Citat:
Ursprungligen postat av
submariner
Ja, det är väl det vi alla går och funderar över. När ska egentligen kvinnor börja ta ansvar för att deras pojkvänner, fästmän och män misshandlar dem...
Hei.
Ok, men jeg skulle gjerne hørt ditt forslag om hva jeg faktisk kunne gjort her? Du legger ansvaret her på menn generelt, men hva er det faktisk du mener normale menn som ikke slår kvinner (det store flertallet) skal gjøre når en kvinne oppsøker en voldelig mann og skjuler volden for omgivelsene til hun nesten dør? Det jeg ofte får fra sånne som deg er floskler om noe slags vagt og udefinerbart "holdningsskapende arbeid" men jeg kan jo ikke forandre noen holdninger hos en person jeg ikke kjenner eller har noe med, og ikke engang vet hva driver med fordi offeret passer på at ingen får vite hva han driver med.
Så hva er din praktiske og realistiske løsning for at en åpenbart psykisk syk kvinne som oppsøker, legger til rette for og så dekker over et misbruk ikke havner i den situasjonen? Eneste jeg kan se for meg er at jeg måtte hatt noen slags kontroll over hennes liv og gjort bedre avgjørelser rundt hennes oppførsel enn hun er i stand til selv, samt fulgt med i livet hennes til en grad som kompanserer for hennes behov til å skjule sin misbrukers oppførsel.
Da hadde jo selvsagt hele situasjonen vært unngått, men jeg har forstått at dette ikke er spesielt interessant heller?
Er jo lettere å være enig med de som mener denne mannen ikke burde vært i Sverige i førsteomgang, for selv om det er en svært drastisk løsning er det jo i alle fall en praktisk løsning av noe slag, i motsetning til noe jeg noengang har hørt fra dere "alle menn har delt skyld" feminister.
Hei.