2019-12-07, 03:50
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Den där ursäkten var vbland det mest genomskinliga jag läst. Varför kan de inte stå för sina åsikter? Att invandrarflicklaget är mer aggresiva och skriker hora med mera beror ju på att de har mer testosteron i sig än våra nordiska tonårstjejer. "ironi" suck, patestiskt.

Du vet varför! Pengar, inflytande och mediatid... Skulle hon INTE pudlat så skulle hon hamna inom MSMs atomvinter och aldrig mer kunna tjäna en lättförtjänt krona på sitt snart utgångna utseende.
Citera
2019-12-07, 06:34
Medlem
Nimars avatar
Vissa områden bör man undvika. Det har betydligt mer med sunt förnuft än rasism att göra.
Man vinglar inte omkring där på fyllan med en fet rolxeklocka och en tjock guldkedja och en kvinna ska inte jogga där ensam i sina jogabyxor en fredag kväll. Du blir inte rånad och överfallen varje kväll men risken är så enormt mycket större så är det verkligen värt risken bara för att visa några PK personen som bor så långt från mångkulturen man bara kan komma att du minsann inte är rasist?

Pudla var förbannat vekt.
Jag tycker jessica borde börja träna i dom områdena bara för att visa att det inte bara är falska ord som hon säger för att blidka några rabiata feminister i #jagärhär och liknande statligt stödda hatorganisationer.
Citera
2019-12-07, 07:43
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Alla bör ta lärdom av Docent Jim: -"Dra åt helvete"- är det enda fungerande svaret. För det är aldrig så att en ursäkt räcker eller löser en sådan situation, det uppfattas bara som svaghet & leder till fler eftergifter längre fram.

-"Jag ber om ursäkt för att jag rapporterade att det skreks 'hora' i tid & otid, samt att stämningen var hotfull"-

Det är väl iofs en rätt rolig grej som kanske kan fungera om man gör det på rätt sätt. Man kan ju till exempel ställa motfrågan "Du vill alltså att jag ska be om ursäkt för hur det andra laget uppträdde, hur de ropade hora flera gånger? Är det rätt uppfattat? Eller är det för att jag är den som pekade ut det och informerade aälmänheten som inte gillas?"

Något åt det hållet hade iaf fått mig att dra på smilbanden..
Citera
2019-12-07, 08:24
Medlem
Det är klart det inte är rasistiskt att säga att det är otryggt i Husby. Även invandrare som inte är från Husby tycker att Husby är otryggt.

Det här med att folk inte får uttrycka sina åsikter utan att bli kallad rasist har gått för långt.

Nej, hon är absolut inte en rasist men jag år besviken på att hon klippte bort delen där hon pratar om Husby. Hade hon varit stark hade hon haft kvar det.
Citera
2019-12-07, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Det är väl iofs en rätt rolig grej som kanske kan fungera om man gör det på rätt sätt. Man kan ju till exempel ställa motfrågan "Du vill alltså att jag ska be om ursäkt för hur det andra laget uppträdde, hur de ropade hora flera gånger? Är det rätt uppfattat? Eller är det för att jag är den som pekade ut det och informerade aälmänheten som inte gillas?"

Utmärkt förslag. Med den formuleringen skulle hon definitivt ha ryggen fri samtidigt som rasistfingerpekarna skulle framstå som de idioter de är.

"Dra åt helvete"-metoden (som jag själv brukar använda mig av) förutsätter tyvärr att man är ekonomiskt oberoende och beredd att ge upp alla former av karriär. Risken finns även att man blir social paria.
Citera
2019-12-07, 10:09
Medlem
Herostratoss avatar
Åsiktspiskan viner fortfarande hårt för normies. Som Enoch Thulin påpekar så är en ursäkt aldrig nog för de PK, hon kommer nu vara stämplad som rasist för evigt, och som pudlare blir hon föraktad av de som inte är PK. Man skulle kunna kalla det Lex Östling.
Citera
2019-12-07, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
De borde verkligen inte ha pudlat för att ha berättat sanningen. Det måste bli ett slut på detta fjäsk.

Håller med. Det hade kunnat bli en bra diskussion istället. Det är inte rasistiskt att t.ex känna sig otrygg på ett ställe och reagera på att folk skriker " hora ". Hon hade aldrig sagt så om hon inte upplevt det så....Det hade inte behövt vara så alls i förorten.

