2020-01-03, 15:48
Medlem
shoot-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmbo
Intressant teori: J har en KK relation med kvinnan. J vill avsluta varvid denna mentalt instabila kvinna känner sig ratad och ljuger ihop en historia om våldtäkt och ev. annat.

När muttan blir våt försvinner förstånet. Och sedan tidigare vet vi ju att BO var allt annat än stabii. Drogerna fanns kanske hos BO från början.

Nu är det skarpare läge! Det är polis Jörgen Jansson som är misstänkt för GROV VÅLDTÄKT/VÅLDTÄKT samt div narkotika relaterade brott och sitter häktad med hårda restriktioner.

Din teori saknar substans eftersom brottsoffret inte har någon anmälan från polisman Jörgen Jansson om det du påtalar.
Citera
2020-01-03, 16:30
Medlem
shoot-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsok
Är du även gränslös? Du har i en annan tråd visat att du är ologisk. Låt BO vara. Du har tidigare skrivit hur självsvådlig MGM är, ja ibland är det bara för yttre poliser att göra så gott de kan när de har ett befäl som inte lyssnar på ledningscentralen. Ta drogprov även på polisen i flygande kontroller precis som postanställda. Flygande kontroller på alla som hanterar narkotika i tjänsten kanske skuĺe göra klienter tryggare. Hur mycket märkas när "svenne" tar droger? Så illa som polisen sköt Eric måste väl ändå droger misstänkas?

Tror dock mkt handlar om hur man hanterar en uppkommen adrenalinfylld insats. Här hänger väldigt mkt på ledaren i yttre tjänst och gruppbefäl. "fyller de ej den kostym de fått "blir de andra osäkra och kan drabbas av sk. eldpanik.
Det är inte alla som antagits plats på PHS. och klarat skolan som sen kan hantera vapensituationer i skarpt läge.
Ytterst ansvarig är ledningscentralen men om yttre befälet som du beskriver "tar sina egna beslut" då lever alla farligt både Gm och de i den egna gruppen.

Känner inte ihen det du nämner om låt Bo vara. men om man utsatts för grov våldtäkt/våldtäkt så har man väl respekt
mot Bo. Man förhör för dialog så offret känner sig bekväm man provocerar väl inte en redan utsatt person.

Håller med om att fler drogtester borde göras med tanke på den uppenbara användningen här i Sverige.
Det är ju de som ej blir beroende som öppnar portarna för inkomsterna då de har kapitalet.
Citera
2020-01-03, 17:14
Medlem
följsams avatar
I den första anmälan där våldtäkt/ grov våldtäkt finns även narkotikabrott / bruk med. Polischefen EA säger att "det är en medarbetare som de behöver ta hand om och att de har ett arbetsgivaransvar".
Att EA uttrycker sig så tyder väl på att det framkommit missbruk/beroende hos JJ och att han således har rätt till vård och behandling? Varför skulle han annars behövas tas hand om?
Det ska bli väldigt intressant och se vad som JJ stoppat i sig från beslagen.
Senast redigerad av följsam 2020-01-03 kl. 18:10. Anledning: Korrigering
Citera
2020-01-03, 21:08
Medlem
shoot-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av följsam
I den första anmälan där våldtäkt/ grov våldtäkt finns även narkotikabrott / bruk med. Polischefen EA säger att "det är en medarbetare som de behöver ta hand om och att de har ett arbetsgivaransvar".
Att EA uttrycker sig så tyder väl på att det framkommit missbruk/beroende hos JJ och att han således har rätt till vård och behandling? Varför skulle han annars behövas tas hand om?
Det ska bli väldigt intressant och se vad som JJ stoppat i sig från beslagen.

