2019-12-10, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RikaStonern
Stöttat SD sedan jag fick rösta, men aldrig mer. Blir förmodligen M nästa gång.

SD förr:
• Nej till pedo-lobbyn/Pride
• Nej till massinvandring
• Ja till ökad flyktinghjälp
• Nej till EU
• Nej till fri abort

SD idag:
• Ja till Pride
• Ja till massinvandring (& gärna Islam)
• Ja till EU
• Ja till abort

Alla som en gång röstat SD - inklusive jag - har blivit lurade. Att någon skulle vilja kasta ut alla invandrare eller dylikt har nog varken SD eller en SDare någonsin sagt, om det inte varit ironiskt då.

Så vilket är alternativet nu menar du? Att rösta SD är fortfarande bättre än allt annat skit.
Citera
2019-12-10, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen1591
Hej!

Jag hade en intressant konversation idag med en vän, på något sätt kom vi in på politik framförallt SD där vi argumenterade diverse ämnen och han förklarar sin syn på partiet och att alla som röstar SD är rasister medan jag höll en neutral syn på ämnet då jag rent utav hatar politik och har röstat blankt sedan jag fyllde 18.

Sedan kom en kollega till mig och slänger ur sig att alla som röstar på SD även hänger på Flashback där 89% av användarna består av inavlade, introverta rasister

Kort bakgrund om mig: Är från ett MENA land som dom flesta på Flashback kallar det, är integrerad och muslim men inte särskilt troende. Arbetar som brottsmål jurist inom privat sektor i våran underbara huvudstad. Min lillebror går sista år på gymnasiet och ska sedan läsa vidare inom statsvetenskap. Farsan driver eget företag (Nej inte ett kebabhak som dom flesta tänker) och morsan jobbar inom vården.

Frågeställning till er som röstar SD:
Ska alla invandrare ut? Motivera gärna varför isåfall.
Vilka vill ni ha ut?

OBS: Kommer länka denna tråd till min vän men även kollegan så dom får ta del av svaren.

Nej alla invandrare ska inte ut, har inget emot de flesta invandrare som sköter sig men kriminellt skit och bidragssnyltare har inget här att göra.
Citera
2019-12-10, 19:32
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duubie
Så vilket är alternativet nu menar du? Att rösta SD är fortfarande bättre än allt annat skit.
SD är samma jävla skit som Sossarna och Centern.
Citera
2019-12-10, 19:38
Medlem
Lost.Villains avatar
Det går inte att samtala eller debattera med vänsterblivna. Frågar man dem varför SD tycker si eller så, brukar de oftast referera till någon vänsterblogg eller de vänsterextrema våldsbejakarna på EXPO.

Be dem om konkreta fall, belägg eller argumentationer så kommer du se att deras bild faller som ett korthus när känslorna kommer vinande.
Citera
2019-12-10, 19:56
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Hej!

Jag hade en intressant konversation idag med en vän, på något sätt kom vi in på politik framförallt SD där vi argumenterade diverse ämnen och han förklarar sin syn på partiet och att alla som röstar SD är rasister medan jag höll en neutral syn på ämnet då jag rent utav hatar politik och har röstat blankt sedan jag fyllde 18.

Sedan kom en kollega till mig och slänger ur sig att alla som röstar på SD även hänger på Flashback där 89% av användarna består av inavlade, introverta rasister

Kort bakgrund om mig: Är från ett MENA land som dom flesta på Flashback kallar det, är integrerad och muslim men inte särskilt troende. Arbetar som brottsmål jurist inom privat sektor i våran underbara huvudstad. Min lillebror går sista år på gymnasiet och ska sedan läsa vidare inom statsvetenskap. Farsan driver eget företag (Nej inte ett kebabhak som dom flesta tänker) och morsan jobbar inom vården.

Vilka vill ni ha ut?

OBS: Kommer länka denna tråd till min vän men även kollegan så dom får ta del av svaren.

Min bakgrund: Jag är mixad och har dubbelt medborgarskap, mina barn är mulatter och min fru är svartare än baksidan på månen, men ingen i min familj har någonsin upplevt rasism. Jag har gamla vänner som har nazist-tatueringar osv. Den svenska "rasismen" är trots nazisttatueringar en myt som skapats av vänstern i ett ytterst grumligt syfte. Svenskar är ett av de finaste och vackraste folkslagen på jordklotet. Godhjärtade och toleranta, vilket har blivit till ett problem.

Troligen är jag mer öppen med mina åsikter än andra pga att jag FÅR och vågar ta ut svängarna men å andra sidan kan jag ej vara rasist eftersom jag då skulle hata min egen familj och mig själv.

