2019-12-10, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Men är du helt jävla dum i huvudet? Varför hänger du ut hennes föräldrar? Vad har dom med det här att göra?

Kan mod gå in och ta bort inlägget?
Både BO och föräldrarna är redan "uthängda" i FUP.. Du vill ha bort FUP från tråden då också antar jag?

De har precis allt att göra med att deras 15-16 åriga dotter blir ihop med ett 12 år äldre monster. Tycker du annat hoppas jag verkligen du inte har/aldrig skaffar barn.
Senast redigerad av mothbreeder 2019-12-10 kl. 18:46.
Citera
2019-12-10, 19:15
Medlem
Citat:
Men är du helt jävla dum i huvudet? Varför hänger du ut hennes föräldrar? Vad har dom med det här att göra?

Föräldrarna är medskyldiga till allt som hände henne. De var dåliga föräldrar som lät detta ske.
Citera
2019-12-10, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
man ska egentligen se det på två separata vis, det är olika konsekvenssamband.

för kvinnan gäller:
om hon dras till en grupp av män som är överrepresenterade inom våldsbrott mot kvinnor så ökar risken för utsatthet sannolikhetsmässigt, enkel matematik.

om mannen ifråga även lever på skuggsidan av samhället och/eller uppvisar aggressiva tendenser så ökar sannolikheten för utsatthet ännu mer. enkel matematik.

den totalt sett uppskattade sannolikhetsmässiga risk för att bli utsatt för våld ansvarar kvinnan för till i stort sett hela delen. att hon löper större risk för att bli misshandlad än kvinnan mittemot henne på bussen till jobbet är hennes egna val och ansvar till fullo.

för mannen gäller:
om han är en av de i statistiken som är en kvinnomisshandlare och som begår våld mot kvinnor så är det till fullo mannens ansvar och fel.

det är inte svårare än så...det går att isolera ansvarsfrågan från varandra om man antar ett status noll läge.

sen skulle jag vilja hävda att roten till oerhört många samhällsproblem är att kvinnor nästan uteslutande och delar av män inte förstår att den manliga hierarkin alltid trumfas av våld högst upp. kvinnor förstår inte att det är så och tror att det inte inbegriper de i de fall de insett att mannen ifråga har ett våldsamt beteende.

hur tänker män, vad är det för fel på män, män är idioter, hur fan kan män...osv osv. För att de kan. För att de har våld elr hot om våld på sin sida och för att kvinnan aldrig förstår det pga att våld inte ingår i kvinnors egna makthieraki. Män känner av hierarkin direkt i ett rum om det behövs. Social makt/status, monetär/inflytande makt, kunskap/beroendeskap, våld. Våld är det enda som kan förändra hierarkin totalt..som att köra sten sax påse och ngn får dra bomben ibland.

Matematik och logik ja...det går ju sällan hand i hand med förälskelse, lust eller vad de här kvinnorna nu har.
Citera
2019-12-10, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ornu
Selv om han andre fyren uttrykker seg overstadig sint og bitter har han jo ikke spesielt feil om kvinner. Alle menn som har eller har hatt noe omgjenge med kvinner vet at de ikke kan tenke på samme måten som menn. De er emosjonelle vesner uten spesielt gode evner til rasjonell tenking. Hvis man faktisk liker kvinner anerkjenner man hvor forskjellige de er og verdsetter dem for hva de er. Å prøve å gjøre kvinner til menn er nedverdigende for begge parter.

Hans grundtanke är ju inte att kvinnor ska vara som män, han hatar dem ju, det kan man se i texten. Jag tycker det är dumt att försvara det. Att man uttrycker sig så jävligt om kvinnor allmänt borde man kunna tona ner om man är en vuxen tänkande person. Men jag är uppfostrad med samtal ansikte mot ansikte och det har många yngre aldrig fått lära sig. De sitter bara bakom en skärm och spyr ut all skit de kan komma på.
Citera
2019-12-10, 19:55
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:

Är DU dum i huvudet? BO var 17 när hon blev tillsammans med en 10 år äldre arab.

Föräldrarna är alltså ansvariga.
Citera
2019-12-10, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Håller med dig i sak att vi inte kan veta helt utan min poäng är att man måste se på det brett och inte begränsa sig till att lägga allt fokus på de olika GM eller som en del gör börjar med osakliga beskyllningar mot de olika BO. Flera mekanismer spelar in i dessa märkliga relationer och för att bryta dem.

Jag det är sant. Jag har aldrig förstått mig på varken kvinnomisshandlare eller kvinnor så jag måste bara göra det bästa i min vilsenhet 😄
Citera
2019-12-10, 20:00
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stora.Fridolf
Hans grundtanke är ju inte att kvinnor ska vara som män, han hatar dem ju, det kan man se i texten. Jag tycker det är dumt att försvara det. Att man uttrycker sig så jävligt om kvinnor allmänt borde man kunna tona ner om man är en vuxen tänkande person. Men jag är uppfostrad med samtal ansikte mot ansikte och det har många yngre aldrig fått lära sig. De sitter bara bakom en skärm och spyr ut all skit de kan komma på.
Ja, enig i at han hørtes ekstremt bitter ut. Opplever at det er mange unge menn som går inn i en slik bitterhet i disse dager, som på en måte er forståelig. Den feministiske oppfostringen de har fått har jo gjerne gjort dem fullstendig ute av stand til å interagere med kvinner på en sunn og naturlig måte. Når de så oppdager at det er en løgn at menn og kvinner er like, blir de naturligvis sinte. Jeg ser på det mer som hyperbol enn noe annet, men er selvsagt enig i at man ikke trenger å være ufin og ikke skal være sint på kvinner for at de er hva de er.
Citera
2019-12-10, 20:19
Medlem
Finns fup?
Citera
2019-12-10, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Är DU dum i huvudet? BO var 17 när hon blev tillsammans med en 10 år äldre arab.

