Citat:
Ursprungligen postat av
Juristen1591
Hej!
Jag hade en intressant konversation idag med en vän, på något sätt kom vi in på politik framförallt SD där vi argumenterade diverse ämnen och han förklarar sin syn på partiet och att alla som röstar SD är rasister medan jag höll en neutral syn på ämnet då jag rent utav hatar politik och har röstat blankt sedan jag fyllde 18.
Sedan kom en kollega till mig och slänger ur sig att alla som röstar på SD även hänger på Flashback där 89% av användarna består av inavlade, introverta rasister
Kort bakgrund om mig: Är från ett MENA land som dom flesta på Flashback kallar det, är integrerad och muslim men inte särskilt troende. Arbetar som brottsmål jurist inom privat sektor i våran underbara huvudstad. Min lillebror går sista år på gymnasiet och ska sedan läsa vidare inom statsvetenskap. Farsan driver eget företag (Nej inte ett kebabhak som dom flesta tänker) och morsan jobbar inom vården.
Frågeställning till er som röstar SD:
Ska alla invandrare ut? Motivera gärna varför isåfall.
Vilka vill ni ha ut?
OBS: Kommer länka denna tråd till min vän men även kollegan så dom får ta del av svaren.
SD kanske från start var ett rasistiskt parti men det är inte samma människor kvar längre och om de finns kvar så här majoriteten växt upp och ser inte allt svart och vitt som barn och yngre vuxna gör. Har inte röstat på SD tidigare men vid nästa val så ser jag inget annat alternativ just nu. Jag känner att jag blivit blåst av de andra partierna som lovar en massa och sen tvärvänder dom. Det kan säkert hända med Sd också men man kan ju alltid hoppas
Jag har inget emot invandrare utan jag ser det som att om en invandrare kommit hit och begått ett allvarligt brott inom några år så har de inget här att göra. Skulle gärna kasta ut svenskar som begår grova brott också men det är ju lite svårare.. de som inte är intresserade att leva enligt svenska lagar och regler ska inte heller bo i Sverige. Då menar jag att man måste jobba eller söka jobb aktivt, studera och deras barn ska studera. Jag ser ingen poäng att de bygger synliga moskér utan de ska vara anonyma moskér. Vi har så klart kyrkor men de flesta är väldigt gamla och jag tror det inte byggs några nya kyrkor längre så då behövs inga moskér heller.
Alla får tro på vad de vill men jag vill inte se anpassningar i samhället efter folks religion. Jag vill inte ha dagisfröknar eller lärare med hijab eller andra liknande religiösa plagg, om de vill jobba som lärare så får man köra utan hijab under arbetstid annars så får man söka sig till ett annat yrke där det passar bättre.