2019-12-07, 14:10
Medlem
Apexpredators avatar
Jag har barn som alla utövar/utövat lagidrott i Stockholmsområdet.
Det är konstant problem när man möter lag från förortsområden. De här problemen uppstår oftast/endast kring barn och ungdomar med invandrarbakgrund.
Även med elitsatsande klubbar med blandad bakgrund sticker barn med invandrarbakgrund ut på ett negativt vis.
En reflektion från många år vid sidan av idrottsplaner.
Citera
2019-12-07, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Du, jag har varit med om rätt mycket och ser vad som händer i vårt land.
Det hon säger är sant och den utveckling med skjutningar och bomber är inte något vi svenskar är vana vid.
Är du förvånad att SD går framåt. Det är inte jag men jag röstar inte på dem.

Varför göra ett bra land till skit.
Varför tro att det är ok att göra det och tycka man är häftig. Precis som du gör nu.
Jag är inte rasist men jag hatar kriminalitet med skjutningar och sprängdåd.
Jag ser även rånen i Västerort som eskalerar bland ungdomar där man tar jackor och mobiltelefoner. Är jag rasist för att jag pratar om det med andra.?
Är jag rasist för att jag är emot kriminalitet och de rån som förekommer.
Är jag rasist när jag ser killar stå och sälja droger utanför VRG i Sundbyberg och berättar det,
Är jag rasist för att jag ogillar det.

Fler borde höja huvudet och titta och se vad som händer i vårt samhälle och vilken skit som växer i de områden där det tyvärr inte bor så många svenskar.

Är jag rasist för att människor som kommer till vårt land och förstör det. Nä , jag gillar människor som är schyssta och INTE skjuter bombar och rånar och säljer knark.
Rasist är något helt annat!

Ja jag menar att det är rasistiskt att ha dina tankar. Istället för att fördöma de som begår brott och dödar så ska du fundera på hur vi kan ha ett mer öppet samhälle. Det kanske inte behöver vara så stigmatiserat att rånmörda någon? Att kalla någon hora kan göras till något roligt, kanske sketch i barnprogram?
Senast redigerad av allan78 2019-12-07 kl. 14:18.
Citera
2019-12-07, 14:57
Medlem
Att blattar och förorten-invandrare kan inte bete sig i sporter vet vi alla redan om. Se bara Gothia Cup, massa slagsmål, svordom, sextrakasserier, våldtäkt.
Citera
2019-12-07, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Du, jag har varit med om rätt mycket och ser vad som händer i vårt land.
Det hon säger är sant och den utveckling med skjutningar och bomber är inte något vi svenskar är vana vid.
Är du förvånad att SD går framåt. Det är inte jag men jag röstar inte på dem.

Varför göra ett bra land till skit.
Varför tro att det är ok att göra det och tycka man är häftig. Precis som du gör nu.
Jag är inte rasist men jag hatar kriminalitet med skjutningar och sprängdåd.
Jag ser även rånen i Västerort som eskalerar bland ungdomar där man tar jackor och mobiltelefoner. Är jag rasist för att jag pratar om det med andra.?
Är jag rasist för att jag är emot kriminalitet och de rån som förekommer.
Är jag rasist när jag ser killar stå och sälja droger utanför VRG i Sundbyberg och berättar det,
Är jag rasist för att jag ogillar det.

Fler borde höja huvudet och titta och se vad som händer i vårt samhälle och vilken skit som växer i de områden där det tyvärr inte bor så många svenskar.

Är jag rasist för att människor som kommer till vårt land och förstör det. Nä , jag gillar människor som är schyssta och INTE skjuter bombar och rånar och säljer knark.
Rasist är något helt annat!

Vad menar du med att ”fler borde höja huvudet ......” ? Du bidrar ju själv till att de problem du ser eskalerar. I ditt inlägg skriver du ju att du inte röstar SD. Som du bäddar får du ligga.
Citera
2019-12-07, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Rätt eller fel, att behöva klippa om?
Ja, med fler exempel på det grova språkbruk som är regel där.
Citera
2019-12-07, 16:51
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thetruth77
Det är klart det inte är rasistiskt att säga att det är otryggt i Husby. Även invandrare som inte är från Husby tycker att Husby är otryggt.

