2020-11-17, 19:42
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Tycker Series X känns som en spännande konsol på sikt, just nu finns det så klart inte så mycket nytt men just att få fler spel i 60 fps och 4k tycker jag gör en enorm skillnad mot tex min gamla One S, min PC klarar inte ens 4k i 60 fps och jag kommer nog inte byta PC på ett bra tag heller.
5500kr för en konsol som klarar 4k i 60 fps tycker jag är riktigt prisvärt.
Jag kommer köpa en Pro modell av PS5 förmodligen, ingen mening att kriga om konsolen just nu. SX var rätt så lätt att förboka om man var ute i tid.

Det kommer vara ett enormt lyft jämfört med One S.
Citera
2020-11-18, 15:13
Medlem
Mitt Xbox står i förrådet och väntar tills på julafton då sonen ska få det. Helt med på att återbetalningen ändå börjar redan nu, men gäller det även Gamepass? Måste jag aktivera Gamepass eller så på något sätt redan nu eller kan jag vänta en månad?

Köpt via Elgiganten på All Access.
Citera
2020-11-18, 15:52
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Mitt Xbox står i förrådet och väntar tills på julafton då sonen ska få det. Helt med på att återbetalningen ändå börjar redan nu, men gäller det även Gamepass? Måste jag aktivera Gamepass eller så på något sätt redan nu eller kan jag vänta en månad?

Köpt via Elgiganten på All Access.

Har hört att man får en kod och stämmer det så kan du ju aktivera den när du vill.
Citera
2020-11-19, 13:38
Medlem
AreYouBacks avatar
Aftonbladet har en test publicerade idag mellan ni vet vilka. Har na7gon läst? Det skall tydligen vara en klar vinnare. Kan det varit en annons? Vad jag förstår är xBox bättre i hårdvara men spelen för PS är bättre.
Citera
2020-11-19, 16:24
Medlem
Lyyn-Xs avatar
https://www.aftonbladet.se/a/Qmg8x8

Här är recensionen 😄
Citera
2020-11-19, 16:56
Medlem
adolf512s avatar
XSX förlorar mot PS5 i Assassins Creed valhalla, detta ser inte bra ut

https://www.youtube.com/watch?v=rzaSrS1fsvc&t=801s

Det mest troliga är att XSX har dålig prestanda/TFLOP dvs på pappret ser konsolen bra ut men sen när det kommer till faktiskt prestanda i spel så uteblir den utlovade prestandan.

"games will look and play the best on xbox series x"

Dessutom stödjer inte xbox controller "gyro aiming" och andra bra funktioner som man får med PS5.

Tror microsofts konsoler kommer floppa hårt, blir mest fanboys som köpes dessa nu.
Citera
2020-11-19, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Aftonbladet har en test publicerade idag mellan ni vet vilka. Har na7gon läst? Det skall tydligen vara en klar vinnare. Kan det varit en annons? Vad jag förstår är xBox bättre i hårdvara men spelen för PS är bättre.

Alltså utan att ha läst recensionen sätter jag mina pengar på att ps5 vinner. Trots att jag själv bytt till Xbox i år känns ps5:an mer som en konsol för hardcoregamers.

Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Tror microsofts konsoler kommer floppa hårt, blir mest fanboys som köpes dessa nu.

Det där tror jag dock inte ett skit på.
Citera
2020-11-19, 17:36
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Det mest troliga är att XSX har dålig prestanda/TFLOP dvs på pappret ser konsolen bra ut men sen när det kommer till faktiskt prestanda i spel så uteblir den utlovade prestandan.

Dessutom stödjer inte xbox controller "gyro aiming" och andra bra funktioner som man får med PS5.

Det mest troliga är att utvecklarna fått sen tillgång till riktiga devkits. Ryktet säger att Sony haft ute devkits redan ett år innan MS.
Att inte Series X skulle kunna prestera lika bra och bättre än PS5 kan du ju inte tro på själv?
Du tänker att lägre prestanda brukar vara bättre när det kommer till datorer osv?

Ja, batteriätande funktioner kan man nog klara sig bra utan i kontrollen. Spelar man seriöst i t.ex en fps så kommer man ändå stänga av precis allt som heter haptisk feedback osv.
Citera
2020-11-19, 18:08
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Det mest troliga är att utvecklarna fått sen tillgång till riktiga devkits. Ryktet säger att Sony haft ute devkits redan ett år innan MS.
Att inte Series X skulle kunna prestera lika bra och bättre än PS5 kan du ju inte tro på själv?
Du tänker att lägre prestanda brukar vara bättre när det kommer till datorer osv?

Ja, batteriätande funktioner kan man nog klara sig bra utan i kontrollen. Spelar man seriöst i t.ex en fps så kommer man ändå stänga av precis allt som heter haptisk feedback osv.

Jag har också förstått att xBox har bättre hårdvara men det är ju inte allt när det gäller spel. Tysk TV gick ut med att xBox slår PS5 i prestanda.
Citera
2020-11-19, 18:13
Bannlyst
Hej på webbhallen. Står det lägg i varukorg, ingenting om när man ska få det eller något? Får man det omgående eller hur fungerar det? Varför skriver de annars inte leverans typ februari 2021, lurar ju folk i tron att de ska få de direkt. Någon som vet vad som gäller?
Citera
2020-11-19, 18:20
Bannlyst
Tar gärna emot tips annars vart jag kan boka Xbox och få det före jul?
Citera
2020-11-19, 18:24
Bannlyst
Varför är den slutsålt överallt, men inte här:
https://gameshop.se/product/spel/473750/xbox-one-x-1tb-2/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=sho pping&gclid=CjwKCAiAzNj9BRBDEiwAPsL0d7wm12wq_eGfEx KkKpV7S5yq5VAhVkakKN8fjZMXeIx5K9ApJvuFjhoC8hUQAvD_ BwE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in