2021-06-15, 00:33
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
haha, nu spårar du ju ur helt. Och det var ju du som "yrade" om AAA och AA-spel. Jag skiter väl i vad de har för budgetsammanhang, jag ville se imponernade spel man förknippar med Xbox men Halo såg inte imponerande ut, och inget gears, inget fable och Bethesda-spelen bara teasers.

Ja, jag har en Switch och en PS4 och spelar mest Switch numera. Än sen då, är det något du tycker är fel med det?
2006-2013 spelade jag mest på xbox 360 och kommenterar därför i alla nu aktuella konsolernas diskussionstrådar då jag periodvis spelat nästan uteslutande på något av formaten. Några år Nintendo, några år Playstation, några år Xbox. Vet inte vad du avser med "majoriteten tycker", du har kört en opinionsundersökning eller? Jag tycker det var en svag konferens för den var nästan bara teasers, andra tycker det var conference of the century för de blir hypade av teasers.

LaCucaracha frågade vad vi tyckte om presskonferensen. Jag svarade på frågan vad jag tyckte om den och då blev några av, ska vi kallade fanboysen, i diskussionstråden upprörda för att jag inte tyckte som den inbillade "majoriteten" tydligen tycker? Märkligt att fråga vad folk tycker om man bara accepterar ett svar

Citat:
men det är fortfarande 360-grafik,

Citat:
att det är nästan helt tomt på releasekalandern för 2021

Citat:
Ett PC-spel från i fjol (Flight simulator) är väl det enda jag skulle räkna som AAA från den listan

Citat:
Alla konsoler som lanserats sedan minst 3 generationer bakåt har nog haft starkare utbud än den listan.

Citat:
men det är ett 1 år gammalt PC-spel konvertering. Forza, i samma typ som spel som Ridge Racer eller Switch-spel som ARMS. Helt OK spel, men inget man vill köpa en ny konsol för.

Problemet med dit svar är att det är så obalanserat hade Sony eller Nintendo haft samma Line Up hade det hyllats till skyarna om man bytt ut Halo mot ett Zelda eller God of war. Nu kom ju även Playstation trollet Dan88 in i tråden med och såga alla 27 MS titlar han kröp dock till korset och vidhålla att IAF två titlar kunde vara intressanta för de var ju multiplat.

Funnits massor av omröstningar på all stora spelpublikationer och indikationerna är att majoriteten tycket att det är 4/5 alt 5/5 presentation.

Tom Era och Neo som är Playstation fanboysen heliga graal är inne på att det var en bra konferens.
Citera
2021-06-15, 01:30
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Problemet med dit svar är att det är så obalanserat hade Sony eller Nintendo haft samma Line Up hade det hyllats till skyarna om man bytt ut Halo mot ett Zelda eller God of war. Nu kom ju även Playstation trollet Dan88 in i tråden med och såga alla 27 MS titlar han kröp dock till korset och vidhålla att IAF två titlar kunde vara intressanta för de var ju multiplat.

Funnits massor av omröstningar på all stora spelpublikationer och indikationerna är att majoriteten tycket att det är 4/5 alt 5/5 presentation.

Tom Era och Neo som är Playstation fanboysen heliga graal är inne på att det var en bra konferens.

Och syftet med att rycka loss citat är? Att visa på när jag svarade på ditt inlägg om antalet AAA- och AA-spel på releaselistan? Ja, men det kan man ju följa av att läsa inläggen utan att du rycker lös citat.
Hade ett nytt Zelda eller God of War sett lika blekt ut som Halo infinite nu gör så hade nog ingen hyllat det till skyarna. Dragplåstret till konsolen som lever på att vara den kraftfullaste på marknaden, då duger det inte att visa upp blek 360-grafik och en förrenderad snutt för kampanjdelen. Spelet ska släppas om ett halvår, hög tid att visa hur det är ny huvuddel till världens kraftigaste spelkonsol och inte bara free2play-fokus med gammal Master Chief collection-grafik.

Måste ju säga att du slår nått sorts rekord i försvarsmekanism här. Sansa dig.
Citera
2021-06-15, 10:11
Medlem
Big Bosss avatar
Enda spelen som räknas och värda köpa konsol för, nu för tiden är väl 3rd person cinematiska spel. Alla andra är tydligen 'meh' ...

Each to their own... men själv ganska trött o less på den formulan nu som presenteras i spel som TLOU 2, Uncharted 4, Horizon Zero Dawn, Days Gone ... m.m
Senast redigerad av Big Boss 2021-06-15 kl. 10:15.
Citera
2021-06-15, 10:38
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Tyvärr inte, det är en mycket svag releasekalender än så länge på alla konsolerna. Och det är ju inte direkt lovande för Xboxens del så här när de just haft en E3-konferens.
Ja, men att säga att det finns spel så det räcker, det kan man ju säga om vartenda år sedan 90-talet. Men nu avsåg jag spel man köper en ny spelkonsol för tusentals kronor för, och på den fronten är det tomt. Ett 1 år gammal PC-konvertering är ju inget jag personligen springer till spelbutiken för.

