2019-12-10, 21:40
Medlem
Nej, absolut inte. Bara dom som missköter sig. Vi behöver ta en Ö i Östersjön och börja dumpa folk där som är svåra att utvisa. Låt dom sitta i tältläger tills dom är redo att återvända till hemlandet.

Om du bara är en ekonomisk börda för landet så tycker jag att det är okej, det löser sig på sikt med generation två och tre osv.
Citera
2019-12-10, 21:44
Medlem
Nej är svaret på frågan men i princip alla MENA som kommit senaste åren ska ut. Sen ska gränserna stängas förutom för utbildad arbetskraft. Vidare ska MYCKET hårdare krav ställas på medborgarskap så som arbete, ostraffad, språkkunskaper, osv. Folk ska assimileras inte integreras.

Är polack född i Sverige om det är av betydelse.
Citera
2019-12-10, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen1591
Hej!

Jag hade en intressant konversation idag med en vän, på något sätt kom vi in på politik framförallt SD där vi argumenterade diverse ämnen och han förklarar sin syn på partiet och att alla som röstar SD är rasister medan jag höll en neutral syn på ämnet då jag rent utav hatar politik och har röstat blankt sedan jag fyllde 18.

Sedan kom en kollega till mig och slänger ur sig att alla som röstar på SD även hänger på Flashback där 89% av användarna består av inavlade, introverta rasister

Kort bakgrund om mig: Är från ett MENA land som dom flesta på Flashback kallar det, är integrerad och muslim men inte särskilt troende. Arbetar som brottsmål jurist inom privat sektor i våran underbara huvudstad. Min lillebror går sista år på gymnasiet och ska sedan läsa vidare inom statsvetenskap. Farsan driver eget företag (Nej inte ett kebabhak som dom flesta tänker) och morsan jobbar inom vården.

Frågeställning till er som röstar SD:
Ska alla invandrare ut? Motivera gärna varför isåfall.
Vilka vill ni ha ut?

OBS: Kommer länka denna tråd till min vän men även kollegan så dom får ta del av svaren.

Om snart 30% utav Sveriges befolkning snart röstar SD.....tror du i din fantasi att de alla är rasister? Verkligen....hur hopplöst korkad kan man bli? Väx UPP glöm tankar i färger och fan börja lös de uppgifter vi betalar för! Om du inte tror att invandrarna kommer börja ifrågasätta samhället....är du inte lite naiv nu?
Citera
2019-12-10, 21:59
Medlem
Självklart inte, men vartenda jävel som skadar samhället eller någon annan medborgare, ut. Det är inte så svårt att låta bli att skada folk eller vandalisera.
Citera
2019-12-10, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Nej är svaret på frågan men i princip alla MENA som kommit senaste åren ska ut. Sen ska gränserna stängas förutom för utbildad arbetskraft. Vidare ska MYCKET hårdare krav ställas på medborgarskap så som arbete, ostraffad, språkkunskaper, osv. Folk ska assimileras inte integreras.

Är polack född i Sverige om det är av betydelse.
Du kommer åka till Polen också 😜
Citera
2019-12-10, 22:21
Medlem
Citat:
Vilka vill ni ha ut?

Har röstat SD i de 4 senaste valen.

Nej, alla invandrare skall inte ut.
Kan folk som kommer hit anamma basic grejor för att samhället skall fungera och vara trevligt att leva i, så är de varmt välkomna.
  • Nära istället för att tära på samhället
  • Bete dig inte som en blatte*
  • Vi har tillräckligt med egna kriminella. Så vill ni fortsätta på den banan, är ni välkomna att fortsätta med det där ni kom ifrån.
  • En sådan enkel grej som att ditt skräp är inte någon annans angelägenhet. Släng det där det hör hemma
  • (hade en till stor punkt med den försvann när jag skapade listan och kommer inte ihåg vad den var)
  • ...för att nämna några grejor
* http://www.slangopedia.se/ordlista/?ord=blatte

Många av mina invändningar har att göra med rena systemfel. En svensk har inte möjlighet att utnyttja de för att vi redan är "inlåsta" med personnummer eller dyl och att vi är så inpräntade med staten före jaget (ni som är äldre förstår). En arab tar klanen/familjen före samhället eftersom det är deras skyddsnät, medan vi har blivit inpräntade att betala skatt och staten tar hand om dig. Nu när vi betalar en massa skatt till folk som utnyttjar systemet för olika ändamål, då har vi stora problem.
Citera
2019-12-10, 22:30
Medlem
ProfessorAnuss avatar
Vänsterns valboskap ska tillbaka.
Citera
2019-12-10, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo
Nej, absolut inte. Bara dom som missköter sig. Vi behöver ta en Ö i Östersjön och börja dumpa folk där som är svåra att utvisa. Låt dom sitta i tältläger tills dom är redo att återvända till hemlandet.

Om du bara är en ekonomisk börda för landet så tycker jag att det är okej, det löser sig på sikt med generation två och tre osv.
Öh?? Löser sig på sikt.. All forskning visar att det INTE gör det.. dessutom är Malmö ett skräckexempel..
Citera
2019-12-10, 22:49
Medlem
Senapstjuvens avatar
De som begår brott ska ut, de som vägrar lära sig svenska ska ut och de som vägrar skaffa jobb ska ut.

Alla andra får stanna.

Dock så anser jag att vi inte bör släppa in fler över huvud taget innan vi kan hantera de vi redan tagit emot. För det kan vi inte.

Vad gäller islam så råder religionsfrihet, men muslimer borde inte ha några andra rättigheter än resterande. Det inkluderar mat. Alla andra elever i skolan till exempel får äta det som serveras även om de inte gillar det.
Citera
2019-12-10, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Du kommer åka till Polen också 😜

Knappast. Du borde söka fakta någon annanstans än på Aftonbladet och Expressen.
Citera
2019-12-10, 23:20
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Hej!

Jag hade en intressant konversation idag med en vän, på något sätt kom vi in på politik framförallt SD där vi argumenterade diverse ämnen och han förklarar sin syn på partiet och att alla som röstar SD är rasister medan jag höll en neutral syn på ämnet då jag rent utav hatar politik och har röstat blankt sedan jag fyllde 18.

Sedan kom en kollega till mig och slänger ur sig att alla som röstar på SD även hänger på Flashback där 89% av användarna består av inavlade, introverta rasister

Kort bakgrund om mig: Är från ett MENA land som dom flesta på Flashback kallar det, är integrerad och muslim men inte särskilt troende. Arbetar som brottsmål jurist inom privat sektor i våran underbara huvudstad. Min lillebror går sista år på gymnasiet och ska sedan läsa vidare inom statsvetenskap. Farsan driver eget företag (Nej inte ett kebabhak som dom flesta tänker) och morsan jobbar inom vården.

Vilka vill ni ha ut?

OBS: Kommer länka denna tråd till min vän men även kollegan så dom får ta del av svaren.

Är du brottsmål jurist? Med tanke på att du både stavar fel och särskriver din egen yrkestitel får mig att misstänka att den är påhittat och att du bara är ett svagbegåvat troll. Du och din fantatsi familj borde definitivt utvisas trots att jag misstänker att du är en idiot som sitter på V:s kansli med ett medborgarskap i fickan?
Citera
2019-12-10, 23:22
Medlem
Giant Squids avatar
Hur fan skulle det se ut, svenskarna kan ju inte ta hand om sig själva.
Finnarna byggde det svenska folkhemmet med sitt svett och blod, Balkanfolket såg till att vi fick en normaliserad restaurangkultur och billiga cigg.
Det behövs alltid lite nytt blod utifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in