2019-12-11, 00:25
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
Hej,

Du har inte läst mina tidigare inlägg va?

Nej, jag svarade på din vilsna post om att etnicitet var en ointressant faktor när det gäller våld mot kvinnor, det är relativiserande. Jag kan inte se hur du skulle kunna kompensera sådant feltänk.
Citera
2019-12-11, 08:00
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Nej, jag svarade på din vilsna post om att etnicitet var en ointressant faktor när det gäller våld mot kvinnor, det är relativiserande.

Hej,

Nej, det gjorde du inte (men du kanske tänkte tanken?).
Läs igenom #299 igen, återkom om du har några frågor
Citera
2019-12-11, 13:03
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Hej,

Mina kommentarer till dig riktar in sig helt på din återkommande relativiserande korttänkthet
som du uttrycker här:

(FB) Ex-pojkvän döms till 8 års fängelse för synnerligen grov misshandel

Citera
2019-12-11, 13:04
Medlem
gretafetas avatar
Det är Ju Lika Länge Som över Grepp I Rättsak
Citera
2019-12-11, 14:00
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Mina kommentarer till dig riktar in sig helt på din återkommande relativiserande korttänkthet...

Hej,

Apropå korttänkthet - varför skriver du inte vad du menar direkt?
Kommer spara dig mycket tid framöver om du börjar göra det
Citera
2019-12-11, 14:06
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Hej,

Apropå korttänkthet - varför skriver du inte vad du menar direkt?
Kommer spara dig mycket tid framöver om du börjar göra det

Det har jag gjort, med all tydlighet, och härmed avslutas din möjlighet att stjäla mer av min tid.
Citera
2019-12-11, 16:05
Medlem
Citat:
Hej,

På klartext: du fokuserar på könet, när du hellre borde fokusera på att GM även i detta fall visade sig vara en missbrukare med psykiska problem. Han har även "kriminellt förflutet" - det är inte vardagsmat för vem som helst att bli dömd för rattfylla.

Men du väljer att se mellan fingrarna för allt detta. istället fokuserar du på vad som hänger mellan benen på honom..
Citera
2019-12-11, 16:24
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
På klartext: du fokuserar på könet, när du hellre borde fokusera på att GM även i detta fall visade sig vara en missbrukare med psykiska problem. Han har även "kriminellt förflutet" - det är inte vardagsmat för vem som helst att bli dömd för rattfylla.

Men du väljer att se mellan fingrarna för allt detta. istället fokuserar du på vad som hänger mellan benen på honom..

Hej,

I klartext så blandade Lava i bästa fall ihop inlägg, för det hon citerade och det hon svarade på var uppenbart två olika inlägg

Ja, jag valde att fokusera på GM som man.
Vi vet även att du hellre fokuserar på kvinnors våld mot män och våld som utförs av missbrukare och psykiskt sjuka människor. Vart vill du komma?
Senast redigerad av submariner 2019-12-11 kl. 16:35.
Citera
2019-12-11, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Var det till spel eller droger pengarna gick till? Är det på grund av knäskålarna han sitter i rullstol alltså?

BO lånande 400k med 100k i ränta vilket skulle betalas tillbaks inom 12mån. GM fick inte en spänn och böta honom på 200k till så 700k totala beloppet så inga små summor. BO trodde GM var en biatch som skulle gå vidare men så fel han hade. Jag tror jag hade gjort samma men begravt killen på samma gång levande för då hade GM varit en fri man istället för 2års fängelse. BO har en glaskula istället för två ögon alla människor har. Knäskålarna blev krossade med en slägga på 20kg vilket inte har gått att operera plus 2 fingrar klippta och flera sår över hela kroppen. Lever på skyddad adress har jag hört med sin fru och två barn för inte har GM glömt det för han vill fortfarande ha sina 700k
Citera
2019-12-11, 23:13
Medlem
Citat:
Hej,

I klartext så blandade Lava i bästa fall ihop inlägg, för det hon citerade och det hon svarade på var uppenbart två olika inlägg

Ja, jag valde att fokusera på GM som man.
Vi vet även att du hellre fokuserar på kvinnors våld mot män och våld som utförs av missbrukare och psykiskt sjuka människor. Vart vill du komma?

Den gemensamma nämnaren är inte som du och feminister felaktigt pekar på - könet - utan just de faktorer som jag (och några forskare med mig): missbruk, psykiska problem, kriminalitet, kulturellt arv, social misär.

Att någon är en man gör inte honom till en potentiell misshandlare och mördare - det är andra faktorer som spelar in.

Även i detta fall led GM av cannabismissbruk, hade dålig ekonomi, psykiska problem, tidigare kriminalitet - och vi kan bara gissa att hans barndom/ungdom inte ha varit världens bästa (med tanke på att även brodern har visat liknande våldstendenser).

Så det faktum att bägge bröderna är män är inte det som skiljer dem från majoritetspopulationen utan de faktorer som jag nämnde ovan.

För att göra skillnad måste man kunna se klart vad som finnas där att ändra.

Tjejerna behöver inte avstå från ALLA män - bara vissa - för att minimera risken.
Citera
2019-12-11, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baccardii
BO lånande 400k med 100k i ränta vilket skulle betalas tillbaks inom 12mån. GM fick inte en spänn och böta honom på 200k till så 700k totala beloppet så inga små summor. BO trodde GM var en biatch som skulle gå vidare men så fel han hade. Jag tror jag hade gjort samma men begravt killen på samma gång levande för då hade GM varit en fri man istället för 2års fängelse. BO har en glaskula istället för två ögon alla människor har. Knäskålarna blev krossade med en slägga på 20kg vilket inte har gått att operera plus 2 fingrar klippta och flera sår över hela kroppen. Lever på skyddad adress har jag hört med sin fru och två barn för inte har GM glömt det för han vill fortfarande ha sina 700k

Och återigen kan man konstatera att ingen kriminalitet, missbruk, dåliga hemförhållanden eller psykiska åkommor ligger bakom detta utan enbart det faktum att det var MÄN inblandade. SVENSKA män.

Eller?
Citera
2019-12-12, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baccardii

När du söger BO, tror man att det handlar om denna BO,

Kan nån svara, har "Josefin" lånat pengar som GM ska betala tillbaka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in