2019-12-10, 13:46
Medlem
Hej!

Jag hade en intressant konversation idag med en vän, på något sätt kom vi in på politik framförallt SD där vi argumenterade diverse ämnen och han förklarar sin syn på partiet och att alla som röstar SD är rasister medan jag höll en neutral syn på ämnet då jag rent utav hatar politik och har röstat blankt sedan jag fyllde 18.

Sedan kom en kollega till mig och slänger ur sig att alla som röstar på SD även hänger på Flashback där 89% av användarna består av inavlade, introverta rasister

Kort bakgrund om mig: Är från ett MENA land som dom flesta på Flashback kallar det, är integrerad och muslim men inte särskilt troende. Arbetar som brottsmål jurist inom privat sektor i våran underbara huvudstad. Min lillebror går sista år på gymnasiet och ska sedan läsa vidare inom statsvetenskap. Farsan driver eget företag (Nej inte ett kebabhak som dom flesta tänker) och morsan jobbar inom vården.

Frågeställning till er som röstar SD:
Ska alla invandrare ut? Motivera gärna varför isåfall.
Vilka vill ni ha ut?

OBS: Kommer länka denna tråd till min vän men även kollegan så dom får ta del av svaren.
Senast redigerad av Juristen1591 2019-12-10 kl. 13:48.
Citera
2019-12-10, 13:56
Medlem
X-fronts avatar
Inte alla, men 99% av alla från mena ska UT.

Vill du inte hellre bo där din kultur frodas och Dina likar finns, istället för att vara i ett land som du har noll gemensamt med och noll rötter?
Citera
2019-12-10, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen1591
Hej!

Jag hade en intressant konversation idag med en vän, på något sätt kom vi in på politik framförallt SD där vi argumenterade diverse ämnen och han förklarar sin syn på partiet och att alla som röstar SD är rasister medan jag höll en neutral syn på ämnet då jag rent utav hatar politik och har röstat blankt sedan jag fyllde 18.

Sedan kom en kollega till mig och slänger ur sig att alla som röstar på SD även hänger på Flashback där 89% av användarna består av inavlade, introverta rasister

Kort bakgrund om mig: Är från ett MENA land som dom flesta på Flashback kallar det, är integrerad och muslim men inte särskilt troende. Arbetar som brottsmål jurist inom privat sektor i våran underbara huvudstad. Min lillebror går sista år på gymnasiet och ska sedan läsa vidare inom statsvetenskap. Farsan driver eget företag (Nej inte ett kebabhak som dom flesta tänker) och morsan jobbar inom vården.

Vilka vill ni ha ut?

OBS: Kommer länka denna tråd till min vän men även kollegan så dom får ta del av svaren.
Om du träffat SD:are som säger att "alla invandrare ska ut" så har du haft otur och stött på ngn gammal övervintrad nazist. Det jag tycker mig se att SD:are är tämligen överens om är att KRIMINELLA invandrare inte har här att göra. Den som begår brott som nyanländ ska skickas tillbaka med vändande diligens. Ingen diskussion. Samt att en politik som innebär att ta emot människor utan att ha ngt att erbjuda annat än boende i ngt förortsghetto och arbetslöshet INTE är human. När jag passerar med bussen våra dylika områden så tänker jag på de stackare som sitter där och glor ut genom fönstret här i den glåmiga vinterdimman.........................! (jag är SD:are)
Citera
2019-12-10, 14:06
Medlem
Soda--Pops avatar
Citat:
alla som röstar SD är rasister....

alla som röstar på SD även hänger....
Och jag har hört att alla som säger att nån annan sagt nåt är egentligen själva som säger det men skyller på nån fiktiv person i sin närhet.

Till topic:
SD är näst största parti med över 20 % av väljarstödet, kan du verkligen dra alla dessa 20% över en kam ? Eller är du högutbildad som du påstår ?

Kan man likaledes påstå att alla som röstar M är nåt särskilt, speciellt ? Är alla som röstar S det ? Eller Kd ?