Om han ens vet själv! för isf vem kan referera? han kav väl inte skicka till Linköping för analys först. ....?
Skulle det stämma är det med nöd och näppe att omplaceringen bara blir till källaren för att sortera gem...!
Finns det ens sjukhus kvar för den typen av begåvningsreserv i Örebro trakten? Dalarna finns ju (Bergwall)

Men du har rätt ang spänningen om substanserna / missbruket. Jag har noterat att han verkade vara ute ensam
På stadens gator med V70:n (tjänstefordonet) i stor omfattning. Från andra distrikt vet jag att vissa med svårighet att samarbeta får åka runt ensamma typ (mobbing) .
Citera
2020-01-03, 21:22
Medlem
följsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoot-out
Om han ens vet själv! för isf vem kan referera? han kav väl inte skicka till Linköping för analys först. ....?
Skulle det stämma är det med nöd och näppe att omplaceringen bara blir till källaren för att sortera gem...!
Finns det ens sjukhus kvar för den typen av begåvningsreserv i Örebro trakten? Dalarna finns ju (Bergwall)

Men du har rätt ang spänningen om substanserna / missbruket. Jag har noterat att han verkade vara ute ensam
På stadens gator med V70:n (tjänstefordonet) i stor omfattning. Från andra distrikt vet jag att vissa med svårighet att samarbeta får åka runt ensamma typ (mobbing) .
Jag tänker att de tagit up eller blodprov (JJ kanske hade svårt att kissa...) och analyssvaret visar vad han valt att "bruka".
Hittegods är en avdelning som kanske är lämplig ifall JJ blir kvar inom polisväsendet. Delgivningsman kan väl också vara ett alternativ.
Citera
2020-01-03, 21:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Intressant teori: J har en KK relation med kvinnan. J vill avsluta varvid denna mentalt instabila kvinna känner sig ratad och ljuger ihop en historia om våldtäkt och ev. annat.

När muttan blir våt försvinner förstånet. Och sedan tidigare vet vi ju att BO var allt annat än stabii. Drogerna fanns kanske hos BO från början.

Fast stämmer uppgifterna i tråden att han är bekant med hennes föräldrar så känner han ju till hennes mentala problem. Då kan det kanske anses som försvårande, då kan man fundera om han kan bära polisuniform eller om uniformen måste bära honom. Den senare varianten är sällan lyckad som polis.
Citera
2020-01-03, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoot-out
Tror dock mkt handlar om hur man hanterar en uppkommen adrenalinfylld insats. Här hänger väldigt mkt på ledaren i yttre tjänst och gruppbefäl. "fyller de ej den kostym de fått "blir de andra osäkra och kan drabbas av sk. eldpanik.
Det är inte alla som antagits plats på PHS. och klarat skolan som sen kan hantera vapensituationer i skarpt läge.
Ytterst ansvarig är ledningscentralen men om yttre befälet som du beskriver "tar sina egna beslut" då lever alla farligt både Gm och de i den egna gruppen.

Känner inte ihen det du nämner om låt Bo vara. men om man utsatts för grov våldtäkt/våldtäkt så har man väl respekt
mot Bo. Man förhör för dialog så offret känner sig bekväm man provocerar väl inte en redan utsatt person.

Håller med om att fler drogtester borde göras med tanke på den uppenbara användningen här i Sverige.
Det är ju de som ej blir beroende som öppnar portarna för inkomsterna då de har kapitalet.
Förlåt, ovanstående var till Farnbo Helt gränslös och ologisk. Han har även skrivit dubbelt i annan tråd. Verkar ha information men beskyddar JJ. Ja han har desinformation också och fantasier.. Om hon nu är BO är det han skrev helt gränslöst och utan stoff. Klart att det finns avarter i alla kårer men jag tror det är lättare att bli utrensad i andra kårer, hoppas det. Brist på poliser och läkare kan innebära att du har tjänst pga titel, inte lämplighet.
Citera
2020-01-04, 21:25
Medlem
Konfucius2s avatar
Kan JJ ha varit påverkad i tjänst?

