Citat:
Ursprungligen postat av
.ono.
Hade en bedårande dammsugare som vart stulen.
Nu behöver jag en ny.
Krav (alla krav måste uppfyllas):
- Ska kunna dammsuga upp allt som ligger på golvet. Stenar, metallbitar, löv, papper, kaffepulver, saker man tappat och inte vill ha. Dvs duger ej med nån fattig dammsugare som enbart kan dammsuga upp små hårstrån med all sin kraftansträngning men lämnar allt annat.
- Om det är sån man kör som med en låda på marken ska man kunna köra den lätt. Hjulen ska inte fastna så fort det är en ojämn yta på 1 mm, den ska gå att svänga lätt, den ska vara stabil och inte falla i bitar eller att slangen låssnar så fort man drar i den.
- Måste finnas att köpa på internet.
- Om den behöver dammsugarpåsar ska dessa vara lättillgängliga. Och finnas på internet.
- Ska inte låta som en tortyrfilm när man använder den. Helst inga äckliga tinnitus ljud heller.
- Pris under 2000 kr.
Vad rekommmenderar ni?
Vad rekommenderar ni ej?
Måste man ha sån äcklig man drar fram på marken eller finns det andra alternativ som är bra?
Vilken har ni?
Är ni nöjda?
Håller med dig om dessa egenskaper på dammsugare.
Men vill lägga till en sak som jag gör nuförtiden. Jag låter aldrig en gammal dammsugarpåse vara kvar i maskinen. Nästa gång man startar luktar det gammalt damm och smuts, som sprids.
ALDRIG mer, säger jag bara, Aldrig mer, ska jag hjälpa till att sprida sån mikrob-skit i mitt hem..
Jag har min egen lösning på problemet, i och med jag tillverkat egna tygpåsar och även använder filter. (tygpåsarna kan jag tvätta och återanvända)!
Jag har en påslös dammsugare nu, som jag alltså tillverkar påsar till. Påsar som jag sätter på hepa-filtret. Sugkraften är tillräcklig. Maskinen är billig. Finns sådana på Biltema och Jula och Rusta.
till ex.
https://www.jula.se/catalog/hem-och-...sugare-008187/