• 1
  • 2
2019-12-06, 09:55
Medlem
Ryttmaestarens avatar
Dom säger ju självklart att det enbart är deras märke som fungerar så att dom kan sälja mer av sitt egna märke, det är så dom tjänar sina pengar.

Om du nu lider av mineralbrist så spelar tillverkaren ingen roll, Mineral som mineral
Citera
2019-12-06, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryttmaestaren
Dom säger ju självklart att det enbart är deras märke som fungerar så att dom kan sälja mer av sitt egna märke, det är så dom tjänar sina pengar.

Om du nu lider av mineralbrist så spelar tillverkaren ingen roll, Mineral som mineral
Jag tänker också så... mineral som mineral men alla som gör hårmineralanalysen säger saker som skrämmer mig och jag blir helt paff, jag får nog gå på magkänsla helt enkelt...
Citera
2019-12-06, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryttmaestaren

Tack för fina svaren!
Citera
2019-12-06, 10:11
Medlem
Ryggradsluss avatar
Du måste hjälpa dig själv.
Citera
2019-12-06, 10:18
Medlem
Arsenikarsles avatar
Homeopati hjälper inte dig, hårmineralanalyser är en bluff.
Du kan gå till din vanliga vårdcentral och ta prover för att se om nåt fattas dig.
Citera
2019-12-06, 10:28
Medlem
Problemet är inte att du har brister utan att din kropp inte kan ta upp mineralerna i tarmen.

Så länge du äter kolhydrater med antinutriner, Som drar åt sig mineraler så kommer du aldrig lösa dina problem.

Den enda vitaminen du har nytta av att äta på burk är D3 vitamin. Sen kan du köpa ett mineralsalt o strö på maten. Typ celtic sea salt.
Citera
2019-12-06, 11:14
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleGermany
Hej,

Jag har nu under en tid mått super dåligt pga att folk vägrar hjälpa mig... vissa har försökt men jag har aldrig fått ut något konkret av det...

Jag mår fysiskt och psykiskt dåligt pga mineralobalanser (lång historia om hur jag vet det) och har tänkt göra en hårmineralanalys för att se vilka mineraler jag har brist på så att jag kan komplettera dom med kosttillskott.

Dom som gör hårmineralanalysen säger att man måste komplettera mineralerna man har brist på med deras jävla skit märke Alpha Plus som är syntetiskt medans jag vill använda ett annat märke som är osyntetiskt. Varför skulle det inte funka tänker jag liksom? zink som zink? eller?

Jag har gjort en tråd om det där ni kan in läsa och svara...

Jag mår psykiskt dåligt av det här, snälla HJÄLP!

Vad ska jag ta mig till? det här tär på mitt psyke!!!!!

Den långa historien hur du vet så säkert att mineralbalanser är orsaken vore intressant att höra. Jag misstänker nämligen att du projicerar dina problem på mineralbalansen för att göra dem mer konkreta och enkla att lösa. Så länge du tror på att mineraler hjälper kan de dock göra det i viss mån på grund av placebo-effekten men det är inte någon långsiktig lösning.

Människans natur är att söka samband och då är det lätt att någon eller något blir syndabocken när man inte mår bra. Det är mycket vanligt att man som deprimerad fokuserar på sin depression och dess orsaker men det gör en bara mer deprimerad. Lösningen är oftast att hitta något som ger passion i livet så man kan fokusera på något roligt istället. Det kan vara kärlek, kompisar, resor, hobbys, arbete, utbildning, konst, böcker, filmer etc.
Citera
2019-12-06, 11:50
Medlem
Aggkakas avatar
Hej.

Efter att ha läst din tidigare posthistorik där både elallergi, jodöverdoser och annat ingår råder jag dig att söka psykologhjälp, då du mest troligt lider av hypokondri.
Citera
2019-12-06, 12:44
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Du vet att "elallergi" enbart är psykisk ohälsa va? Förmodligen din "mineralobalans" likaså. Skaffa rätt hjälp för grundproblemet så slipper du vara så neurotisk i jakten på självupplevda symptom.

Med all välmening.
Citera
2019-12-06, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Den långa historien hur du vet så säkert att mineralbalanser är orsaken vore intressant att höra. Jag misstänker nämligen att du projicerar dina problem på mineralbalansen för att göra dem mer konkreta och enkla att lösa. Så länge du tror på att mineraler hjälper kan de dock göra det i viss mån på grund av placebo-effekten men det är inte någon långsiktig lösning.

Människans natur är att söka samband och då är det lätt att någon eller något blir syndabocken när man inte mår bra. Det är mycket vanligt att man som deprimerad fokuserar på sin depression och dess orsaker men det gör en bara mer deprimerad. Lösningen är oftast att hitta något som ger passion i livet så man kan fokusera på något roligt istället. Det kan vara kärlek, kompisar, resor, hobbys, arbete, utbildning, konst, böcker, filmer etc.
Det är en superlång historia men jag vet. Jag har "råkat" balansera mineralerna rätt tidigare och jag mådde bra men jag vågar inte trixa utan att veta vad jag gör och därför gör jag hårmineralanalys och tar kosttillskotten därefter...

Jag har redan passion, karriärplaner, lyssnar på musik, läser böcker etc...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in