Citat:
Ursprungligen postat av
Grumbo
Föräldrarna är medskyldiga till allt som hände henne. De var dåliga föräldrar som lät detta ske.
Mamman har tydligen bildat en ny familj och har fullt upp med den. Pappan håller väl på med sina bilar (10st)?
Det är sorgligt att se på mammans feja hur den ena dottern lyser med sin frånvaro. Det finns tre barn - men nästan bara på pappret. Någon enstaka gång syns den här dottern med på ett hörn. En gång såg jag GM och BO sitta i vardagsrummet hos mamman när hon hade fått "trevligt besök". Det var i maj 2015. Så vitt jag förstår hade misshandeln börjat redan då (och den psykiska långt innan).
Jag har full förståelse för att den nya familjen (ett nytt barn sent i livet), renoveringen av huset osv. tar sin tid, men.. Det konstiga är ju att när dottern äntligen åkte från Omar för att "få en paus i misshandeln" då åkte hon till pappan och farmor. Inte mamman (lite fördomar här, men med tanke på att BO inte ens hos pappan hade hittat något riktigt stöd, då skulle man ju kunna tänka sig att hon vände sig mot mamman istället). Hos mamman fanns även hennes lillasyster, men BO kanske inte har en så nära relation ens med henne.
Jag fattar att drogerna har säkert spelat en viss roll i detta. Kanske skäms hon inför sin mamma. Kanske är mamman den som är strängast när det gäller just drogerna. Kanske ville BO inte visa sig inför sin lillebror osv.
För mig är det ändå lite grann en gåta att GM har kunnat misshandla deras dotter i ÅRATALS utan att föräldrarna har reagerat. De fick se bilderna ocensurerade (precis som vi) för att fatta.. BO orkade inte börja förklara för dem hur de hade varit - och eventuellt även bli misstrodd. Nu fick de se med egna ögon - så kanske de tror..
Den ena dottern skriver på mammans feja otroliga kärleksförklaringar hur lycklig hon är att ha just henne som sin mamma osv. Är det för att kompensera?
Sen undrar jag (ni som har läst FUP) vad det står där NÄR Omar introducerade drogerna till BO? Hur gammal var BO då?
Vidare undrar jag - ni som förstår er på Facebook - om det kan vara så att BO fattas på mammans Facebook därför att dottern nu i efterhand har eventuellt raderat sin Facebook-sida? Försvinner då alla likes och kommentarer också?
P.S. Nu har systern lagt det på sin feja. Bl.a. målsägarbiträdes intervju etc.