Sen får man väl stänga diskussionen någon gång för jag kan tänka mig att hon hellre faktiskt vill prata om sport än tjafsa om detta i all evighet. Det var väl det hon försökte göra när hon pudlade - men det var vekt gjort.
Senast redigerad av Tissetiss 2019-12-07 kl. 10:11.
Citera
2019-12-07, 10:33
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Du är rädd och orolig? Rasist.

Du, jag har varit med om rätt mycket och ser vad som händer i vårt land.
Det hon säger är sant och den utveckling med skjutningar och bomber är inte något vi svenskar är vana vid.
Är du förvånad att SD går framåt. Det är inte jag men jag röstar inte på dem.

Varför göra ett bra land till skit.
Varför tro att det är ok att göra det och tycka man är häftig. Precis som du gör nu.
Jag är inte rasist men jag hatar kriminalitet med skjutningar och sprängdåd.
Jag ser även rånen i Västerort som eskalerar bland ungdomar där man tar jackor och mobiltelefoner. Är jag rasist för att jag pratar om det med andra.?
Är jag rasist för att jag är emot kriminalitet och de rån som förekommer.
Är jag rasist när jag ser killar stå och sälja droger utanför VRG i Sundbyberg och berättar det,
Är jag rasist för att jag ogillar det.

Fler borde höja huvudet och titta och se vad som händer i vårt samhälle och vilken skit som växer i de områden där det tyvärr inte bor så många svenskar.

Är jag rasist för att människor som kommer till vårt land och förstör det. Nä , jag gillar människor som är schyssta och INTE skjuter bombar och rånar och säljer knark.
Rasist är något helt annat!
Senast redigerad av Krickedixan 2019-12-07 kl. 10:55.
Citera
2019-12-07, 10:46
Medlem
Rasistkortet dras i tid och otid. Nu även när någon beskriver verkligheten i detta multikulturella kaos, som vi befinner oss i. Det är pinsamt.

Att Almenäs pudlar, för att hon beskrivit verkligheten, är minst lika pinsamt.

Hon är nog rätt körd ett bra tag framöver om hon inte tar steget och gör typ en spinoff på Joakim Lamotte: Träningspass ( i skottsäker väst och hjälm självfallet) på kulturberikade platser, med några kameror och sedan bara dokumenterar vad som inträffar där i vår verklighet liksom.

PS. Ack om Kurt Olsson kunde stiga ner från sin himmel och bara "gå loss" i reportage i förorterna och beskriva verkligheten. Med Arne, skissblock och hela kitet. DS
Senast redigerad av 3komma14159265 2019-12-07 kl. 11:12.
Citera
2019-12-07, 10:59
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
"Lyssnare har därefter reagerat på samtalet och tolkar det som att Almenäs tycker att det är läskigt att befinna sig i invandrartäta områden. De upplever det som att poddprofilerna tycker att flickor i Husby är ouppfostrade jämfört med flickor från Kungsholmen."

Stämmer inte allt detta då?

Hon sa väl aldrig att de var ouppfostrade
Både du och jag vet att de uttrycker sig olika. Jag ser och hör det och att förneka det är ju barnsligt.

Hur många av dessa människor har varit i Husby?
Inte många
Eller är det enbart Husbybor som försöker försvara sina handlingar och sina ordval genom att kalla andra för rasister.

Jag tycker inte det är ok att använda ordet ho*a oavsett vem som gör det.
Istället för att gå på Jessica när hon berättar det som är sant är att våga lyfta frågan varför kallar tjejer varandra för ho*a

Det känns lite märkligt och det kanske har en språklig förklaring. Den tänker jag inte gå in på här men ta upp det istället för order sprider sig och blir till slut ok.
Vill tjejer bli kallad hora ?
Det tycker jag är läskigt
Senast redigerad av Krickedixan 2019-12-07 kl. 11:23.
Citera
2019-12-07, 11:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg

Du har absolut rätt i att humor kan avväpna mycket kritik & ställa den i ett löjes skimmer.
Citera
2019-12-07, 12:47
Självklart kan ett möte med verkligheten framkalla en chockartad reaktion som kan bli lite ogenomtänkt.
Det är inte som när JA vanligtvis åker förbi Hötorget med taxin från Kungsholmen med Lois Vuitton väskan i knät på väg till TV-studion, för att medverka i TV4 eller hos Filip o Fredrik. och tänker guud så mysigt det är med mångkultur.
Det är inte samma sak som att ha kunskap om "orten".
Det kan även vara så att JA är Sverigedemokrat och kan naturligtvis inte avslöja det, med rädsla av att bli av med samtliga sina jobb inom media.
Senast redigerad av pe11e 2019-12-07 kl. 13:14. Anledning: Rättning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in