Citat:
Ursprungligen postat av
MrFaceMask
Nu får jag en känsla av att detta är en trolltråd. Men jag tänker svara ändå, enbart för att jag själv tycker det är en intressant frågeställning.
Har själv "somnat in", vet inte om man kallade det för hjärtstopp, jag minns förstås inte haha. Men efter ett par knivhugg och kraftig blodförlust förlorade jag medvetandet på akutbritsen. Blev visst ett jäkla pådrag i varje fall.
Men jag upplevde i varje fall min tolkning av att se "ljuset i tunneln". Minns bara att från ha varit riktigt speedad och uppjagad, så infann sig plötsligt en varm känsla i hela kroppen, ett lugn och ett välbefinnande att få somna in behagligt. Ljuset jag upplevde var väl just dragningskraften i lockelsen att få somna in. Fridfullt och behagligt var det i varje fall, och jag fruktar inte döden längre.
Skulle ungefär jämföra det vid när man ligger i soffan och kollar film, och är så där galet trött att ögonen bara snurrar och man kämpar för att hålla sig vaken. Men när man till slut bestämmer sig för att sluta kämpa emot kroppens behov av att somna, och man somnar in så där förbannat behagligt

True story dat? I så fall, tack för delning. Ja, den dagen, den upplevelsen. Tills dess ska jag försöka göra det bästa av det här livet, jag har inte riktigt lärt mig hur än, men jag arbetar vidare på det :-)