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivalaboeg
Har hänt något med min Series X och handkontrollen, har kunnat spela med 2 i dead zone utan stick drift i COD men från ingenstans har höger spak börjat drifta uppåt/framåt i 2 sekunder även när jag inte ens har kontrollen i handen och i menyerna scrollar den så jävla snabbt så man har svårt att trycka på rätt meny.

Har återställt konsolen, anslutit om kontrollen och uppdaterat den osv.

Provade att mappa om spakarna och då följde driften med till andra spaken? Så det verkar ha blivit nåt med mjukvaran efter uppdatering av kontrollen eller konsolen.

Några idéer?

Gör en RMA på handkontrollen.
Citera
2021-06-19, 08:51
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Forza Horizon 5 är nog det snyggaste spelet jag sett, ser verkligen fram emot det!
Bra val av Mexico med dess blandade terräng också, en av nackdelarna med FH4 var att det stundtals såg väldigt grått ut.
Känns som att Microsoft ville att de skulle välja en mer "färgglad" miljö för att kunna visa upp musklerna på Series X.

Sedan ser jag fram emot Flight Simulator nästa månad också, aldrig testat ett sådant spel innan så det ska bli kul då även det ser väldigt snyggt ut.
Citera
2021-06-19, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engodcevap
Köp all acess för 370 kr/månad i 24 mån så får du xbox Series X, ultimate gamepass och xbox live. Inte en krona dyrare än styckpriser för produkterna. Series S är riktigt budget och du kommer ångra dig
Får man verkligen xbox live också?
Citera
2021-06-19, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rayko
Får man verkligen xbox live också?

Yep, nappade på det själv. Bara Elgiganten som har det vad jag vet i sverige. Allt ingår, se länken nedan. Det är jämförbart med att du köper en mobil på 24 månader med telefon och abonnemang. Bra deal tycker jag då det som sagt inte blir dyrare och du får en komplett upplevelse, gamespass har sjukt mkt spel så du behöver inte ens köpa några spel

https://www.elgiganten.se/cms/xbox-all-access/xbox-all-access/
Citera
2021-06-19, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engodcevap
Yep, nappade på det själv. Bara Elgiganten som har det vad jag vet i sverige. Allt ingår, se länken nedan. Det är jämförbart med att du köper en mobil på 24 månader med telefon och abonnemang. Bra deal tycker jag då det som sagt inte blir dyrare och du får en komplett upplevelse, gamespass har sjukt mkt spel så du behöver inte ens köpa några spel

https://www.elgiganten.se/cms/xbox-all-access/xbox-all-access/
Lite sugen är man ju.

Halo, gears är hur kul som helst.
PS5 går ju inte att få tag på.
Citera
2021-06-19, 16:53
Medlem
Big Bosss avatar
Xbox All Access är 1000% värt det, även om man är tveksam till abonnemang. Det är inga gömda avgifter osv o man kan köpa loss o betala hela beloppet om man vill när man vill också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in