2020-02-26, 11:20
Medlem
shoot-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maern23
Vi är några stycken som håller JJ under uppsikt o hans tid kommer, så många han kränkt misshandlat o get djupa trauman, det som framkommit är bara toppen på ett isberg. Efter som JJ satt i system att ge sej på en vis katorogi av människor så är det väldigt få övergrepp som kommit fram i ljuset.
ANAL JÖGGE!!!!!!

Den här polisens verksamhet var anledningen att öht, skapa ett konto på Flashback Pga. den uppmärksammade vansinnesjakten där polisen slutligen avrättade en person som i grunden gjort sig skyldig till olovliig körning.
Fattade direkt att här " skjuter man småfågel med stridsvagn" denna Jögge Butt hade den ledande rollen på gatorna i Örebro med omnejd. När man sen ser JB i dokumentären (Skotten på nygatan i svtplay) klarnar allt en röd tråd följer den mkt oberäknelige polisman som lyckats skjuta ihjäl Daniel Murne (skyllde på ricoshett i grind) , avlossade första skottet mot däcket på nygatan mot Sarbaz Merca samtidigt som kollegan Holgersson står på andra sidan Mercan som inte uppfattar var skottet kom ifrån (är jag beskjuten kanske han tänkte) och några 1/10 delar av en sekund så skjuter han verkanseld mot Sarbaz i höjd med backspegeln på Mercan som flyr och förblöder, hade inte den grova våldtäkten hamnat i focus så hade kunnat fortsätta ta hand om "hitte knark" och fortsatt med sina vansinnesjakter och uttsat bräckliga kvinnor för övergrepp, knarka i tjänsten och spela hjälte med årliga Andmarcher fr Järnvägsgatan till Svartån i Stadsparken. fö. det mest passande jobb han haft i sin poliskarriär. ....!
Toppen av isberget i allra högsta grad. Vad har han mer på sin meritlista som du nämner?
Att det blir svettiga dagar framöver för Jögge Butt betvivlar jag inte. ...!

Han har ett intressant uttryck i FUP förhören "Det har jag inget bra svar på " förväntar han sig att SU ska hjälpa honom typ som ondskan Fb troll skrev SU räddade mig många gånger från åtal.
Citera
2020-02-26, 12:17
Medlem
shoot-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjorven2019
I "vanliga fall" så hade målsägandes vittnesmål förbisetts då det tyvärr verkar handla om en kvinna som av olika anledningar hamnat på skuggsidan av livet.

I detta fallet finns det gott om ammuntion för åklagaren och vi får hoppas att denne laddar på för fullt då ett fängelsestraff inte är långt bort.

Det ironiska bllr då så klart att en person vars hela personlighet har varit baserad på statens våldsmonpol numera aldrig har varit lika beroende av densamma, fast omvänt.

Han komer isåfall bli placerad på någon tjall/sexanstalt där han hör hemma. Utan brickan i ryggen kommer det att bli svårt att "bjuda upp till dans" om han skulle träffa på några tyngre gubbar.

Hehe..! Ja hans måtto är ju "Bjuder dom upp till dans ska dom dansa" men dessa tyngre gubbar blir nog inte lika lätt
att tvingas äta skit som nån bräcklig kvinna med psyko/sociala ofärdigheter. Men som du nämner kommer troligen "Syltryggen" hamna i liknande sällskap på nån skyddskåk. Det faktum att han skjutit sig i foten 2 läger är paradoxalt (P-kåren+kriminella) blir verligen ironins högborg.
Citera
2020-02-26, 15:14
Medlem
UT64s avatar
Kommer Jörgen Jansson att ta livet av sig? I förhören med honom är hans intervjuare lite inne på den linjen och frågar försiktigt om saken. Han svarar dock nekande vilket ligger i linje med hans narcissistiska läggning. Han vill fortsätta att leva så han kan knarka, döda och våldta!

