• 1
  • 2
2020-02-10, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellsiii
Psycodelica. LSD fick mig att lyckas med bearbetning och acceptera. Rekommenderar verkligen LSD eller svamp! Så otroligt givande

LSD är verkligen inte att rekommendera till någon i TS sits eftersom är dålig upplevelse kan innebära sjuka hallucinationer och grov psykos....
Citera
2020-02-10, 08:51
Citat:
Ursprungligen postat av BabygirlN
LSD är verkligen inte att rekommendera till någon i TS sits eftersom är dålig upplevelse kan innebära sjuka hallucinationer och grov psykos....

Jag tog LSD samtidigt som jag led av depression, PTSD och GAD och i och med att jag var väl förberedd mentalt och fett exalterad så blev det en amazing tripp. Set och setting avgör. Mina overklighetskänslor (Pga stark ångest) försvann tack vare LSD-trippen. Hade de overklighetskänslorna i många år åså va de helt plötsligt borta tack vare LSD. I mitt fall förbättrades mitt tillstånd. Så länge man är mentalt förberedd och vet på ett ungefär vad man har att vänta samt är på en trygg plats med en närstående- så går det nog inte snett utan gör snarare underverk
Citera
2020-02-10, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BabygirlN

psykedeliska är precis vad TS behöver

https://www.medicalnewstoday.com/articles/322727.php#1'

"Psychedelic drugs 'may improve depression, anxiety, and PTSD'
Psychedelic drugs tend to have a bad reputation; they can have harmful effects and lead to addiction. Many countries regulate them heavily. Now, however, researchers ask whether such substances may be used to manage conditions such as anxiety."

skiten dem skriver ut på psyk osv är opium baserat i dem flesta fallen. det enda det gör är att dämpa smärtan men tar aldrig tag i roten av problem. psykedeliska gör precis det
Citera
2020-02-18, 12:48
Medlem
Min läkare skriver ut stora mängder Stesolid och vill att jag ska ut i arbetslivet. Trots att läkaren vet vilket helvete jag har. Som tur är går jag hos en psykolog som tycker tvärtom. Jag har struntat i stesoliden nu i en månad, mår något bättre. Fyfan vilken AT
Citera
2020-02-19, 05:55
Medlem
svartnatt666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmr12
Har fått diagnosen posttraumatisk stress. Har varit med om en hel del trauma. Har svårt att sova, mardrömmar, flashbacks och känner mig stressad mot kvällarna. Läkaren som satt diagnosen, skrev bara ut sömnmedicin och lugnande. Känns inte som att medicin är lösningen. Har redan testat KBT med det gav inget resultat. Min fråga är om någon haft/har diagnosen och hur man blir återställd?
Du blir aldrig återställd. Men du kan bli starkare än innan. Ge det tid. Framförallt.
Citera
2020-02-19, 15:30
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Min läkare skriver ut stora mängder Stesolid och vill att jag ska ut i arbetslivet. Trots att läkaren vet vilket helvete jag har. Som tur är går jag hos en psykolog som tycker tvärtom. Jag har struntat i stesoliden nu i en månad, mår något bättre. Fyfan vilken AT
Du tar ju inga mängder om du tar stesolid 20 mg. Får man fråga vad som utlöste din PTSD?
Citera
2020-02-23, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Du tar ju inga mängder om du tar stesolid 20 mg. Får man fråga vad som utlöste din PTSD?
Blev knivhuggen 3 gånger i bröstet
Citera
2020-02-24, 20:34
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Blev knivhuggen 3 gånger i bröstet
Å jävlar. Då kan jag förstå att du mår lite dåligt.
Citera
2020-04-14, 13:57
Medlem
Fick en medicin utskrivet Teva Prazosin som skulle hjälpa. Kan säga att det är rena skiten.
Citera
2020-05-15, 18:40
Medlem
Uppdatering. Läkaren har nu kommit fram till att jag lider av Komplex PTSD efter samtal med min psykolog. Så nu har jag fått utskrivet väldigt många Stesolid 10mg och Iktrovil 2mg. Stesolid har jag haft tidigare men nu menar läkaren på att jag ska öka dosen upp till 40mg vid behov. Iktrovil har jag aldrig haft tidigare. Hur hög dos av Stesolid kan jag egentligen ta innan jag tar en överdos ? Iktrovil är det en starkare benzo än Stesolid? Och vilken dos är att rekommendera ?
Citera
2022-05-22, 11:39
Medlem
Citat:
Uppdatering. Läkaren har nu kommit fram till att jag lider av Komplex PTSD efter samtal med min psykolog. Så nu har jag fått utskrivet väldigt många Stesolid 10mg och Iktrovil 2mg. Stesolid har jag haft tidigare men nu menar läkaren på att jag ska öka dosen upp till 40mg vid behov. Iktrovil har jag aldrig haft tidigare. Hur hög dos av Stesolid kan jag egentligen ta innan jag tar en överdos ? Iktrovil är det en starkare benzo än Stesolid? Och vilken dos är att rekommendera ?

Vill du läka ut din PTSD ska du skita i benzo. Funkar medan man väntar på traumabehandling. Men ska inte användas tillsammans med terapi. Det hämmar behandlingen. Finns massa studier som undertryker det. Att terapin inte ger någon effekt i kombination med lungnade som benzor.

Edit: Har medicinsk utbildning. Ja iktrovil är starkare. Stesolid tillhör en av dem svagare. Kommer efter oxascand som är lite svagare än stesolid.

Det tar 10 dagar på raken för att skapa ett beroende av stesolid. Så var försiktig.
Senast redigerad av rocknrullstol 2022-05-22 kl. 11:43.
Citera
Igår, 01:15
Medlem
Citat:
Fick en medicin utskrivet Teva Prazosin som skulle hjälpa. Kan säga att det är rena skiten.

Vill du dela med dig av upplevelsen? Fick den idag 🙄
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in