Jag håller med alla svenska medborgare som numera tröttnat på invasionen av muselmaner och andra problematiska grupper som aldrig någonsin kommer att klara av att integreras för att de varken kan eller vill, och jag är hårdnackad motståndare till islam. Däremot missaktar jag inte muslimer eftersom de är offer för en ondsint politisk ideologi förtäckt till religion. De är hjärntvättade och islam drar ner IQ på dess offer genom 1400 år av inavel.

Jag är ateist, min fru är djupt troende kristen men född muslim och mina barn håller på AIK och Hammarby. Min pappa är svensk sedan vikingatiden och en underbart fin människa som alltid kämpat för rättvisa och de svaga. Pappa sade redan på 80-talet att det gått för långt med invandringen. Han varnade för framtiden, den framtid som nu är vår samtid.

Jag vill utvisa och dra in allas svenska medborgarskap och PUT för "flyktingar" som ljugit om härkomst, ålder, namn osv. Jag vill utvisa alla kriminella invandrare och jag ställer mig frågande till vad de överhuvudtaget gör i Sverige från början. Jag och min fru röstar på SD eftersom det är det enda alternativet som existerar, även om jag inte delar alla deras åsikter och politik. Jag vill gå mkt längre i invandrarfrågan för att städa upp Sverige och rädda vår ekonomi och vårt land. Jag känner ett hot från islam, då Islam är en monokultur som vill utplåna vårt språk och vår kultur och ersätta allt vi kämpat för i Sverige under årtusenden med en bok och ett språk. Ska vi ha invandring skall den vara mkt cyniskt utformad för att höja vår internationella konkurrenskraft. När Kina årligen utexaminerar 500 000 ingenjörer kan Sverige inte ta in det patrask av värdelösa parasiter vi importerat och tro att det kommer att bli något bra av det.
Senast redigerad av Whitfields 2019-12-10 kl. 20:19.
Citera
2019-12-10, 20:05
Medlem
Anhöriginvandringen är ett pengaslukande hål för svenskarna Fusket med samordningsnummer som regeringen totalt skiter i. alla dessa som lever illegalt i Sverige som får tillgång till vård o pengar. Sverige ska vara som vilket annat land som helst inte som en socialbyrå och tillhandahåller lght till all världens folk. Bara kostnaden för TOLK uppgår till sanslösa belopp, ett par miljarder/året och som Joakim ruitz sa kostnaden för EN flyktinga är 74 000:- varje år tills denne trillar av pinn, dör. Det är skattepengar som betalar detta inte Svenska kyrkan eller Mp/c/L/s osv.
Citera
2019-12-10, 20:06
Medlem
Citat:

Får du gärna göra. För det första så ska man komma ihåg att flesta som röstar på SD har röstat på annat parti tidigare. Att de har bytt parti finns det anledningar till. Att de nu håller på att bli det största partiet visar samhällsutvecklingen. Jag kommer återkomma till det.

SD har ett trist förflutet. Så mycket är sant. Men det har även Vänsterpartiet kommunisterna. De har sina rötter i kommunismen som dödat 10 gånger mer människor än nazismen. Det verkar ingen ha problem med idag. Dock har SD gjort väldigt mycket för att rensa upp från de riktiga rasisterna. Flesta av dom har idag gått till partiet AFS. Andra är bara allmänt missnöjda med allt. De tycker t.o.m att SD blivit mesiga.

Sen ska vi inte glömma Socialdemokraterna och Bondepartiet mörka historia. Eller alla dåvarande partier som smekte Hitler medhårs. Glöm inte heller Statens institut för rasbiologi som infördes 1922 och var verksamt ända fram till 1958, Eller tvångssterilisering som man utförde i Sverige för inte allt för länge sen, för man tyckte att vissa människor inte ska få föröka sig.

Frågan är hur långt bakåt i tiden ska man glömma partiernas historia? När när man en tidpunkt då man blir "rumsren" som parti? Ska man göra skillnad på om det var nästan 100 år eller om det var 30 år? Vem ska göra denna bedömning?

Om vi flyttar oss till nutid så har Socialdemokraterna stora problem med antisemitism i sina ungdomsled. Malmö är nästan tömt på judar. Judar varnas för flytta till Sverige. Den ökade mängden muslimer som bekant hatar judar har inte gjort klimatet i Sverige bättre för en jude.

Finns ett talesätt. "Städa egen dörr först". Det kan du ta med till dina vänner.

Tillbaka till varför allt fler röstar på SD. Lever man inte i en liten bubbla så borde man inte ens behöva förklara det. Förutom om man beter sig som en struts och stoppar huvudet i sanden. De största samhällsproblemen kan härledas till två källor. Den ena är en migrationspolitik som inte är sund. Det andra är medlemskapet i EU när vi öppnade våra gränser, i kombination med den största dragningskraften i Europa (läs generösa bidrag).

