• 1
  • 2
2019-12-06, 09:16
Medlem
Hej,

Jag har nu under en tid mått super dåligt pga att folk vägrar hjälpa mig... vissa har försökt men jag har aldrig fått ut något konkret av det...

Jag mår fysiskt och psykiskt dåligt pga mineralobalanser (lång historia om hur jag vet det) och har tänkt göra en hårmineralanalys för att se vilka mineraler jag har brist på så att jag kan komplettera dom med kosttillskott.

Dom som gör hårmineralanalysen säger att man måste komplettera mineralerna man har brist på med deras jävla skit märke Alpha Plus som är syntetiskt medans jag vill använda ett annat märke som är osyntetiskt. Varför skulle det inte funka tänker jag liksom? zink som zink? eller?

Jag har gjort en tråd om det där ni kan in läsa och svara...

Jag mår psykiskt dåligt av det här, snälla HJÄLP!

Vad ska jag ta mig till? det här tär på mitt psyke!!!!!
Citera
2019-12-06, 09:23
Medlem
Muscarins avatar
Jag märker att du mår dåligt och känner dig närmast desperat.
Kan du berätta lite mer om på vilket sätt du mår dåligt och varför du tror att det beror på mineralbalansen?
Du säger att vissa försökt hjälpa dig, på vilket sätt då? Vad har gått fel?
Citera
2019-12-06, 09:23
Medlem
BorisBalkans avatar
Ät mer mineraler bara?
Zink, Magnesium, Järn,

Ta lite bly också
Citera
2019-12-06, 09:24
Medlem
Kör Bio Selen + Zink från Pharma Nord funkar kanon.
Citera
2019-12-06, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleGermany
Hej,

Jag har nu under en tid mått super dåligt pga att folk vägrar hjälpa mig... vissa har försökt men jag har aldrig fått ut något konkret av det...

Jag mår fysiskt och psykiskt dåligt pga mineralobalanser (lång historia om hur jag vet det) och har tänkt göra en hårmineralanalys för att se vilka mineraler jag har brist på så att jag kan komplettera dom med kosttillskott.

Dom som gör hårmineralanalysen säger att man måste komplettera mineralerna man har brist på med deras jävla skit märke Alpha Plus som är syntetiskt medans jag vill använda ett annat märke som är osyntetiskt. Varför skulle det inte funka tänker jag liksom? zink som zink? eller?

Jag har gjort en tråd om det där ni kan in läsa och svara...

Jag mår psykiskt dåligt av det här, snälla HJÄLP!

Vad ska jag ta mig till? det här tär på mitt psyke!!!!!

Du är en bortskämd jävla lipsill som tycker att andra skall hjälpa dig, för tusan ta tag i ditt liv själv. Man kan inte bli curlad hela livet och förvänta sig att människor skall lägga tid och energi på din sk mineralbrist. Om du äter vanlig mat så har du ingen mineralbrist, förstår du? Jag tror du. bara är lat och bortskämd och du tror att du är universums mittpunkt där alla skall ställa upp för just dig. Mitt råd till dig är väx upp
Citera
2019-12-06, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torshammarn
Kör Bio Selen + Zink från Pharma Nord funkar kanon.
Dom säger att enbart Alpha Plus hjälper? det är det som är problemet! varför kan jag inte bara använda vilket märke jag vill? zink som zink ellerhur?!
Citera
2019-12-06, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muscarin
Jag märker att du mår dåligt och känner dig närmast desperat.
Kan du berätta lite mer om på vilket sätt du mår dåligt och varför du tror att det beror på mineralbalansen?
Du säger att vissa försökt hjälpa dig, på vilket sätt då? Vad har gått fel?
Jag mår dåligt eftersom jag har en rubbad mineral balans som jag inte kan få i schack pga att ingen hjälper mig med information.

Det är en super enkel fråga! när jag har fått resultaten från hårmineralanalysen och det visar sig att jag tex. har zink brist, varför måste jag då använda mig av Alpha Plus märket och inte välja ett märke jag själv tycker om? problemet med Alpha Plus är att det är syntetiskt och det är inte det optimala för kroppen!

När folk har svarat på frågan så märker du hur dom dansar runt den utan att svara konkret!
Citera
2019-12-06, 09:39
Medlem
Muscarins avatar
Citat:
Jag mår dåligt eftersom jag har en rubbad mineral balans som jag inte kan få i schack pga att ingen hjälper mig med information.

Det är en super enkel fråga! när jag har fått resultaten från hårmineralanalysen och det visar sig att jag tex. har zink brist, varför måste jag då använda mig av Alpha Plus märket och inte välja ett märke jag själv tycker om? problemet med Alpha Plus är att det är syntetiskt och det är inte det optimala för kroppen!

När folk har svarat på frågan så märker du hur dom dansar runt den utan att svara konkret!

Det jag undrar över är varför du tror att det beror på mineralbalansen. Det skulle också hjälpa att veta på vilket sätt du mår dåligt. Vilka symptom har du?
Citera
2019-12-06, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muscarin
Det jag undrar över är varför du tror att det beror på mineralbalansen. Det skulle också hjälpa att veta på vilket sätt du mår dåligt. Vilka symptom har du?
Det är en lång historia som är irrelevant, ett snabbt svar dock... blodprover har visat det!
Citera
2019-12-06, 09:42
Medlem
Citat:
Dom säger att enbart Alpha Plus hjälper? det är det som är problemet! varför kan jag inte bara använda vilket märke jag vill? zink som zink ellerhur?!

Jag säger att det enbart är mitt märke av mineraler som fungerar. Varför skulle du inte tro på det?

Självklart är det bullshit att något märke skulle vara det enda som hjälper. Kollar du innehållsförteckningen så ser du vad det innehåller och hittar garanterat något annat fabrikat som är lika bra. Mineraler kan komma i olika former t ex finns det magnesium, tex citrar, oxid mfl och de har olika tillgänglighet för kroppen. Det är bara att googla så får du svar.
Citera
2019-12-06, 09:44
Medlem
Muscarins avatar
Citat:
Det är en lång historia som är irrelevant, ett snabbt svar dock... blodprover har visat det!

Okej. Om blodprover visat det vet du ju redan vilka mineraler det gäller isåfall. Ingen mening att betala för håranalys.
Om blodprov visat det kan dessutom läkaren hjälpa dig med de tillskott du behöver, om det nu inte är något som går att lösa med kost.
Citera
2019-12-06, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14november2019
Jag säger att det enbart är mitt märke av mineraler som fungerar. Varför skulle du inte tro på det?

Självklart är det bullshit att något märke skulle vara det enda som hjälper. Kollar du innehållsförteckningen så ser du vad det innehåller och hittar garanterat något annat fabrikat som är lika bra. Mineraler kan komma i olika former t ex finns det magnesium, tex citrar, oxid mfl och de har olika tillgänglighet för kroppen. Det är bara att googla så får du svar.
Det dom menar är att deras märke är specialanpassat efter hårmineralanalysen, sen vet jag inte på vilket sätt det är specialanpassat. Jag blir helt paff! jag kommer aldrig få ordning på det här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in