2019-12-10, 16:17
Medlem
holmiums avatar
Invandring var ett ringa problem så länge inte det mångkulturella projektet tvingades på svenska folket.

Om du tvångsmatar någon med slang och inte slutar, så spyr dom till sist.
Citera
2019-12-10, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen1591
Hej!

Jag hade en intressant konversation idag med en vän, på något sätt kom vi in på politik framförallt SD där vi argumenterade diverse ämnen och han förklarar sin syn på partiet och att alla som röstar SD är rasister medan jag höll en neutral syn på ämnet då jag rent utav hatar politik och har röstat blankt sedan jag fyllde 18.

Sedan kom en kollega till mig och slänger ur sig att alla som röstar på SD även hänger på Flashback där 89% av användarna består av inavlade, introverta rasister

Kort bakgrund om mig: Är från ett MENA land som dom flesta på Flashback kallar det, är integrerad och muslim men inte särskilt troende. Arbetar som brottsmål jurist inom privat sektor i våran underbara huvudstad. Min lillebror går sista år på gymnasiet och ska sedan läsa vidare inom statsvetenskap. Farsan driver eget företag (Nej inte ett kebabhak som dom flesta tänker) och morsan jobbar inom vården.

Frågeställning till er som röstar SD:
Ska alla invandrare ut? Motivera gärna varför isåfall.
Vilka vill ni ha ut?

OBS: Kommer länka denna tråd till min vän men även kollegan så dom får ta del av svaren.
Det är väl inte frågan att det ska kastas ut folk utan attstoppa
Citera
2019-12-10, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
Det är väl inte frågan att det ska kastas ut folk utan attstoppa
Utan att stoppa så att fler kommer hit det ser väl alla med lite sunt förnuft att det inte går att ta in så många som vi har gjort
Citera
2019-12-10, 16:38
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Hej!

Jag hade en intressant konversation idag med en vän, på något sätt kom vi in på politik framförallt SD där vi argumenterade diverse ämnen och han förklarar sin syn på partiet och att alla som röstar SD är rasister medan jag höll en neutral syn på ämnet då jag rent utav hatar politik och har röstat blankt sedan jag fyllde 18.

Sedan kom en kollega till mig och slänger ur sig att alla som röstar på SD även hänger på Flashback där 89% av användarna består av inavlade, introverta rasister

Kort bakgrund om mig: Är från ett MENA land som dom flesta på Flashback kallar det, är integrerad och muslim men inte särskilt troende. Arbetar som brottsmål jurist inom privat sektor i våran underbara huvudstad. Min lillebror går sista år på gymnasiet och ska sedan läsa vidare inom statsvetenskap. Farsan driver eget företag (Nej inte ett kebabhak som dom flesta tänker) och morsan jobbar inom vården.

Vilka vill ni ha ut?

OBS: Kommer länka denna tråd till min vän men även kollegan så dom får ta del av svaren.
Varför vill din far och mor inte bo bland sitt egna folk i sitt egna land???

För övrigt är det inte i SD's politik att kasta ut invandrare har du läst på så dåligt? De påstår att de vill begränsa invandringen betydligt.

AFS är det som anser att kriminella invandrare och bidragsturister bör skickas tillbaka. Vilket i mitt tycke är en rimlig och helt vettig inställning för ett land.
Citera
2019-12-10, 16:46
Avslutad
Personligen tycker jag att alla som blandar in religion med politik ska ut. Alltså som kräver att samhället ska anpassa sig efter religösa krav. Tycker det är en stenåldersideologi att blanda in religion i det dagliga livet. Men bara detta att vi har hundratusentalspapperslösa utan kontroll i landet är ju fruktansvärt. Landet ska inte anpassa sig till invandrarna. Invandrarna ska anpassa sig landet. Något som man skulle gjort klart i början av 90talet. Så hade vi sluppit mycket av det sk-t som försiggår idag och polisen faktiskt räckt till.
Citera
2019-12-10, 16:49
Medlem
Citat:
Hej!

Vilka vill ni ha ut?

Alltid humor när MENA pratar om inavel.
Citat:
Consanguineous marriages have been practiced since the early existence of modern humans. Until now consanguinity is widely practiced in several global communities with variable rates depending on religion, culture, and geography. Arab populations have a long tradition of consanguinity due to socio-cultural factors. Many Arab countries display some of the highest rates of consanguineous marriages in the world, and specifically first cousin marriages which may reach 25-30% of all marriages. In some countries like Qatar, Yemen, and UAE, consanguinity rates are increasing in the current generation. Research among Arabs and worldwide has indicated that consanguinity could have an effect on some reproductive health parameters such as postnatal mortality and rates of congenital malformations. The association of consanguinity with other reproductive health parameters, such as fertility and fetal wastage, is controversial. The main impact of consanguinity, however, is an increase in the rate of homozygotes for autosomal recessive genetic disorders. Worldwide, known dominant disorders are more numerous than known recessive disorders. However, data on genetic disorders in Arab populations as extracted from the Catalogue of Transmission Genetics in Arabs (CTGA) database indicate a relative abundance of recessive disorders in the region that is clearly associated with the practice of consanguinity.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2765422/

I praktiken är det idag enbart MENA som systematiskt praktiserar inavel.
Citera
2019-12-10, 16:51
Medlem
Kommer du hit och begår brott då har du inte här att göra, likadant om du kommer hit och prackar på folk olika saker, tex religion. eller kommer hit som enda mål att leva på bidrag livet ut.

finns många bra invandrare som sköter sig och dom vill liksom de flesta att folket som kommer hit och begår brott ska ut.

De flesta röstar nog SD nuförtiden för att dom helt enkelt har ledsnat på att folk skjuts dagligen och blir våldtagna och på prackade böneutrop och mycket annat.

Sätt dit ordentliga gränspoliser som kan stoppa buset INNAN det kommer in i landet. det skulle förändra mycket.
Citera
2019-12-10, 17:25
Medlem
hjaelploskilles avatar
Den riktiga högern har ju börjat ta avstånd från SD just för att de börjat vurma för MENA:iter, enligt SD kan du bli svensk, du kanske redan är det enligt SD, så nej, SD:are vill generellt inte att alla invandrare ska ut. Det är etnonationalister som vill det och det är verkligen inte SD
Citera
2019-12-10, 17:33
Medlem
Lichtblicks avatar
Allså, din fråga har ställts en miljon gånger tidigare och att du inte fattar svaret direkt utan att ens behöva få ett svar ifrån någon.

Svaret på dina två frågor :
1. du är dum i huvudet
2. du är dum i huvudet.

Nä men, ok. Lite snäll ska man vara. Nej, ingen som röstar SD (kanske en handfull) vill slänga ut alla invandrare, hänga dom högt och bränna ett kors utanför flyktingförläggningen. Här undrar jag hur i helvete du kan ens fråga något som är såpass jävla dumt som ifall du tror det är något som en random person som röstar SD faktiskt vill göra.

Svensken accepterar allt och alla, så länge man sköter sig. Vilket är precis det som invällarna på senaste tiden inte har gjort. Det är våldtäkter, bilbränder, Ali baba och Mohammed som kom precis ifrån Syrien våldtar en kvinna eller rånar en 12 åring på hans mobil.

De som inte sköter sig ska ut, det är vad den normala och vettiga människan vill. Du behöver inte rösta SD för att tycka något så simpelt.

Att det här är ens en fråga som någon slumpmässig blatte/svensk/marsian 2019 står och frågar sig om hur världen ser ut är ett jävla under. Hur kan man ha missat det som händer, folk pratar om hur dom är missnöjda över allt skit, otryggheten som har spridit sig.

Ja, öppna öronen.

Din vän är en ignorant jävel, det kan jag tillägga. Ignorant och rent av rasistisk som anser att svenskar skulle vara fullblods rasister la KKK/Nazister för att dom inte tycker om att invandrare/flyktingar/skäggbarn beter sig som skräp i det här landet som har tagit emot dom, sänkt sin välfärd för att dom ska få vara här i ett land som redan har drabbats hårt av bostadsbrist och arbetslöshet gällande låg-utbildningsjobb.
Citera
2019-12-10, 18:26
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Hej!

Vilka vill ni ha ut?

Frågan är snarare, varför vill ni vara här? Varför måste ni följa efter oss (vita/européer i allmänhet) hela tiden?
Ja, jag vet att judarna med hjälp av de lättlurade amerikanerna har destabiliserat era länder, men det gör ni också så bra själva. Vart vi än befinner oss ska ni komma och tigga och vilja ta del av det som är vårt.

Är ni stolta över ert ursprung? Varför lever ni då i grisarnas och bondrasisternas land och gömmer er som hundar under ett bord?
Har ni (speciellt yngre araber) ingen ryggrad, heder och längtan att åka hem och bygga upp era länder och kämpa för ert folk och nation? Krossa judens planer att ödelägga och förslava alla fria nationer? Om ni är produktiva människor och faktiskt kan någonting, varför hjälper ni inte er förlängda familj i hemlandet med er kunskap istället för att betala jizya för de otrogna?
Citera
2019-12-10, 18:45
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:

Vilka vill ni ha ut?

Nej, inte alla ut.

Alla utländska medborgare som begått brott med fängelse på straffskalan tycker jag ska ryka. Det är en tydlig signal om att gästfriheten inte gäller för de som missbrukar den. I vissa situationer även anhöriga, för att inte splittra familjer. Biometriska data ska samlas så att man börjar reda ut alla med flera identiteter.

Det vikigaste handlar dock om 2 saker:
1) att ge kraftiga incitament att bara stanna om man är självförsörjande. Bidrag ska medföra arbetsplikt, plocka skräp, läsa svenska (med framdrift!), sopa gator eller liknande så att det inte bara är att softa med en kaffe på kulturföreningen hela dagen.
2) All uppmuntran och bidrag för att hålla särkulturer vid liv skall upphöra. Självfallet får folk göra vad de vill privat, men det offentliga skall pressa på för majoritetskulturen. Enda sättet att assimiliera.
Citera
2019-12-10, 18:59
Medlem
Citat:
Hej!

Vilka vill ni ha ut?

Ska alla invandrare ut! Är det din efterblivna fråga?
Vart står det att sd vill driva ut alla invandrare? Och varför skulle en sd väljare vilja det.

Det är just det här som är problemet med just invandrare att ni inte läser deras politik eller lyssnar på vad det är dom säger.

Precis som andra medborgare i världens länder vill vi ha bra invandring till Sverige, folk som vill vara en del av landet och arbeta samt betala skatt. Vilket vi har alla möjligheter till att göra i Sverige, utbildning är gratis.

Allt annat skit är inte välkomna, och ska inte vara kvar här. Kriminella svin som lever på brott och bidragstagare.

Ingenting konstigt igentligen eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in