2019-12-07, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byzantinsk
Lagenligt. Lagen behöver förmodligen ändras, men man kan inte ha poliser som hittar på olika busiga mobbningsstraff till folk de griper efter att de bojat dem. Är det jättekonstigt?

Jag tror att idioten har legat och gapat både det ena och andra därav pular han in snö under jackan på för att få han att hålla käften rent ut sagt. Kan jag tycka är bättre an att vrida upp armarna t.ex på han. Sen att han drar honom över snön typ 1 meter har ju naturligtvis varit för att han inte kunde släppa taget om honom och att han försökte kolla vart kollegan var för att få hjälp med att få in skiten i bilen. Jag ser faktiskt inget fel med nåt av det.
Citera
2019-12-07, 22:52
Bannlyst
Om man måste använda knytnävarna på en bojad man eller packa snö innanför hans kläder och släpa honom i 30m, då är man direkt olämplig som polis , i min mening.

Ta till med pepparspray,använd batongen eller släpp lös hunden på honom. Men förnedra för fan inte mannen
Citera
2019-12-07, 23:01
Medlem
Snuten gjorde rätt.

Ni (vänsterhycklare) kan inte ana vilket jävla jobb dom har. Tänk själv, att ta hand om samhällets avskrap 24/7.

Möter jag en snut så bemöter jag honom med respekt. Och då förutsätter att han gör likadant. Och det har funkat alla de tre gånger det hänt.
Citera
2019-12-07, 23:09
Medlem
Byzantinsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vrag
Jag tror att idioten har legat och gapat både det ena och andra därav pular han in snö under jackan på för att få han att hålla käften rent ut sagt. Kan jag tycka är bättre an att vrida upp armarna t.ex på han. Sen att han drar honom över snön typ 1 meter har ju naturligtvis varit för att han inte kunde släppa taget om honom och att han försökte kolla vart kollegan var för att få hjälp med att få in skiten i bilen. Jag ser faktiskt inget fel med nåt av det.

Fast nä. Har någon handbojor på sig är det oproffsigt och lite efterblivet att trycka in snö i tröjan på honom som en fjortonåring. Visst, jag kan tänka mig att det börjar bli så pass tröttsamt att vara polis i årrrrten att man till slut spårar ur (och ur den synvinkeln är det här ju rätt harmlöst, det är jag med på), men det betyder inte att det ska gå till så här.

Någon sorts disciplinpåföljd tycker jag att polismannen ska ha. Däremot inte sparken.
Citera
2019-12-07, 23:28
Citat:
Fast nä. Har någon handbojor på sig är det oproffsigt och lite efterblivet att trycka in snö i tröjan på honom som en fjortonåring. Visst, jag kan tänka mig att det börjar bli så pass tröttsamt att vara polis i årrrrten att man till slut spårar ur (och ur den synvinkeln är det här ju rätt harmlöst, det är jag med på), men det betyder inte att det ska gå till så här.

Någon sorts disciplinpåföljd tycker jag att polismannen ska ha. Däremot inte sparken.
Jag är med på en något frisk påföljd för polismannen. Ge honom kaffe utan socker måndag och fredag nästa vecka det räcker. Helt sjukt att han inte får tjänstgöra i yttre tjänst , där han verkligen behövs.
Senast redigerad av Fiddleback 2019-12-07 kl. 23:38.
Citera
2019-12-07, 23:34
Medlem
Citat:

Springer man runt och beter sig eller har gjort nåt som gör att man blir haffad av polisen och sen förmodligen gör både motstånd och häver ur sig både dittan och datten. Så tycker jag faktiskt att man gott kan ha det. Nu vet jag inte vad dom blev tagna för. Men jag har svårt att tro att polisen stoppar snö innanför jackan och drar honom en bit på is utan anledning medans den gripne "bara" ligger där så fint.
Citera
2019-12-08, 00:04
Medlem
Leka med snö kan polisen göra med sin pojkvän på fritiden, inte med okända människor under arbetstid.
Citera
2019-12-08, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vrag
Springer man runt och beter sig eller har gjort nåt som gör att man blir haffad av polisen och sen förmodligen gör både motstånd och häver ur sig både dittan och datten. Så tycker jag faktiskt att man gott kan ha det. Nu vet jag inte vad dom blev tagna för. Men jag har svårt att tro att polisen stoppar snö innanför jackan och drar honom en bit på is utan anledning medans den gripne "bara" ligger där så fint.
Outtalad hederskodex är att man är fredad när bojjorna åkt på. Såvida man inte försöker slåss i bilen genom att skallas etc exempelvis men är en annan sak. I övrigt, bojjor på så är man fredad. Oskriven regel.
Citera
2019-12-08, 00:11
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Outtalad hederskodex är att man är fredad när bojjorna åkt på. Såvida man inte försöker slåss i bilen genom att skallas etc exempelvis men är en annan sak. I övrigt, bojjor på så är man fredad. Oskriven regel.
En annan oskriven regel är att folk som agerar efter "hederskodexar" bör hängas summariskt. Det finns lag och etik. "Hederskodex" kommer in när avskräden rättfärdigar att de tummar på endera.
Citera
2019-12-08, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okidok
Utgår ifrån att det är "mannen" dom släpper runt på och trycker snö innanför jackan på.

Helt rätt, förvånad att man ser sånt här så sällan ändå. Skulle varit värre stryk än lite snö för den påtända negern med kniv som troligtvis slagit en tjej.
Gör man motstånd när man blir gripen förtjänar man pisk, det vet båda parter.
Var hittar du att han hade kniv och hade slagit någon tjej?
Citera
2019-12-08, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
En annan oskriven regel är att folk som agerar efter "hederskodexar" bör hängas summariskt. Det finns lag och etik. "Hederskodex" kommer in när avskräden rättfärdigar att de tummar på endera.
Finns massa oskrivna regler uppenbarligen.
Citera
2019-12-08, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak

Fast nja uppenbarligen inte då som man kan se på klippet. Det är väl upp till varje enskild polis att bestämma en sån sak och hur dom upplever situationen när dom griper nån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in