Det här med att folk inte får uttrycka sina åsikter utan att bli kallad rasist har gått för långt.

Nej, hon är absolut inte en rasist men jag år besviken på att hon klippte bort delen där hon pratar om Husby. Hade hon varit stark hade hon haft kvar det.

Även invandrare som bor i Husby säger att det är otryggt där. Fast svårt att dra rasistkortet då.
Citera
2019-12-07, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Ja jag menar att det är rasistiskt att ha dina tankar. Istället för att fördöma de som begår brott och dödar så ska du fundera på hur vi kan ha ett mer öppet samhälle. Det kanske inte behöver vara så stigmatiserat att rånmörda någon? Att kalla någon hora kan göras till något roligt, kanske sketch i barnprogram?

Lade du in all intelligens i den kommentaren? När skulle "att kalla någon hora" passa i ett barnprogram och när blev det humor av att bli kallade det?
Resten tänker jag inte ens kommentera för det slår all idioti.
Hoppas att du är full, för är du inte det så slår nog badbollen din IQ.
Citera
2019-12-07, 19:04
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spregler
Seriöst, jag börjar bli fundersam över vad som är fel på vissa vänsteraktivister. En del verkar bokstavligt talat vara helt galna. Psykisk sjukdom bakom eller extremt naiva och blåsta?
De kanaliserar judens hat mot den vita människan. Anledningen till att rasistkortet är så pass gångbart och välanvänt i vårt samhälle är dessa näsmänniskors eviga och tyranniska vansinneskamp mot påstådd "antisemitism".
Citera
2019-12-07, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moshindeiru
Lade du in all intelligens i den kommentaren? När skulle "att kalla någon hora" passa i ett barnprogram och när blev det humor av att bli kallade det?
Resten tänker jag inte ens kommentera för det slår all idioti.
Hoppas att du är full, för är du inte det så slår nog badbollen din IQ.

Du måste se längre än din egen världsbild. I många kulturer är det fullt normalt att kalla någon hora, och då borde vi införa det i vår också för att visa vår uppskattning.
Citera
2019-12-07, 21:40
Medlem
Kvinnor och knähundar ber om ursäkt för att tala sanning. Så jävla äckliga är dem.
Citera
2019-12-07, 23:52
Medlem
RogerRogers avatar
Det här var inte rasism utan en antirasists möte med den mångkulturella verkligheten. Men eftersom det indikerar ett kliv utanför den antirasistiska bubblan så ses det som ett halvt steg mot rasism. En rasist hade dock vare sig förvånats av den mångkulturella verkligheten eller varit rädd för att beskriva den. Alla utom de mest galna ibland oss kommer att hamna där förr eller senare, i den hemska rasismen, den som gör skillnad på människor utifrån härkomst - eftersom det är så verkligheten ser ut.

För varje år, månad och dag blir det fler antirasister som konfronteras med verkligheten (steg 1) liksom sådana som förstår innebörden av sin nya verklighet (steg 2). Antirasismen är förlegad, den var bara möjlig i det mestadels homogena land som Sverige en gång var. Det nya Sverige drar brallorna av antirasismen vareviga dag. Den svenska antirasismen är stendöd inom 5-10 år.
Citera
2019-12-08, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Det här var inte rasism utan en antirasists möte med den mångkulturella verkligheten. Men eftersom det indikerar ett kliv utanför den antirasistiska bubblan så ses det som ett halvt steg mot rasism. En rasist hade dock vare sig förvånats av den mångkulturella verkligheten eller varit rädd för att beskriva den. Alla utom de mest galna ibland oss kommer att hamna där förr eller senare, i den hemska rasismen, den som gör skillnad på människor utifrån härkomst - eftersom det är så verkligheten ser ut.

För varje år, månad och dag blir det fler antirasister som konfronteras med verkligheten (steg 1) liksom sådana som förstår innebörden av sin nya verklighet (steg 2). Antirasismen är förlegad, den var bara möjlig i det mestadels homogena land som Sverige en gång var. Det nya Sverige drar brallorna av antirasismen vareviga dag. Den svenska antirasismen är stendöd inom 5-10 år.
Så är det. Vissa inser lite tidigare, andra senare. Inom kort kommer som du säger bara de allra galnaste - Arnstad och några till - att förespråka mångkultur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in