Edit: Har aldrig sett en jurist särstava eller säga att brottmål är nåt inom privata sektorn. Är det inte bättre säga ingenting om sig själv när det ändå är irrelevant ?
Senast redigerad av Soda--Pop 2019-12-10 kl. 14:11.
Citera
2019-12-10, 14:20
Medlem
RikaStonerns avatar
Stöttat SD sedan jag fick rösta, men aldrig mer. Blir förmodligen M nästa gång.

SD förr:
• Nej till pedo-lobbyn/Pride
• Nej till massinvandring
• Ja till ökad flyktinghjälp
• Nej till EU
• Nej till fri abort

SD idag:
• Ja till Pride
• Ja till massinvandring (& gärna Islam)
• Ja till EU
• Ja till abort

Alla som en gång röstat SD - inklusive jag - har blivit lurade. Att någon skulle vilja kasta ut alla invandrare eller dylikt har nog varken SD eller en SDare någonsin sagt, om det inte varit ironiskt då.
Citera
2019-12-10, 14:24
Medlem
Har inte röstat SD än men överväger det allvarligt till nästa val.

Problemet är att de kriminella invandrarna har blivit så många och ställer till med så otroligt mycket skit att det verkar som om alla invandrare är skit. Men jag jobbar med en kille från Pakistan och en från Bangladesh och det är inget problem. De är båda artiga och respektfulla, skötsamma, arbetsamma, skattebetalande medborgare.

Jag skulle önska att det fanns möjlighet att slänga ut alla som missköter sig omedelbart. Fängelse kanske rent av är onödigt, livstids utvisning skulle också funka. Skulle spara massvis med pengar.

Sedan måste man rensa i alla bidrag som betalas ut. Där fuskas så fruktansvärt mycket men ingen vågar ens andas om det. Och varför ska friska människor leva på bidrag hela tiden? Ut och jobba, lär er språket. En prövotid på säg 5 år för att etablera sig med jobb och bostad. Har man sedan inte klarat av det får man åka vidare. Det skulle nog öka incitamentet betydligt för invandraren att lära sig svenska m.m. Och endast begränsad tillgång till samhällets resurser under tiden. Ingen rösträtt, blir du erbjuden jobb och tackar nej räknas det som försvårande omständigheter, deltar du inte i undervisning ligger det också dig i fatet osv.

Folk som dyker upp vid gränsen utan pass eller ID avvisas direkt, biometriska data krävs för att få hämta ut bidrag (som alltid måste hämtas ut personligen, inga ombud tillåts).

Det finns många mer punkter men jag nöjer mig här.

Se till att de som finns i Sverige sköter sig, så kommer vi nog att få ett bättre klimat för folk födda i andra länder. Svenskar i gemen är toleranta, godmodiga individer och de flesta har inget emot utlänningar. Förutsatt att de beter sig som folk och gör rätt för sig.

Så om det är rasistiskt att vilja ha ett stabilt samhälle med ärliga invånare, ja då är nog väldigt många fler än bara de som röstar SD rasister.
Citera
2019-12-10, 14:41
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Det största problemet är invandringspolitiken, inte invandrare per se. Den stjälper mer än det hjälper. Om vi tar hit 100.000 som vi inte kan integrera medans det finns miljoner som lider i krig och fattigdom (folk i fattigdom rör sig om miljarder) har vi då gjort någon skillnad? När det föds betydligt mer människor i misär på en månad än vad vi tar hit på 5år.

Att folk inte inser det... Naivt. Så kallar man mig rasist som vill människors bästa.

Men som svar på frågan, nej alla ska inte ut. Är integrationen och politiken som måste förändras. Men de som inte har rätt att vara här borde såklart skickas ut så fort som möjligt. Reglerna om vem som har rätt att vara här borde skärpas till också.

