Citat:
Hej,
Tråkigt att höra.
Jag har inga problem att acceptera kvinnors våld mot män, men är nyfiken på varför sno’s saxande ur BRÅ’s rapporter inkluderade då mycket som talar för detta fenomen (kvinnors våld mot män) och exkluderade de delar som berör motsatsen.
Källan vi hämtat info ifrån (BRÅ) är ju trots allt densamma
Tråkigt att höra.
Jag har inga problem att acceptera kvinnors våld mot män, men är nyfiken på varför sno’s saxande ur BRÅ’s rapporter inkluderade då mycket som talar för detta fenomen (kvinnors våld mot män) och exkluderade de delar som berör motsatsen.
Källan vi hämtat info ifrån (BRÅ) är ju trots allt densamma

Förra veckan dömdes 24 åriga ”Josefins” fd. pojkvän till 8 års fängelse för synnerligen grov misshandel. GM är irakisk arab, 35 år, som kom till Sverige 2009.
Här: https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klip...niska-12514773
berättar Josefins målsägandebiträde Silvia Ingolfsdottir Åkermark att Josefin – nu 24år – har ”levt med den här mannen i nästan 10 år”.
Redan här kan vem som helst förstå att ”Josefins” problem började långt innan hon ens träffade irakiern. Hon har alldeles uppenbarligen inte haft några föräldrar att tala om. Annars söker sig inte en 14åring till en 24-25årig flykting (som dessutom precis har passerat gränsen).
Oklart om ”Josefin” redan då hade börjat knarka (tror det), men säkert har knarkandet varit en faktor som har bundit paret tillsammans. Och förutom de kulturella skillnaderna (att han kommer från en kultur där det är ok att spöa upp kvinnor) spelar även missbruket en stor roll. I missbrukarkretsar hör våldet till vardagen. Ofta eskalerar våldet – vilket det också har gjort i detta fall.
Om man talar om riskfaktorer då finns det alltså dels den ”kulturella biten” dels missbruksproblematiken. Båda parterna tycks ha knarkat bort sin hjärna och sitt omdöme.
Jag vill minnas att ”Josefin” ville skriva en skoluppsats om den här killen som hon ”redan hade träffat vid ett tidigare tillfälle”. Sen blev de ett par när ”Josefin” kontaktade honom.
Efter att ha läst den här lilla biten om fallet (utan FUP) inser vem som helst att det verkligen INTE handlar om ”mäns våld mot kvinnor” och absolut inte om att ”svenska män ska sluta slå sina kvinnor” utan det samma gamla vanliga: våldet inom missbrukarkretsar som naturligtvis drabbar hårdast den som är svagast.
Jag har inte läst FUP:en men jag gissar att ”Josefin” är av finskt ursprung, uppvuxen i någon trist förort med föräldrar (eller bara en mamma) - som själva missbrukar? I Husby tycks det vanligaste vara att en finska slår sina påsar ihop med en irakisk man.
Jag efterlyser – och önskar – att man skulle kunna diskutera sådana här fall ärligt utan filter. Nu vrider ju PK-maffian dvs. tidningarna och tv:n detta till något det INTE representerar.
Detta är ett ypperligt exempel på just hur vissa män i vissa kretsar beter sig. Inte hur svenska män beter sig.
Man kan freda sig till 99% genom att inte umgås i dessa kretsar. Men det förutsätter förstås att man håller sig knarkfri så att man slipper kontakta dessa kranar och betala med sin kropp.