2019-12-16, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheWorldIsFucked
Nej jag tänkte också att det inte stämde med det jag hört, har dock inte någon kontakt med folk som faktiskt kanske vet vad som hänt. Har själv aldrig sett misshandel för småsummor men det var ca 10 år sen så kanske har gått utför i Gällivare sen dess.

Det är andra tider nu. Folk är mer giriga och har ingen heder överhuvudtaget.
Citera
2019-12-16, 18:56
Medlem
Urinblåsan blev tydligen också perforerad, mer än de skador som redan har nämnts i tråden.
Citera
2019-12-16, 23:10
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clostridium
Urinblåsan blev tydligen också perforerad, mer än de skador som redan har nämnts i tråden.
Vet du vilka skadorna i övrigt är?
Tänkte närmast på att någon skrev att fingrarna inte var kapade men det angavs så tidigare.
Citera
2019-12-17, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barney Calhoun
Vet du vilka skadorna i övrigt är?
Tänkte närmast på att någon skrev att fingrarna inte var kapade men det angavs så tidigare.

Det är så många sjuka skador som listats i tråden. Innan var fingrarna av men nu har någon dementerat det. Vi kanske inte får något riktigt svar förrän FUP släpps. Detta är vad som framkommit hittills. (Mår dåligt av att bara skriva det)
- Avkapade tår (inte fingrar)
- Skuren i öronen (avskurna?)
- Avskurna hälsenor (fy fan)
-Stickskador i mjukdelar
- Föremål i rumpan (kofot, stång, mopp?)
- Skador på tarmarna (som hängde ut)
- Perforerad urinblåsa (ny uppgift)

DET ÄR SÅ SJUJKT OM DET STÄMMER
Citera
2019-12-17, 06:55
Medlem
Finns något preliminärt datum för FUP? Två väldigt grova händelser i norr på kort tid.
Citera
2019-12-17, 09:51
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinderstarlala
Fingrarna var inte avklippta.

Och jo, här kan pundarna misshandla folk för en skuld på 3-400. Gäller aldrig större summor här.

Då räknas det inte som inköpsprocessen utan en privat skuld för eget bruk skulle jag säga.
Citera
2019-12-17, 09:51
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovelorn
Finns något preliminärt datum för FUP? Två väldigt grova händelser i norr på kort tid.

FUP kommer när åtalet väcks och uppenbarligen inte förrän den (förundersökningen) är klar. Hur lång tid beror på hur svår utredningen är. Som du påpekar har den här svåra misshandeln mycket gemensamt med mordet i Kiruna. Där tog det fyra månader och det är nog rimlig tid även för det här fallet. Kanske vi får se en FUP i mars eller april.
Citera
2019-12-20, 01:51
Har hört ett rykte av några att BO har dött p.g.a skadorna. Är det sant eller är skitsnack?
Citera
2019-12-20, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L1VSLEDA
Har hört ett rykte av några att BO har dött p.g.a skadorna. Är det sant eller är skitsnack?

Jag kan inte svara eftersom jag bor på motsatt sida av landet men har varken läst något i media eller här.

Vad har ryktena sagt? Bara att han dött?
Citera
2019-12-20, 02:09
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag kan inte svara eftersom jag bor på motsatt sida av landet men har varken läst något i media eller här.

Vad har ryktena sagt? Bara att han dött?
Precis har bara hört att han har dött av skadorna. Har hört det av olika människor.
Citera
2019-12-20, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L1VSLEDA
Precis har bara hört att han har dött av skadorna. Har hört det av olika människor.

Hmm kanske ligger något i det. När hörde du det?
Tycker det borde vara någon uppdatering isåfall men det är ju inte säkert.
Citera
2019-12-20, 02:13
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Hmm kanske ligger något i det. När hörde du det?
Tycker det borde vara någon uppdatering isåfall men det är ju inte säkert.
Jag hörde det tidigare i går torsdag av olika människor som jag pratade med. Var ett tag sedan som jag var i Gällivare, men har kontakt med de som bor kvar där.
Senast redigerad av L1VSLEDA 2019-12-20 kl. 02:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in