För det har han gjort med besked under sitt liv. Egentligen skulle denne onde man sitta i fängelse på livstid.
Citera
2020-02-26, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Kommer Jörgen Jansson att ta livet av sig? I förhören med honom är hans intervjuare lite inne på den linjen och frågar försiktigt om saken. Han svarar dock nekande vilket ligger i linje med hans narcissistiska läggning. Han vill fortsätta att leva så han kan knarka, döda och våldta!

För det har han gjort med besked under sitt liv. Egentligen skulle denne onde man sitta i fängelse på livstid.

Människor med personlighetsstörning narcissism, tar alldrig livet av sig...
Hans beteende kommer alldrig att ändras, han kommer bara lära sig hur man blir bättre på att manipulera människor...

Så svaret är, finns ingen psykiatrisk behandling som kan rädda Jörgen tillbaka till ett normalt liv...
Han kommer fortsätta att knarka, våldta, mörda...
Om 10-15år är han åter anhållen för knark, sexualbrott, kan även handla om mord...
Allt handlar om att söka upp svaga kvinnor, som han kan manipulera...
Sen kommer Jörgen avsluta sina sista år på pskiatisk klinik, med medicinering....
Citera
2020-02-26, 18:57
Medlem
UT64s avatar
Bild på den misstänkte:

https://minfil.com/l9V9fcdboc/J_rgen_Jansson_png
Citera
2020-02-26, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Jag har läst hela FUP.

Så vitt jag kan tyda så kommer inte våldtäktsdelen kunna styrkas i domstol. Målsägaren har i kommunikation via knullsidan Bodycontact och appen KIK själv anspelat på sex och speciellt att hon önskat uniformsknull.
Ord står mot ord och MG har redogjort ett på pappret trovärdigt händelseförlopp gällande sexet.
Dock har även målsägaren också redogjort ett på pappret trovärdigt händelseförlopp.
Fast utan direkta vittnen till händelserna så faller nog dom ev. åtalspunkterna.

Narkotikainnehavet i ärendet är litet. Runt 5 gram amfetamin, en karta tramadol 50mg och en påbörjad joint. Spår av kokain hittades även på nån snusdosa. MG har erkänt allt detta utom kokainspåret om jag minns rätt. Lågt straffvärde. 2-3 månader.

Drograttfyllan och ringa narkotikabrott (i blodet) i samband har större straffvärde än det låga innehavet enligt mig. 3-6 månader kanske. MG har erkänt detta.

Patronerna som påträffades kan jag inte uttala mig om. Jag antar att MG som polis hade rätta licenserna för innehavet av dom vid tidpunkten.

Sen är det många dataintrång. Slagningar i polisens register på diverse personer MG stött på i tjänst och utanför tjänst men som inte gjorts i utredningssyfte.
MG har också sms:at en bild på anträffad narkotika vid en husrannsakan, till personen som tipsade om bostaden. Sekretessbrott. MG har erkänt allt gällande detta.
Den här delen blir intressant. Jag ser ett högt straffvärde här men hur kommer en domstol resonera?

Minus våldtäktsdelen så tippar jag 12-18 månader för MG. Öppen anstalt. Behandling för det sexmissbruk som han redogör för i FUP.
Han advokat kommer ju anspela på att MG var i en dålig period i livet där äktenskapet var i vaggning med dåligt omdöme dom följd.

Jag har inte läst hela tråden men undrar om någon på forumet som bor i Örebro eller i trakterna runt omkring har haft någon personlig erfarenhet av MG som polis eller civil? Är han ett svin?
Kan med ganska stor säkerhet säga att ANAL JÖGGE kommer få skyddstillsyn med behändlingsföreskrivt om Håkan ej blir dom för våldtäkten. Tragiskt men så ser det tyvärr ut.....
Citera
2020-02-26, 22:55
Medlem
Citat:

Du tycker inte att du överdriver lite, det är inte Hitler det pratas om i tråden!

