Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-06, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
En del? Är inte alla moderna vänsterblivna helt tokiga? De är konstant kränkta och det nya är att hela tiden vara sekundärkränkt också. Så fort tillfälle ges, ska dessa börja böla trots att de inte själva har något med fadäsen att göra. De kränkta vänsteraktivisterna bor långt från Rinkeby, oftast i innerstaden eller närförort.

Problemet är egentligen inte att dom är så kränkta och blåsta, problemet är att dom har så stort inflytande över debatten.

Twittervänstern dyker jämt och ständigt upp och ska tysta, håna, förolämpa och rasiststämpla alla som går utanför "normen".

Jessica Almenäs uttryckte inte ens något radikalt, hon berättade om vad hon hade observerat.
Citera
2019-12-06, 22:07
Medlem
volvo 240s avatar
Den där ursäkten var vbland det mest genomskinliga jag läst. Varför kan de inte stå för sina åsikter? Att invandrarflicklaget är mer aggresiva och skriker hora med mera beror ju på att de har mer testosteron i sig än våra nordiska tonårstjejer. "ironi" suck, patestiskt.
Citera
2019-12-06, 22:41
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spregler
Problemet är egentligen inte att dom är så kränkta och blåsta, problemet är att dom har så stort inflytande över debatten.

Twittervänstern dyker jämt och ständigt upp och ska tysta, håna, förolämpa och rasiststämpla alla som går utanför "normen".

Jessica Almenäs uttryckte inte ens något radikalt, hon berättade om vad hon hade observerat.

Ja, de så kallat toleranta är bevisligen inte särskilt toleranta och gillar inte olika...åsikter.
Citera
2019-12-06, 22:48
Medlem
Krickedixans avatar
Jag lyssnade på det Jessica sa och det hon gjorde var att berätta om hur hon upplever blå linje och hur hon hörde tjejerna i laget innan kalla varandra h*ra.
Jag kan inte förstå vad som är rasistiskt i detta.
J behöver väl inte vara rasist för att kalla Husby för det hon gör.
Jag är i Tensta och Rinkeby både privat och i jobbet och jag är ibland rädd när jag ska parkera min bil där
Kommer den att vara ok när jag kommer tillbaks till den. Är jag rasistisk då när jag har dessa tankar?
Jag väljer inte att åka hem med blå linje de gånger jag slutar 22:30 på mitt jobb. Jag bor efter Husbylinjen. Jag tycker inte det är trevligt. Är jag rasistisk då?
Vi var i en idrottshall med min dotters lag och in ville ett gäng småkillar komma och låna toaletten. Det här var i Tensta. De var stöddiga och jag var nästan lite rädd för detta gäng invandrar barn. Är jag rasistisk då?
Är jag rasistisk för att jag berättar det här hur jag upplever blå linjer yttersta förort.
Att jag känner rädsla för att åka tunnelbana.
De här människorna som går på om att Jessica är rasist vet inte hur många upplever situationen i Stockholm och vissa områden.
Sluta blunda och vakna upp i stället för sanningen och hur det är i orten och närförorter.

Dalta inte med sanningen, för det hon berättade är sanningen.

Att berätta hur man upplever en sak och vad man hört är inte rasism

Flickorna i Husby har ett annat språk än flickorna på Kungsholmen.
Det är så vare sig man vill eller inte.
Senast redigerad av Krickedixan 2019-12-06 kl. 22:54.
Citera
2019-12-06, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spregler

Det finns även en blattemaffia som skriker rasist så fort dom får chansen för att dom ser att det ger fördelar för sig själva. Offerkoftan på. Och sen hänger vänsterpacket på
Citera
2019-12-06, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Jag lyssnade på det Jessica sa och det hon gjorde var att berätta om hur hon upplever blå linje och hur hon hörde tjejerna i laget innan kalla varandra h*ra.
Jag kan inte förstå vad som är rasistiskt i detta.
J behöver väl inte vara rasist för att kalla Husby för det hon gör.
Jag är i Tensta och Rinkeby både privat och i jobbet och jag är ibland rädd när jag ska parkera min bil där
Kommer den att vara ok när jag kommer tillbaks till den. Är jag rasistisk då när jag har dessa tankar?
Jag väljer inte att åka hem med blå linje de gånger jag slutar 22:30 på mitt jobb. Jag bor efter Husbylinjen. Jag tycker inte det är trevligt. Är jag rasistisk då?
Vi var i en idrottshall med min dotters lag och in ville ett gäng småkillar komma och låna toaletten. Det här var i Tensta. De var stöddiga och jag var nästan lite rädd för detta gäng invandrar barn. Är jag rasistisk då?
Är jag rasistisk för att jag berättar det här hur jag upplever blå linjer yttersta förort.
Att jag känner rädsla för att åka tunnelbana.
De här människorna som går på om att Jessica är rasist vet inte hur många upplever situationen i Stockholm och vissa områden.
Sluta blunda och vakna upp i stället för sanningen och hur det är i orten och närförorter.

Dalta inte med sanningen, för det hon berättade är sanningen.

Att berätta hur man upplever en sak och vad man hört är inte rasism

Flickorna i Husby har ett annat språk än flickorna på Kungsholmen.
Det är så vare sig man vill eller inte.

Du är rädd och orolig? Rasist.
Citera
2019-12-07, 00:01
Medlem
jugbandbluess avatar
det kan hon gott ha, som den kugge i multikultimaskineriet hon varit. om än enfaldig i sitt uppsåt.
Citera
2019-12-07, 00:05
Medlem
Den som anmälde bör helst bli hämtat av piketen därefter örfilad så örontjutet överröstar sirenerna sen kan fanskapet gå hem och skämmas och känna sig ”belönad” för sin lättkränkthet.

Fan vilka jävla offer som håller på. Örfil så de snurrar ett varv på stolen de sitter på och ett ”skärp dig för fan” är vad väldigt många i samhället behöver.
Citera
2019-12-07, 00:20
Det kan inte uteslutas att Almenäs är rasist.
Citera
2019-12-07, 00:41
Medlem
Varför ens pudla/be om ursäkta snacka om att osäkra stackars människor.
Citera
2019-12-07, 00:41
Medlem
"Lyssnare har därefter reagerat på samtalet och tolkar det som att Almenäs tycker att det är läskigt att befinna sig i invandrartäta områden. De upplever det som att poddprofilerna tycker att flickor i Husby är ouppfostrade jämfört med flickor från Kungsholmen."

Stämmer inte allt detta då?
Citera
2019-12-07, 01:54
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Rekommenderar alla att se vilka sjuka människor som skriver på Twitter angående detta. Även många vita riddare och andra lättkränkta millenniebarn.

Exempel på folk ni borde kommentera är: @jenniferchloe, @Bluesone1, @ambessaaa, @margretoloz, @kallebrunn

... och många många fler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in