2019-12-15, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Eftersom det är så off-side till resten av Sverige så garanterar jag att de flesta droger kommer med posten på ett eller annat sätt, ingen skulle sätta sig i bilen i 10 timmar i sträck med knark för den lilla förtjänsten (eller stora lasset som blir svårt att sälja) det blir om man ens ska kunna konkurrera med Darknets priser.

Sen tror jag som många andra att GM inte varit helt nykter.

Sant. Men menar du att han skulle blivit så grovt torterad pga en skuld som är kopplad till droger? Det är liksom motivet jag inte riktigt kan greppa i detta fallet.
Diskuterade med en anhörig och vi kom fram till att vi inte kan komma på någon värre tortyr i ett svenskt fall med undantag för ett tortyrmetod i Skåne på 90 talet tror jag där man flådde BO lite. Men jag har svårt att minnas något grövre
Citera
2019-12-15, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Sant. Men menar du att han skulle blivit så grovt torterad pga en skuld som är kopplad till droger? Det är liksom motivet jag inte riktigt kan greppa i detta fallet.
Diskuterade med en anhörig och vi kom fram till att vi inte kan komma på någon värre tortyr i ett svenskt fall med undantag för ett tortyrmetod i Skåne på 90 talet tror jag där man flådde BO lite. Men jag har svårt att minnas något grövre

Eftersom det inte verkar helt 100 vad som hänt i detta fall så skulle jag väl vilja påstå att https://www.expressen.se/nyheter/bro...nton-i-timmar/ var rätt vidrig tortyr..
Citera
2019-12-15, 19:47
Medlem
TheHmms avatar
Citat:

Antagligen gjorde han något fel som triggade en redan mentalt störd individ som redan har/har haft tortyrfantasier, med rätt droger i rätt mängd behövs inte mycket mer.
Citera
2019-12-15, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleskuttarn
Eftersom det inte verkar helt 100 vad som hänt i detta fall så skulle jag väl vilja påstå att https://www.expressen.se/nyheter/bro...nton-i-timmar/ var rätt vidrig tortyr..

Ja det var hemskt, hade det fallet i åtanke även igår men om det stämmer med

Avklippta fingar och tår
Avskurna hälsenor
Skurna öron
Knivad i kroppen (axlarna)
Våldtagen med ? (Kofot, skurmopp)
Skador på tarmarna

Så tycker jag att det ”slår” det andra fallet
Citera
2019-12-15, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Det är Gällivare... det är antagligen droger från darknet som ligger som grund här.

Folk säljer det dom har utskrivet, hämtar droger från andra orter och säljer vidare. Det är inte mycket droger som kommer från Internet. Det finns såklart, men oftast inte.
Citera
2019-12-16, 02:01
Medlem
greta-forvetens avatar
Hört talats om kanibal droger. Det kanske finns sadist droger. Droger som hämmar medkänla och stimulerar grymhet.
Citera
2019-12-16, 08:41
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinderstarlala
Folk säljer det dom har utskrivet, hämtar droger från andra orter och säljer vidare. Det är inte mycket droger som kommer från Internet. Det finns såklart, men oftast inte.

Rent logiskt så kommer det lite var stans ifrån såklart, det jag menade var att det inte kommer kilovis i bilar från malmö och att det inte finns jättemånga som åker kurir mellan städer. Inte jättestor chans att det handlar om en knarkskuld pga inköpsprocessen.
Citera
2019-12-16, 10:52
Medlem
Citat:
Ja det var hemskt, hade det fallet i åtanke även igår men om det stämmer med

Avklippta fingar och tår
Avskurna hälsenor
Skurna öron
Knivad i kroppen (axlarna)
Våldtagen med ? (Kofot, skurmopp)
Skador på tarmarna

Så tycker jag att det ”slår” det andra fallet

Stämmer det med avklippta fingrar också?
Citera
2019-12-16, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheWorldIsFucked
Stämmer det med avklippta fingrar också?

Vet inte med det var iallafall två personer som hade hört samma sak här i tråden.
Men är svårt att veta säkert. Kan tänka mig att det kan bli mycket rykten
Citera
2019-12-16, 12:26
Medlem
Fingrarna var inte avklippta.

Och jo, här kan pundarna misshandla folk för en skuld på 3-400. Gäller aldrig större summor här.
Citera
2019-12-16, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinderstarlala
Fingrarna var inte avklippta.

Och jo, här kan pundarna misshandla folk för en skuld på 3-400. Gäller aldrig större summor här.

Nej jag tänkte också att det inte stämde med det jag hört, har dock inte någon kontakt med folk som faktiskt kanske vet vad som hänt. Har själv aldrig sett misshandel för småsummor men det var ca 10 år sen så kanske har gått utför i Gällivare sen dess.
Citera
2019-12-16, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheWorldIsFucked
Nej jag tänkte också att det inte stämde med det jag hört, har dock inte någon kontakt med folk som faktiskt kanske vet vad som hänt. Har själv aldrig sett misshandel för småsummor men det var ca 10 år sen så kanske har gått utför i Gällivare sen dess.

Stämmer resten av skadorna på listan då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in