Om han vill fortsätta knarka är väl hans ensak, våldtäkt är jag mycket tveksam till om det kommer räknas som, och döda... Ja, han gjorde sitt jobb som polis och sköt varningsskott mot en psykotisk människa, det träffade genom rikoschett, men uppsåtet var inte att döda och han är inte dömd för det. Det andra "mordet" folk skriver om hade ju inte behövt sluta så om Sarbaz hade stannat för polismans tecken, eller åtminstone när de sköt sönder hans däck. Sarbaz valde döden själv genom att dra vidare fast han var skjuten, det kan inte JJ lastas för. Anser du att JJ är "ond" pga det har du inte sett mycket. Jag försvarar inte JJ:s handlingar, men nån måtta på överdrifter får det vara.
Citera
2020-02-26, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Att han släpptes från häktet indikerar väll att straffet förväntas generera mindre än 2 år. Finns det inte en sådan rättspraxis?

Jag har med förstått att det är en praxis. Sen kan både åklagaren och TR samstämmigt komma fram till att det inte finns kollusionsfara eller flyktrisk och därmed avsluta tvångsåtgärd.

Det ringa narkotikabrottet för eget bruk kan bli max 6 månader och är väl rimligt med tanke på att han är polis. Även rattfylleri kan ge max 6 månader. Hur TR ska bedöma om det är grov rattfylla, och därmed högre straffvärde, kan nog bli klurigt. Det beror väl på hur nära i tid han intog amfetamin vs. bilfärden mellan sjukhuset och kvinnans hem? Det finns i övrigt inga entydiga vittnesmål som anger grov rattfylla.

När det gäller lönen så är det så att om den anställde uppträtt olämpligt för tjänsten så är det skäl för uppsägning/skiljande från tjänsten och därmed upphör arbetsgivaren att betala ut lön och den anställde kan inte åberopa andra löneförmåner. Sen finns det en aspekt om arbetsgivarens rehabiliteringsansvar som kan tas i beaktning, vilket arbetsgivaren och facket troligen för/har fört diskussion om. Här brukar de tre huvudmännen (kommun, stat, landsting) föregå med gott exempel och vara generösa.
Jag har inte tillgång till FUP:en därifrån jag skriver just nu men var det inte så att JJ tidigare sökt eller blivit uppmanad av arbetsgivaren att söka vård för sitt (sex)missbruk?
Citera
Medlem
tjorven2019s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotfilen
Du tycker inte att du överdriver lite, det är inte Hitler det pratas om i tråden!

Om han vill fortsätta knarka är väl hans ensak, våldtäkt är jag mycket tveksam till om det kommer räknas som, och döda... Ja, han gjorde sitt jobb som polis och sköt varningsskott mot en psykotisk människa, det träffade genom rikoschett, men uppsåtet var inte att döda och han är inte dömd för det. Det andra "mordet" folk skriver om hade ju inte behövt sluta så om Sarbaz hade stannat för polismans tecken, eller åtminstone när de sköt sönder hans däck. Sarbaz valde döden själv genom att dra vidare fast han var skjuten, det kan inte JJ lastas för. Anser du att JJ är "ond" pga det har du inte sett mycket. Jag försvarar inte JJ:s handlingar, men nån måtta på överdrifter får det vara.

Nej. Även min högst subjektiva åsikt är att Jörgen borde ge sig ut i skogen med stabilt rep. Då skulle han antagligen slippa den skam som skall komma. Han skullle med repet t.ex. slå upp ett tält för att kunna slappna av.

