2020-01-05, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmbo
Min uppfattning är att det som media menar att JJ är misstänkt för när det gäller narkotikadelen är att det handlar om narkotikaklassade läkemedel (t.ex. vissa smärtstillande eller insomningstabletter) som är kända för JJ:s chef, men det får vi väl klara besked på i FUP när åklagaren anser sig kunna föra talan i TR. Osvuret är bäst eftersom det finns flera uppfattningar i tråden.

Vad baserar du din uppfattning på? Skulle tro att det är dina vilda gissningar, men kom gärna med någon form av argument.
Citera
2020-01-07, 00:43
Medlem
shoot-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsok
Förlåt, ovanstående var till Farnbo Helt gränslös och ologisk. Han har även skrivit dubbelt i annan tråd. Verkar ha information men beskyddar JJ. Ja han har desinformation också och fantasier.. Om hon nu är BO är det han skrev helt gränslöst och utan stoff. Klart att det finns avarter i alla kårer men jag tror det är lättare att bli utrensad i andra kårer, hoppas det. Brist på poliser och läkare kan innebära att du har tjänst pga titel, inte lämplighet.

Ok! det kan bli många spaltmeter att minnas i stora trådar. Respekterar att fel kan göras och erkännas.

Håll koll ibland kapar vissa texten så det kan se ut som vederbörande själv skrivit det de vill citera.
Oftast verkar det då som att de som ägnar sig åt detta inte är bekväm med allt innehåll som ska citeras.

Tjänst pga titel räddar inga liv! tvärtom så kan livet äventyras.
Citera
2020-01-08, 04:37
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmbo
Drogscreening görs per rutin varje år och däremellan "flygande kontroller" som vederbörande inte kan neka att medverka till (om man vill ha kvar sin tjänst).
Skillnad på läkemedel och droger görs, om vi för enkelhetsskull menar att droger är THC, amfetamin och andra olagliga substanser. Även en del läkemedel visar utslag på svabb/urin/blodprov och där ska brukaren (den anställde) ha uppgett för sin resp. chef att denne använder ett sådant läkemedel och avstämning med företagshälsovården görs. Poängen för arbetsgivaren att följa upp visst läkemedelsbruk är för att bedöma ev. omplacering under tiden som behandling pågår.

Min uppfattning är att det som media menar att JJ är misstänkt för när det gäller narkotikadelen är att det handlar om narkotikaklassade läkemedel (t.ex. vissa smärtstillande eller insomningstabletter) som är kända för JJ:s chef, men det får vi väl klara besked på i FUP när åklagaren anser sig kunna föra talan i TR. Osvuret är bäst eftersom det finns flera uppfattningar i tråden.

Är drogtester för snutar något nytt isåfall?
För det fanns inte när hundförarsnuten frontade med lastbilen och dog. Då togs bara drogtest vid phs och vid misstanke
Citera
2020-01-09, 13:56
Medlem
Samma polis som även skjutit ihjäl två personer under mycket märkliga förhållanden. Killen är en narcissist, psykopat, va fan som helst. Lås in skiten.
Citera
2020-01-09, 14:46
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dewho
Samma polis som även skjutit ihjäl två personer under mycket märkliga förhållanden. Killen är en narcissist, psykopat, va fan som helst. Lås in skiten.

2 personer? Sarbaz sköt inte han ihjäl väl?
Citera
2020-01-09, 14:52
Medlem
DenSomSokers avatar
Blir svettigare och svettigare för herr J

Citat:
Utredningen växer – misstänkta polisbefälet utreds nu också för ofredande mot kvinna: ”Jag kan bekräfta det”
https://www.na.se/logga-in/utredning...n-bekrafta-det

Hoppas han åker hårt på allt detta.
Citera
2020-01-09, 15:30
Medlem
Någon som kan klistra in utdrag från artikeln som kom upp i NA idag?