Föräldrarna är alltså ansvariga.

Träffades när hon var 15..
Citera
2019-12-10, 21:31
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Träffades när hon var 15..

Ännu värre alltså.
Citera
2019-12-10, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Föräldrarna är medskyldiga till allt som hände henne. De var dåliga föräldrar som lät detta ske.

Mamman har tydligen bildat en ny familj och har fullt upp med den. Pappan håller väl på med sina bilar (10st)?

Det är sorgligt att se på mammans feja hur den ena dottern lyser med sin frånvaro. Det finns tre barn - men nästan bara på pappret. Någon enstaka gång syns den här dottern med på ett hörn. En gång såg jag GM och BO sitta i vardagsrummet hos mamman när hon hade fått "trevligt besök". Det var i maj 2015. Så vitt jag förstår hade misshandeln börjat redan då (och den psykiska långt innan).

Jag har full förståelse för att den nya familjen (ett nytt barn sent i livet), renoveringen av huset osv. tar sin tid, men.. Det konstiga är ju att när dottern äntligen åkte från Omar för att "få en paus i misshandeln" då åkte hon till pappan och farmor. Inte mamman (lite fördomar här, men med tanke på att BO inte ens hos pappan hade hittat något riktigt stöd, då skulle man ju kunna tänka sig att hon vände sig mot mamman istället). Hos mamman fanns även hennes lillasyster, men BO kanske inte har en så nära relation ens med henne.

Jag fattar att drogerna har säkert spelat en viss roll i detta. Kanske skäms hon inför sin mamma. Kanske är mamman den som är strängast när det gäller just drogerna. Kanske ville BO inte visa sig inför sin lillebror osv.

För mig är det ändå lite grann en gåta att GM har kunnat misshandla deras dotter i ÅRATALS utan att föräldrarna har reagerat. De fick se bilderna ocensurerade (precis som vi) för att fatta.. BO orkade inte börja förklara för dem hur de hade varit - och eventuellt även bli misstrodd. Nu fick de se med egna ögon - så kanske de tror..

Den ena dottern skriver på mammans feja otroliga kärleksförklaringar hur lycklig hon är att ha just henne som sin mamma osv. Är det för att kompensera?

Sen undrar jag (ni som har läst FUP) vad det står där NÄR Omar introducerade drogerna till BO? Hur gammal var BO då?

Vidare undrar jag - ni som förstår er på Facebook - om det kan vara så att BO fattas på mammans Facebook därför att dottern nu i efterhand har eventuellt raderat sin Facebook-sida? Försvinner då alla likes och kommentarer också?

P.S. Nu har systern lagt det på sin feja. Bl.a. målsägarbiträdes intervju etc.
Senast redigerad av sno 2019-12-10 kl. 22:41.
Citera
2019-12-10, 23:47
Medlem
STABILO99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Mamman har tydligen bildat en ny familj och har fullt upp med den. Pappan håller väl på med sina bilar (10st)?

Det är sorgligt att se på mammans feja hur den ena dottern lyser med sin frånvaro. Det finns tre barn - men nästan bara på pappret. Någon enstaka gång syns den här dottern med på ett hörn. En gång såg jag GM och BO sitta i vardagsrummet hos mamman när hon hade fått "trevligt besök". Det var i maj 2015. Så vitt jag förstår hade misshandeln börjat redan då (och den psykiska långt innan).

Jag har full förståelse för att den nya familjen (ett nytt barn sent i livet), renoveringen av huset osv. tar sin tid, men.. Det konstiga är ju att när dottern äntligen åkte från Omar för att "få en paus i misshandeln" då åkte hon till pappan och farmor. Inte mamman (lite fördomar här, men med tanke på att BO inte ens hos pappan hade hittat något riktigt stöd, då skulle man ju kunna tänka sig att hon vände sig mot mamman istället). Hos mamman fanns även hennes lillasyster, men BO kanske inte har en så nära relation ens med henne.

Jag fattar att drogerna har säkert spelat en viss roll i detta. Kanske skäms hon inför sin mamma. Kanske är mamman den som är strängast när det gäller just drogerna. Kanske ville BO inte visa sig inför sin lillebror osv.

För mig är det ändå lite grann en gåta att GM har kunnat misshandla deras dotter i ÅRATALS utan att föräldrarna har reagerat. De fick se bilderna ocensurerade (precis som vi) för att fatta.. BO orkade inte börja förklara för dem hur de hade varit - och eventuellt även bli misstrodd. Nu fick de se med egna ögon - så kanske de tror..

Den ena dottern skriver på mammans feja otroliga kärleksförklaringar hur lycklig hon är att ha just henne som sin mamma osv. Är det för att kompensera?

Sen undrar jag (ni som har läst FUP) vad det står där NÄR Omar introducerade drogerna till BO? Hur gammal var BO då?

Vidare undrar jag - ni som förstår er på Facebook - om det kan vara så att BO fattas på mammans Facebook därför att dottern nu i efterhand har eventuellt raderat sin Facebook-sida? Försvinner då alla likes och kommentarer också?

P.S. Nu har systern lagt det på sin feja. Bl.a. målsägarbiträdes intervju etc.

Vart ifrån får du att hon missbrukar droger? Läser enbart att de rökt cannabis men det gör väl varannan unge idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in