Drogpåverkade har ofta svårkontrollerade känsloreaktioner, dålig förmåga att lyssna på andra och svårigheter att hantera ostrukturerade situationer som kräver reflektion och eftertanke.
Detta kan vara förklaring till hans agerande d v s ” skjuta först fråga sen”. Och ja jag spekulerar...
Citera
2020-01-04, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2

Drogpåverkade har ofta svårkontrollerade känsloreaktioner, dålig förmåga att lyssna på andra och svårigheter att hantera ostrukturerade situationer som kräver reflektion och eftertanke.
Detta kan vara förklaring till hans agerande d v s ” skjuta först fråga sen”. Och ja jag spekulerar...
Det har jag också funderat på, jag förespråkar drogtester på alla som kommer i kontakt med narkotika i sin tjänst.. postanställda har flygande drogtester! De har lätt att känna igen vissa försändelser. JJ sköt tydligen i fälgen, ricochett-risk precis som när Daniel sköts.
Citera
2020-01-04, 23:11
Medlem
Farmbos avatar
Citat:

Drogscreening görs per rutin varje år och däremellan "flygande kontroller" som vederbörande inte kan neka att medverka till (om man vill ha kvar sin tjänst).
Skillnad på läkemedel och droger görs, om vi för enkelhetsskull menar att droger är THC, amfetamin och andra olagliga substanser. Även en del läkemedel visar utslag på svabb/urin/blodprov och där ska brukaren (den anställde) ha uppgett för sin resp. chef att denne använder ett sådant läkemedel och avstämning med företagshälsovården görs. Poängen för arbetsgivaren att följa upp visst läkemedelsbruk är för att bedöma ev. omplacering under tiden som behandling pågår.

Min uppfattning är att det som media menar att JJ är misstänkt för när det gäller narkotikadelen är att det handlar om narkotikaklassade läkemedel (t.ex. vissa smärtstillande eller insomningstabletter) som är kända för JJ:s chef, men det får vi väl klara besked på i FUP när åklagaren anser sig kunna föra talan i TR. Osvuret är bäst eftersom det finns flera uppfattningar i tråden.
Citera
2020-01-04, 23:18
Medlem
Farmbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsok
Det har jag också funderat på, jag förespråkar drogtester på alla som kommer i kontakt med narkotika i sin tjänst.. postanställda har flygande drogtester! De har lätt att känna igen vissa försändelser. JJ sköt tydligen i fälgen, ricochett-risk precis som när Daniel sköts.

Detsamma gäller för övrigt den andre polismannen som sköt varningsskott x3 utan att tydligt ha kontrollerat vad som fanns ovanför sig. Balkonger t.ex.
Åtminstone uppfattade inte jag att denne clearar sin omgivning någon gång under förloppet. Men det var å andra sidan inte alldeles klara videoupptagningar och definitivt en hel del rök i luften.
Citera
2020-01-05, 13:55
Medlem
följsams avatar
Citat:

Citat:
Drogscreening görs per rutin varje år och däremellan "flygande kontroller" som vederbörande inte kan neka att medverka till (om man vill ha kvar sin tjänst).
Skillnad på läkemedel och droger görs, om vi för enkelhetsskull menar att droger är THC, amfetamin och andra olagliga substanser. Även en del läkemedel visar utslag på svabb/urin/blodprov och där ska brukaren (den anställde) ha uppgett för sin resp. chef att denne använder ett sådant läkemedel och avstämning med företagshälsovården görs. Poängen för arbetsgivaren att följa upp visst läkemedelsbruk är för att bedöma ev. omplacering under tiden som behandling pågår.

Min uppfattning är att det som media menar att JJ är misstänkt för när det gäller narkotikadelen är att det handlar om narkotikaklassade läkemedel (t.ex. vissa smärtstillande eller insomningstabletter) som är kända för JJ:s chef, men det får vi väl klara besked på i FUP när åklagaren anser sig kunna föra talan i TR. Osvuret är bäst eftersom det finns flera uppfattningar i tråden.
Du har flera fel.
"Regionpolischef Carina Persson vill utreda möjligheterna att drogtesta poliser". Det är idag inte alls rutin att drogtesta alla poliser på rutin varje år.
Det görs ingen skillnad på narkotikaklassade preparat om du har dem i dig utan ett föreskrivet recept.
JJ skulle inte vara misstänkt för bruk av narkotika om han haft ett recept på smärtstillande eller sömnmedicin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in