Så kort sagt: politiken är katastrof. Jag har sett vart utveckligen är på väg i flera år. Tror du att runt 20% av svenskar och en hel del invandrare helt plötsligt blivit rasister?
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2019-12-10 kl. 14:48.
Citera
2019-12-10, 14:49
Medlem
BuckshotBills avatar
SD har aldrig påstått att ”alla invandrare ska ut”. Hur kan det inte vara glasklart? Har du sett någon sådan policy eller sådant uttalande från partiet? Vad spelar det för roll om du hittar fåtalet stollar som inte är politiskt aktiva som säger sådant? Vad skulle det bevisa? Att det finns stollar?

Fy fan så tröttsamt.
Citera
2019-12-10, 14:56
Medlem
Rullandegalnings avatar
Som sagt högre upp, sd:are vill inte sparka ut alla, bara kaos folket som inte gör annat än förstör, kommer du hit av skyddsskäl, assimilerar dig i samhället(inte integrera, svensk kultur går ALLTID först) lär dig svenska, jobbar och betalar skatt och omfamnar den svenska kulturen är du välkommen.
Ska du därimot gå på bidrag resten av livet, inte lära dig språket, bygga moskeer i var ända håla(det är inte assimilera sig), ha en avvikande människosyn (i svenska mått mätt), eller nervärdera Sverige som det fantastiska land det kan vara, ja då vill vi inte ha dig här.
Sverige är för svenskar, och med svenskar menar jag alla som har en svensk kultur eller assimilerar sig till svensk kultur, mångkultur har aldrig fungerat och kommer aldrig göra, det ligger i människans natur.

Om detta är vad idag kallas rasism, ja då är jag gladeligen rasist!
Citera
2019-12-10, 15:03
Medlem
Citat:
Hej!

Vilka vill ni ha ut?

Taktikröstar SD. Personligen vill jag se er lida och brinna. Ni är fienden, ett pack opålitliga hundar som flyr sina hem och lämnar kvinnorna i skiten medans ni parasiterar på ädlare raser. Allt detta istället för att slåss som män. Inte en enda arabjävel ska finnas kvar på landets yta. Afrikaner kan också dra åt helvete. *tvi*.
Citera
2019-12-10, 15:50
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Hej!

Vilka vill ni ha ut?

SD kanske från start var ett rasistiskt parti men det är inte samma människor kvar längre och om de finns kvar så här majoriteten växt upp och ser inte allt svart och vitt som barn och yngre vuxna gör. Har inte röstat på SD tidigare men vid nästa val så ser jag inget annat alternativ just nu. Jag känner att jag blivit blåst av de andra partierna som lovar en massa och sen tvärvänder dom. Det kan säkert hända med Sd också men man kan ju alltid hoppas

Jag har inget emot invandrare utan jag ser det som att om en invandrare kommit hit och begått ett allvarligt brott inom några år så har de inget här att göra. Skulle gärna kasta ut svenskar som begår grova brott också men det är ju lite svårare.. de som inte är intresserade att leva enligt svenska lagar och regler ska inte heller bo i Sverige. Då menar jag att man måste jobba eller söka jobb aktivt, studera och deras barn ska studera. Jag ser ingen poäng att de bygger synliga moskér utan de ska vara anonyma moskér. Vi har så klart kyrkor men de flesta är väldigt gamla och jag tror det inte byggs några nya kyrkor längre så då behövs inga moskér heller.

Alla får tro på vad de vill men jag vill inte se anpassningar i samhället efter folks religion. Jag vill inte ha dagisfröknar eller lärare med hijab eller andra liknande religiösa plagg, om de vill jobba som lärare så får man köra utan hijab under arbetstid annars så får man söka sig till ett annat yrke där det passar bättre.
Citera
2019-12-10, 16:14
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Hej! Frågeställning till er som röstar SD:
Vilka vill ni ha ut?
Skulle vilja vända på frågan. Varför kommer muslimer hit i miljontal? Det är kallt, mörkt och en dj..la massa rasister, 25% i skrivande stund om man utgår från att alla SD:are är rasister.

Varför ville ni hit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in