Men vi är alla olika och åtnjuter samtliga fördelarna av en "liberal demokrati". Vi lever alltså i dom bästa av världar.
Senast redigerad av tjorven2019 2020-02-27 kl. 00:13.
Citera
Medlem
Citat:
Bild på den misstänkte:

https://minfil.com/l9V9fcdboc/J_rgen_Jansson_png

Analdoktorn eller tarmspräckar Jörgen...
Inga dåliga redskap den lilla kax grisen hade i sin väska...
Träffat idioten en gång en riktig narcissistisk jantelag idiot, en avundsjuk liten gris polis!.. Känns underbart att idioten, inte kan springa runt med polisbrickan längre!..

Men det finns fler poliser i regionen Bergslagen, som jobbat & jobbar under speciella metoder allt för sitt egna vinings syfte!
Senast redigerad av Khatia 2020-02-26 kl. 23:23.
Citera
2020-02-27, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoot-out
Den här polisens verksamhet var anledningen att öht, skapa ett konto på Flashback Pga. den uppmärksammade vansinnesjakten där polisen slutligen avrättade en person som i grunden gjort sig skyldig till olovliig körning.
Fattade direkt att här " skjuter man småfågel med stridsvagn" denna Jögge Butt hade den ledande rollen på gatorna i Örebro med omnejd. När man sen ser JB i dokumentären (Skotten på nygatan i svtplay) klarnar allt en röd tråd följer den mkt oberäknelige polisman som lyckats skjuta ihjäl Daniel Murne (skyllde på ricoshett i grind) , avlossade första skottet mot däcket på nygatan mot Sarbaz Merca samtidigt som kollegan Holgersson står på andra sidan Mercan som inte uppfattar var skottet kom ifrån (är jag beskjuten kanske han tänkte) och några 1/10 delar av en sekund så skjuter han verkanseld mot Sarbaz i höjd med backspegeln på Mercan som flyr och förblöder, hade inte den grova våldtäkten hamnat i focus så hade kunnat fortsätta ta hand om "hitte knark" och fortsatt med sina vansinnesjakter och uttsat bräckliga kvinnor för övergrepp, knarka i tjänsten och spela hjälte med årliga Andmarcher fr Järnvägsgatan till Svartån i Stadsparken. fö. det mest passande jobb han haft i sin poliskarriär. ....!
Toppen av isberget i allra högsta grad. Vad har han mer på sin meritlista som du nämner?
Att det blir svettiga dagar framöver för Jögge Butt betvivlar jag inte. ...!

Han har ett intressant uttryck i FUP förhören "Det har jag inget bra svar på " förväntar han sig att SU ska hjälpa honom typ som ondskan Fb troll skrev SU räddade mig många gånger från åtal.
EXAKT, hade inte misstanke om våldtäkt uppdagats hade JJ fått fortsätta sina räder. Vi har konstaterat det mesta som hänt förutom hur detta beteende inte uppmärksammades av kollegor och polisledning. Är kåranda ibland lika med skyddande av brottsling? Om vi ska förbättra förtroendet för polisen så är det idag NU på sin plats att rannsaka och rensa i ledningen. Fram med felbedömningarna och be om ursäkt. Presentera förbättringarna och lyssna på polisforskaren Stefan Holgersson, allt som polisen gör är inte alltid det bästa alternativet även om det är inom lagens ram. Ricochett genom kraftig järngrind ska kunna förutses om du har vapenlicens och även om du är panikslagen polis. In med urinprov på alla anställda som hanterar narkotika, ska gälla alla verksamheter, lär av posten. Jag vill nu diskutera hur denna man kunde få fortsätta trots MÅNGA varningssignaler. Hans värderingar passar inte i poliskår som ska fungera, "buset" är också människor f.d. busar Drago, M Möller, Magnus U m.fl.
Citera
2020-02-27, 17:56
Medlem
shoot-outs avatar
Citat:

Hela poliskåren har fått en snyting av denne "Mästerkonstapel" i den milda grad att man kan betrakta den här begåvningsreserven närmast likt en livstidsdom för han själv och hans chefer som nu får lossa skygglapparna framöver.
Frågan är hur många fler likasinade inom denna kår som tagit sig förbi sållningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in