Halo är det enda jag tycker är intressant på Xbox-fronten för i år och det ser ju hittills ytterst avslaget ut, tyvärr.

Fast skillnaden är ju att du inte ens är en potentiell kund till att köpa Xbox. Det hade inte spelat någon som helst roll var än MS hade visat du hade ändå tyckt det var skräp.
Citera
2021-06-15, 10:40
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond

Jämförelsen med Forza och ARMS och för den delen RR är faktiskt extremt rolig
Citera
2021-06-15, 14:24
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Enda spelen som räknas och värda köpa konsol för, nu för tiden är väl 3rd person cinematiska spel. Alla andra är tydligen 'meh' ...

Each to their own... men själv ganska trött o less på den formulan nu som presenteras i spel som TLOU 2, Uncharted 4, Horizon Zero Dawn, Days Gone ... m.m

Sen PS5s release har Sony släppt Demons Souls, Spiderman MM, Returnal, Ratchet and Clank, ingen av dessa är "cinematic".
Citera
2021-06-15, 14:29
Medlem
Dan88s avatar
Forza Horizon 5 kommer endast köras i 30 fps på XSX/S och kommer inte ha ingame Ray tracing, endast i photo mode: https://wccftech.com/forza-horizon-5-runs-at-4k30-on-xbox-series-x-ray-tracing-only-active-in-forzavista/
Citera
2021-06-15, 15:22
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Forza Horizon 5 kommer endast köras i 30 fps på XSX/S och kommer inte ha ingame Ray tracing, endast i photo mode: https://wccftech.com/forza-horizon-5-runs-at-4k30-on-xbox-series-x-ray-tracing-only-active-in-forzavista/

Lustigt att du missade den detaljen
Citat:
Available in 4K 30 FPS on the Xbox Series X (1080p 30 FPS on Xbox Series S) with an optional 60 FPS performance mode
Citera
2021-06-15, 15:27
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Fast skillnaden är ju att du inte ens är en potentiell kund till att köpa Xbox. Det hade inte spelat någon som helst roll var än MS hade visat du hade ändå tyckt det var skräp.

Tvärtom, jag är högst potentiell kund. Är inte negativt inställd till Xbox pga. nån "fanboyism", jag har i princip bara en negativ inställning för att Xbox One varit kasst hanterad konsolgeneration från MS. Om de kom tillbaka till hur de skötte det med 360 (minus kvalitetsproblemen), så hade jag definitivt övervägt Series X den dag jag känner att tiden är mogen för att köpa ny spelkonsol. Haha, förut var jag negativ till Sony för att jag tyckte att spelutbudet till PS2 var för "japanskt" och partyinriktat. Likaså var jag negativ till Wii därefter och körde då mest 360...
Ska man vara ärlig så känns det ju ganska konstlat med dessa på kommando-glädjerop från Xbox-fansen varje gång Microsoft visar upp nått mindre imponerande lir men som -åtminstone- är tidsexklusivt. Desperation, det tror jag.
Senast redigerad av Rasande-Rose 2021-06-15 kl. 15:29.
Citera
2021-06-15, 15:40
Medlem
passports avatar
För mig är det Game pass som gjorde att jag gick tillbaka till Xbox den här generationen.

Spelar Fifa 21, Gears, The medium, Grounded, the outer worlds med mera, Gamepass har redan en grym katalog som hela tiden uppdateras med nya spel. Och nu har man också slängt in Ea-play i priset dessutom.

Mer prisvärt spelande kan man inte hitta. Allt medans Sony höjer standard priserna på sina spel till PS5.
Citera
2021-06-15, 15:54
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Sen PS5s release har Sony släppt Demons Souls, Spiderman MM, Returnal, Ratchet and Clank, ingen av dessa är "cinematic".

Spiderman skulle jag räkna med bland de andra open world cinematiska spelen. Jag spelade klart det men det kändes väldigt gjort redan .. orkade inte ens ta platinum i det.

Inte fan av Ratchet men även det skulle jag räkna som cinematiskt, det försöker vara animerad film, det släpptes t.om en som ingen såg samtidigt som remaken 2016.

Demons Souls däremot är nog bästa spelet jag kört i år även om det är ett spel från 2009 i ny grafik.

Returnal är en 3rd person bullet hell med cinematiska cut scenes, förvisso inte lika mkt som andra Sony spel.
Citera
2021-06-15, 17:21
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Lögn.

Varför i hela fridens namn skulle FH5 köras i 30 när FH4 kördes i 60 (1080p) på One X?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in