Jag har mina rötter i socialdemokratin. T,o.m aktiv en gång i tiden. Men idag finns inget kvar som liknar S som de såg ut då. Andra partier har slitit i sönder S. När S släppte in MP i regeringen var det början på slutet. Katalysatorn var när S sedan även släppte in C och L (bara se opinionsmätningarna).

Sen kan jag inte minnas att SD någonsin har sagt man ska slänga ut alla invandrare. Men TS får gärna länka till det påståendet om det stämmer. Man har sagt man vill ha en paus i migrationen. Man vill även införa återvandringsverket som ska ersätta Migrationsverket. Man ska verka för att underlätta återvandring. Vad är det för fel att underlätta människor att kunna flytta tillbaka hem?

Sen finns där så klart ett "win win" moment i detta. Många av dom som kommit senaste 20 åren är mycket svårintegrerade. För tala klarspråk. I princip nästan omöjliga att integrera i Sverige. TS har väl hört talas om de växande utanförskapsområdena? Eller den stora överrepresentationen i arbetslöshet? Trångboddhet? Sen kanske vi ska toppa detta med lite ökad kriminalitet. Ökad otrygghet.

Om man ska kasta ut någon? Grovt kriminella och sexualbrottslingar ska definitivt ut. Man har fått en fristad i Sverige. Det ska man visa respekt för. Inget annat land i världen får man de möjligheter som Sverige erbjuder (magneten). Här kan man starta ett nytt liv. Ingen behöver svälta. Om Sverige tagit emot ska man inte svara med pissa på Sverige och svenskarna. Ändå är det många invandrare som kommit senaste tiden som gör det.

Det kan aldrig accepteras.
Citera
2019-12-10, 20:15
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Anhöriginvandringen är ett pengaslukande hål för svenskarna Fusket med samordningsnummer som regeringen totalt skiter i. alla dessa som lever illegalt i Sverige som får tillgång till vård o pengar. Sverige ska vara som vilket annat land som helst inte som en socialbyrå och tillhandahåller lght till all världens folk. Bara kostnaden för TOLK uppgår till sanslösa belopp, ett par miljarder/året och som Joakim ruitz sa kostnaden för EN flyktinga är 74 000:- varje år tills denne trillar av pinn, dör. Det är skattepengar som betalar detta inte Svenska kyrkan eller Mp/c/L/s osv.

Håller med dig till 100%. Invandringen har varit en nettoförlust sedan 1980 och nu är det helt galet. Varje vecka jag går till mitt arbete (årsinkomst 960 000) vet jag att måndag, tisdag och onsdag, arbetar jag för att försörja bidragsturister och torsdag och fredag jobbar jag åt mig själv och min familj. Trots min relativt höga inkomst har jag det svårt att få det att gå ihop, och då tänker jag på låginkomsttagare och lider med dem. Varför ska de gå till jobbet och kämpa för vårt land när de aldrig får ett värdigt liv pga sinnessjuk politik? Det galna är att många låginkomsttagare fortsätter att rösta på sossarna trots att det är sossarna som saboterat deras framtid.
Citera
2019-12-10, 20:22
Medlem
TraXzmans avatar
Ja det blir ju jättemånga som ska ut ... Dom som har knappt ens ett toalettsanerar kneg och vill inte ha det där dom iaf kunde ha en inkomst över bidraget, sen så vill dom inte heller förkovra sig plus alla kriminella invandrare ska ut, plus islamextremisterna... Vi börjar där och det blir jättemånga som borde repatrieras så det blir fullt upp så här vid uppstarten av saneringen
Citera
2019-12-10, 20:35
Bannlyst
Citat:
Hej!

Vilka vill ni ha ut?

Invänd med att den som anklagar SDare för att vara rasister, själv är rasist. Det är ju bara ett enormt hyckleri allting.
Citera
2019-12-10, 21:11
Medlem
Citat:
Hej!

Wow.. vilken intressant konversation. din kollega verkar ha mycket substans bakom pannbenet.

Otippat att ett gäng självgoda juristhoror sitter och hatar på hederliga arbetare... sug kuk säger jag bara.
Senast redigerad av Deballerur 2019-12-10 kl. 21:19.
Citera
2019-12-10, 21:32
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Har varit Sverigedemokrat sen mitten av 90-talet, är uppvuxen i ett av vad vi nu klassar som utanförskapsområde.
Ett vanligt missförstånd är att SD ska kasta ut alla invandrare, det här aldrig stämt. Bara en massa bullshit som kvällspressen har pumpat ut för att skrämma slag på gemene man utan egna åsikter.
Och nej, jag tycker inte att alla invandrare ska ut, dom som skall ut är dom följande:
* Kriminella
* Bidragsflyktingar
* Människor utan skyddsbehov (skall dock prövas individuellt)

Vi bör återgå till att välja flyktingarna vi kan hjälpa och bara ta in kvotflyktingar för all framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in