2020-12-13, 22:12
Medlem
EggBoxJuans avatar
Min Xbox one x gick i sönder i helgen och tänkte sticka iväg och köpa en Series S imorgon så man klarar sig under julhelgerna, Series X är ju inte tillgänglig.
Har kört min One X på en Oled 4k tv och många spel har varit spektakulära grafikmässigt.

Jag är dock lite orolig då jag sett att en del spel i högre framerate endast körs i 900p på Series S.
Hur kan det tänkas se ut på en normalstor 4k tv?

Först tänkte jag skaffa en ny One X men det är så tråkigt och komma hem med en produkt som inte gör någon som helst skillnad från hur det varit de senaste åren, och det är nästan samma pris.

Vad har ni för tankar kring detta?
Är det någon annan här som uppgraderat/nedgraderat från One X till Series S?

Jag har även många spel på en extern disk som fått One X uppdateringar, antar att de nedgraderas automatiskt om jag spelar dem på en Series S.
Citera
2020-12-13, 22:19
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Min Xbox one x gick i sönder i helgen och tänkte sticka iväg och köpa en Series S imorgon så man klarar sig under julhelgerna, Series X är ju inte tillgänglig.
Har kört min One X på en Oled 4k tv och många spel har varit spektakulära grafikmässigt.

Jag är dock lite orolig då jag sett att en del spel i högre framerate endast körs i 900p på Series S.
Hur kan det tänkas se ut på en normalstor 4k tv?

Först tänkte jag skaffa en ny One X men det är så tråkigt och komma hem med en produkt som inte gör någon som helst skillnad från hur det varit de senaste åren, och det är nästan samma pris.

Vad har ni för tankar kring detta?
Är det någon annan här som uppgraderat/nedgraderat från One X till Series S?

Jag har även många spel på en extern disk som fått One X uppdateringar, antar att de nedgraderas automatiskt om jag spelar dem på en Series S.

Jag har alla 3 konsolerna S/X och PS5 .

Det är ett steg ned vad gäller upplösning med S det är det men utöver det är det en fantastisk liten box svårt fatta de lyckats klämma in så mycket i den lilla lådan . Enda missen jag kan tycka de gjort är att BC spelen kör på One S profilen dvs 720P-1080P max hoppas de löser det så att man åtminstone kan ta del av One X uppgraderingarna som finns. De spelen som är optimerad för X/S ser riktigt bra ut som Xbox One X men med bättre FPS och mer effekter nära X i många fall.
Citera
2020-12-13, 22:25
Medlem
EggBoxJuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Enda missen jag kan tycka de gjort är att BC spelen kör på One S profilen dvs 720P-1080P max hoppas de löser det så att man åtminstone kan ta del av One X uppgraderingarna som finns.
Ja det var också något jag reagerade på. Hoppas de löser det och inte tycker att om man vill ha det extra så får man köpa en Series X.
Det var ju trots allt tillgängligt på en äldre konsoll.

Jag har även en del 4k blu-rays som jag inte kan se längre heller om jag köper en Series S.
Priset är ju trots allt inte extremt för vad man får så man kanske för en gångs skull ska lugna sig med Series X och se hur spelen framöver ser ut.
Citera
2020-12-14, 01:50
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Ja det var också något jag reagerade på. Hoppas de löser det och inte tycker att om man vill ha det extra så får man köpa en Series X.
Det var ju trots allt tillgängligt på en äldre konsoll.

Jag har även en del 4k blu-rays som jag inte kan se längre heller om jag köper en Series S.
Priset är ju trots allt inte extremt för vad man får så man kanske för en gångs skull ska lugna sig med Series X och se hur spelen framöver ser ut.

Om det inte 'krisar' hade jag hållit ut till du kan köpa en Series X, de verkar dyka upp oftare än PS5 gör i olika butikslager.
Citera
2020-12-14, 12:24
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Tycker det funkar utmärkt speciellt efter 1.04 patchen som släpptes igår. Verkar ha städat upp spelet visuellt en del också.

https://i.imgur.com/XLQIpQc.jpg
https://i.imgur.com/bL0SmNb.jpg
https://i.imgur.com/JcNUa53.jpg
Det låter kanon, Xboxen skall komma innan 16.00 idag, då är det bara att börja ladda hem spelet
på en gång.
Citera
2020-12-14, 12:27
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Verkar ändå vara den konsolen där man får den snyggaste versionen av CP2077 men du spelar ändå egentligen bara en boostad variant av One-versionen.
John på Digital Foundry tyckte ju quality-läget gjorde spelet något mer rättvisa då det blev mer suddigt i performance.
Är själv sugen på spelet men tänker försöka hålla mig från spoilers och vänta på den riktiga next gen-versionen och förhoppningsvis få en mer buggfixad utgåva dessutom.
Skall bli spännande och se hur det fungerar på nya konsolen. Samma sak gällande typ Valhalla och de andra spelen man har i biblioteket.
Citera
2020-12-14, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Det låter kanon, Xboxen skall komma innan 16.00 idag, då är det bara att börja ladda hem spelet
på en gång.

Var och när köpte du din xbox?
Citera
2020-12-14, 15:29
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neo21
Var och när köpte du din xbox?
Jag beställde den på El-Giganten i slutet på oktober om jag inte missminner mig helt.
Citera
2020-12-14, 15:32
Medlem
Citat:
Jag beställde den på El-Giganten i slutet på oktober om jag inte missminner mig helt.

Ok. Jag köpte mitt i november..På mediamarkt..Så får säkert vänta ett tag till
Citera
2020-12-14, 15:37
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ok. Jag köpte mitt i november..På mediamarkt..Så får säkert vänta ett tag till
Ledsen, jag hade helt fel. I oktober så köpte jag ett till sonen från elgiganten som han fick för ett par veckor sedan, mitt beställde jag från komplett för en vecka sedan ungefär. Jag stod i mejlkö, och provade direkt när jag fick mejlet och hade lyckan att kunna köpa ett.
Citera
2020-12-14, 16:21
Medlem
Citat:
Ledsen, jag hade helt fel. I oktober så köpte jag ett till sonen från elgiganten som han fick för ett par veckor sedan, mitt beställde jag från komplett för en vecka sedan ungefär. Jag stod i mejlkö, och provade direkt när jag fick mejlet och hade lyckan att kunna köpa ett.

Du behövde inte vänta?
Citera
2020-12-14, 18:01
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Du behövde inte vänta?
Nej, det kom direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera