2019-12-13, 19:22
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Om du träffat SD:are som säger att "alla invandrare ska ut" så har du haft otur och stött på ngn gammal övervintrad nazist. Det jag tycker mig se att SD:are är tämligen överens om är att KRIMINELLA invandrare inte har här att göra. Den som begår brott som nyanländ ska skickas tillbaka med vändande diligens. Ingen diskussion. Samt att en politik som innebär att ta emot människor utan att ha ngt att erbjuda annat än boende i ngt förortsghetto och arbetslöshet INTE är human. När jag passerar med bussen våra dylika områden så tänker jag på de stackare som sitter där och glor ut genom fönstret här i den glåmiga vinterdimman.........................! (jag är SD:are)

Fetmarkerat är vad allt handlar om just nu, både för partiet och bland väljare.
Därför det växer så det knakar och står omskrivet överallt.

Tittar man utanför den frågan så finns det en större bild, sverige har inte haft ett rent konservativ ben på många många år. gruppen har varit delad bland flera partier utan ha en fast förankring.
Det gör det till ett väldigt naturligt val så snart stigmatiseringen börjar släppa.
de konservativa brukar utgöra 50-50 av en väljarkår sett internationellt, och jag tror så gäller sverige med dock bortglömt bland all liberal yra.
Rheinfelt tog steget åt liberala sidan och lämnade halva M i luften vilket var öppet mål för SD att fånga in duktiga politiker tillika förankrat väljarstöd.

Rasistisk tror jag ingen SD:are ser sig som, isf är det ingen SD:are utan personer från en mer extrem miljö som lever på SD:s bekostnad , träffar man en trevlig, artig och vänlig person från en annan bakgrund/land så bemöter varje SD:are denne likvärdig och med respekt. Enda skillnaden för en SD:are är att han/hon vägrar låta nån bete sig illa tillbaka och står upp för ett uppslutet samhälle bland de som klarar kravet landet ställer.
Citera
2019-12-13, 19:35
Medlem
tumbleeweeds avatar
Nej, bara de jag personligen ogillar. Möjligen även östafrikaner. De har ju inte ens några restauranger att komma med.
Citera
2019-12-13, 20:57
Medlem
Tjoflos avatar
Nej jag tycker inte att alla skall ut, men väldigt många. I princip alla som inte har ett riktigt arbete efter två år, eller som på ett ärligt sätt inte belastar samhället. Samt alla som begått ett grövre brott än felparkering.

Det räcker med att vi måste ta hand om våra egna lågpresterande, varför ta in fler?
Citera
2019-12-13, 21:30
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflo
Nej jag tycker inte att alla skall ut, men väldigt många. I princip alla som inte har ett riktigt arbete efter två år, eller som på ett ärligt sätt inte belastar samhället. Samt alla som begått ett grövre brott än felparkering.

Det räcker med att vi måste ta hand om våra egna lågpresterande, varför ta in fler?

Me like.

Kravlöshetens signum har spöats in av sossarna i svenskens själ sedan 500 år av zigenare i landet som är det mest misslyckade integrationsprojekt som någonsin skett i universums historia. Tänka sig att efter 500 år försörjer vi 92% av zigenarna. Om 500 år försörjer vi 92% av Somalierna och Sudaneserna
Senast redigerad av Whitfields 2019-12-13 kl. 21:34.
Citera
2019-12-13, 21:35
Medlem
Jag vill ha välfärd för mina skattepengar. Jobba o betala skatt så får du komma var du vill ifrån. Jag röstar för sd
Citera
2019-12-13, 22:08
Medlem
Hade inte gråtit floder, men i grund och botten NEJ.
Citera
2019-12-13, 23:28
Medlem
Ska förklara för er:

Sverige har en åldrande befolkning, svenssons föder kanske ett barn och skaffar en katt

För att kunna betala ut pension måste de komma in skattepengar, de är där invandrare kommer in, de föder helt enkelt minst 2-3 ungar eller fler.

Dessa barn kommer framöver bli medborgare och betala skatt, som går till att hela systemet ska funka.

Ett lands ekonomi grundar sig
På invånarantalet som arbetar och skattar

Hade de bott 40-60 miljoner Svensson i Sverige hade man nog inte tagit in lika mycket, de kanske man hade ändå..
Citera
2019-12-13, 23:36
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen1591
Frågeställning till er som röstar SD:
Ska alla invandrare ut? Motivera gärna varför isåfall.
Vilka vill ni ha ut?
Kriminella skall ut, allt från snattare till våldtäktsmän och mördare, även andra generationens invandrare skall ut om de begår brott.
Medborgarskap återkallas, medborgarskap är inget man skall få för lättvindigt heller.
Utvisningarna skall verkställas omgående, det finns inga "länder som man inte kan utvisas till"

Motivering: Vi har nog med eget kriminellt skräp och behöver därför inte importera dylikt.

Edit: Är den kriminelle underårig så åker familjen ut också pga särskilt ömmande skäl...
Senast redigerad av Onanikrem 2019-12-13 kl. 23:39.
Citera
2019-12-13, 23:45
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpidersNmonkeys
Ska förklara för er:

Sverige har en åldrande befolkning, svenssons föder kanske ett barn och skaffar en katt

För att kunna betala ut pension måste de komma in skattepengar, de är där invandrare kommer in, de föder helt enkelt minst 2-3 ungar eller fler.

Dessa barn kommer framöver bli medborgare och betala skatt, som går till att hela systemet ska funka.

Hade de bott 40-60 miljoner Svensson i Sverige hade man nog inte tagit in lika mycket, de kanske man hade ändå..

Alla invandrarna, är ett genomsnittligt minusresultat med -70000kr.
Citera
2019-12-13, 23:48
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kriminella skall ut, allt från snattare till våldtäktsmän och mördare, även andra generationens invandrare skall ut om de begår brott.
Medborgarskap återkallas, medborgarskap är inget man skall få för lättvindigt heller.
Utvisningarna skall verkställas omgående, det finns inga "länder som man inte kan utvisas till"

Motivering: Vi har nog med eget kriminellt skräp och behöver därför inte importera dylikt.

Edit: Är den kriminelle underårig så åker familjen ut också pga särskilt ömmande skäl...

Exakt, har jag påtalat om länge!
Trodde nästa att det var jag som skrivit inlägget.
Citera
2019-12-13, 23:52
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpidersNmonkeys
Ska förklara för er:

Du har en poäng i det hela men har du tänkt på vem som skall försörja de som kommer hit och bara går med händerna i byxfickorna, står och röker i gathörn eller tälten som går omkring och bara kostar skattepengar?
Kanske skulle börja skicka hem de som inte betalar skatt och bidrar till samhället efter säg... tre - fem år? De som går med händerna i byxfickorna hela dagarna en livstid utan att bidra, tror du inte vi skulle klara oss bättre utan dem?
Citera
2019-12-13, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Alla invandrarna, är ett genomsnittligt minusresultat med -70000kr.

Eftersom man har ett generöst bidragssystem så blir de så, hade reglerna varit tuffare så hade folk vaknat som soldater 07:00 när klockan ringer för att gå till jobbet. Integrationsfrågan helt enkelt som staten måste arbeta med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in