https://www.na.se/logga-in/utredning...n-bekrafta-det
Citera
2020-01-09, 16:30
Medlem
Nu växer utredningen mot polisbefälet som är häktad för våldtäkt. Polisbefälet misstänks nu även för ofredande mot en kvinna som ska ha skett under minst ett års tid.
– Jag kan bekräfta att det finns en utredning angående ofredande, säger Martin Beskow, advokat som företräder brottsoffret.
Polisbefälet, som är i 50-årsåldern, har arbetat med flera uppmärksammade brott i Örebro de senaste åren. NA kunde i mitten på december avslöja att polisbefälet misstänks för en våldtäkt i de södra länsdelarna. Även ett narkotikabrott finns med i utredningen.
Nu har polisens internutredare även inlett en förundersökning som gäller ett ofredande mot en annan person. Brottet ska enligt misstankarna ha pågått från i vart fall 15 januari 2018 till december förra året – då mannen anhölls misstänkt för våldtäkt.
– Jag kan inte säga något alls om misstankarna eftersom jag precis fått det här på mitt bord. Jag har varken pratat med min klient eller tagit del av några handlingar än, säger Martin Beskow.
Kvinnan som ska ha utsatts för ofredandet har fått Martin Beskow tilldelad sig som sitt målsägarbiträde.
"Med hänsyn till att målsägande har haft en relation till misstänkt samt hennes ålder och övriga omständigheter kan målsägande antas ha behov av sådant biträde", skriver åklagare Maria Sterup i en handling som lämnats in till tingsrätten.
Polisbefälet häktades i december för våldtäkt på den högre misstankegraden. Sedan dess sitter han inlåst med restriktioner på häktet i Karlstad.
- Det som sker nu är att polisen håller på att boka in förhör med min klient. Det är nästa steg i den här processen. Jag kan inte uttala mig mer så innan jag har satt mig in i ärendet och pratat med min klient, säger Martin Beskow.
Polisens internutredare i Västerås planerar att hålla förhör med kvinnan senare denna vecka eller i början på nästa vecka.
– Det pågår en förundersökning och jag kommer inte att kommentera något i utredningen. Det råder förundersökningssekretess, säger Maria Sterup, chefsåklagare på Särskilda åklagarkammaren.
Om polisbefälet döms för våldtäkt riskerar han minst två års fängelse. Brottet för ofredande kan även det vid en fällande dom ge fängelse.
Åklagaren har fram till och med fredag 9 januari på sig att väcka åtal mot polisbefälet. Annars måste hon begära åtalsförlängning eller släppa befälet på fri fot.
Maria Sterup vill inte kommentera om hon kommer att begära polisbefälet häktad även för ofredandet eller narkotikabrottet som finns med i utredningen.
– Jag kommer att begära åtalsförlängning. Jag har till och med fredag på mig att fundera på hur lång tid vi mer behöver på oss. I övrigt lämnar jag inga kommentarer, säger Maria Sterup.
Citera
2020-01-09, 21:40
Medlem
följsams avatar
Är det minst två narkotikabrott som utreds? Som jag tolkar artikeln är det två olika narkotikabrott.
Citera
2020-01-09, 21:45
Medlem
shoot-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturemon
Nu växer utredningen mot polisbefälet som är häktad för våldtäkt. Polisbefälet misstänks nu även för ofredande mot en kvinna som ska ha skett under minst ett års tid.
– Jag kan bekräfta att det finns en utredning angående ofredande, säger Martin Beskow, advokat som företräder brottsoffret.
Polisbefälet, som är i 50-årsåldern, har arbetat med flera uppmärksammade brott i Örebro de senaste åren. NA kunde i mitten på december avslöja att polisbefälet misstänks för en våldtäkt i de södra länsdelarna. Även ett narkotikabrott finns med i utredningen.
Nu har polisens internutredare även inlett en förundersökning som gäller ett ofredande mot en annan person. Brottet ska enligt misstankarna ha pågått från i vart fall 15 januari 2018 till december förra året – då mannen anhölls misstänkt för våldtäkt.
– Jag kan inte säga något alls om misstankarna eftersom jag precis fått det här på mitt bord. Jag har varken pratat med min klient eller tagit del av några handlingar än, säger Martin Beskow.
Kvinnan som ska ha utsatts för ofredandet har fått Martin Beskow tilldelad sig som sitt målsägarbiträde.
"Med hänsyn till att målsägande har haft en relation till misstänkt samt hennes ålder och övriga omständigheter kan målsägande antas ha behov av sådant biträde", skriver åklagare Maria Sterup i en handling som lämnats in till tingsrätten.
Polisbefälet häktades i december för våldtäkt på den högre misstankegraden. Sedan dess sitter han inlåst med restriktioner på häktet i Karlstad.
- Det som sker nu är att polisen håller på att boka in förhör med min klient. Det är nästa steg i den här processen. Jag kan inte uttala mig mer så innan jag har satt mig in i ärendet och pratat med min klient, säger Martin Beskow.
Polisens internutredare i Västerås planerar att hålla förhör med kvinnan senare denna vecka eller i början på nästa vecka.
– Det pågår en förundersökning och jag kommer inte att kommentera något i utredningen. Det råder förundersökningssekretess, säger Maria Sterup, chefsåklagare på Särskilda åklagarkammaren.
Om polisbefälet döms för våldtäkt riskerar han minst två års fängelse. Brottet för ofredande kan även det vid en fällande dom ge fängelse.
Åklagaren har fram till och med fredag 9 januari på sig att väcka åtal mot polisbefälet. Annars måste hon begära åtalsförlängning eller släppa befälet på fri fot.
Maria Sterup vill inte kommentera om hon kommer att begära polisbefälet häktad även för ofredandet eller narkotikabrottet som finns med i utredningen.
– Jag kommer att begära åtalsförlängning. Jag har till och med fredag på mig att fundera på hur lång tid vi mer behöver på oss. I övrigt lämnar jag inga kommentarer säger Maria Sterup.

Jaha jag noterar! och knappast överraskad (Stalking, kvinnofridskränkning alt sexuellt ofrednde i åratal).
Vad mer kan dyka upp på polisbefälets digra lista av misstänka grova brott. det kanske är dax att även följa upp
de två uppmärksammade dödsskjutningar som han varit delaktig i det dödande skottet samt ansvarigt yttre befäl
när skotten yrde på Nyatan och straffet blev döden för både Sarbaz och Daniel i Lindesberg.
Att han blir kvar i häkte med samma typ av restriktioner som idag är det nog ingen som höjer ögonbrynen för.
Citera
2020-01-09, 21:46
Medlem
shoot-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av följsam
Är det minst två narkotikabrott som utreds? Som jag tolkar artikeln är det två olika narkotikabrott.

Det verkar som det iaf.
Citera
2020-01-09, 21:59
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-front
2 personer? Sarbaz sköt inte han ihjäl väl?
Nix, det gjorde han inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in