Citat:
Om du träffat SD:are som säger att "alla invandrare ska ut" så har du haft otur och stött på ngn gammal övervintrad nazist. Det jag tycker mig se att SD:are är tämligen överens om är att KRIMINELLA invandrare inte har här att göra. Den som begår brott som nyanländ ska skickas tillbaka med vändande diligens. Ingen diskussion. Samt att en politik som innebär att ta emot människor utan att ha ngt att erbjuda annat än boende i ngt förortsghetto och arbetslöshet INTE är human. När jag passerar med bussen våra dylika områden så tänker jag på de stackare som sitter där och glor ut genom fönstret här i den glåmiga vinterdimman.........................! (jag är SD:are)
Fetmarkerat är vad allt handlar om just nu, både för partiet och bland väljare.
Därför det växer så det knakar och står omskrivet överallt.
Tittar man utanför den frågan så finns det en större bild, sverige har inte haft ett rent konservativ ben på många många år. gruppen har varit delad bland flera partier utan ha en fast förankring.
Det gör det till ett väldigt naturligt val så snart stigmatiseringen börjar släppa.
de konservativa brukar utgöra 50-50 av en väljarkår sett internationellt, och jag tror så gäller sverige med dock bortglömt bland all liberal yra.
Rheinfelt tog steget åt liberala sidan och lämnade halva M i luften vilket var öppet mål för SD att fånga in duktiga politiker tillika förankrat väljarstöd.
Rasistisk tror jag ingen SD:are ser sig som, isf är det ingen SD:are utan personer från en mer extrem miljö som lever på SD:s bekostnad , träffar man en trevlig, artig och vänlig person från en annan bakgrund/land så bemöter varje SD:are denne likvärdig och med respekt. Enda skillnaden för en SD:are är att han/hon vägrar låta nån bete sig illa tillbaka och står upp för ett uppslutet samhälle bland de som klarar kravet landet ställer.