2019-12-07, 21:28
Medlem
Amazon-mannens avatar
Företrädaren för förortseliten blev säkert jättekränkt över att det var just snö, detta rasistiska väderfenomen som är så vanligt i generösa västländer
Citera
2019-12-07, 21:39
Medlem
Polisen skall följa de lagar och föreskrifter som gäller i Sverige och inte skapa sina egna regler och lagar, D kommer bara leda till tyranni och egenmäktighet som hör hemma i tredje världen.
Citera
2019-12-07, 21:41
Medlem
Håller med dig till 100
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
Oavsett om den gripne förtjänade eller inte.
Inte okej. Inte konstigt att allmänhetens förtroende för polisen är lågt. Detta gör inte saken bättre.
Citera
2019-12-07, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flash23
Håller med dig till 100

Men för helvete!

Vad skrev nån: "Jag förstår att förtroendet för polisen är lågt, och detta gör det inte bättre..."?

Törs jag fråga om ni har större förtroende för ja-ska-knolla-din-mamma-babbar än för folk som med en skitlön måste lyssna på dravlet från raketkirurgvalparna dag ut och dag in?

Jag bara undrar.
Citera
2019-12-07, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAKEDJAKE
Vet ej om detta är rätt forum att posta i?Det borde ju vara brottsligt iaf. Polis pular in massa snö under jackan på en bojad man som ligger på marken samt släpar runt honom som en sopp påse ca 15 m hållandes i fötterna. länk till tidnigs artikel/video https://www.ekuriren.se/nyheter/eski...sm5293572.aspx
Anmärkningsvärt att man inte får se vad som händer innan! De som filmar verkar ju klippt bort början. Sedan vet inte jag hur bra syn alla ni andra har jag ser inte ens nån snö mulas, det ser ju ut som han har en luva uppdragen i början
Citera
2019-12-07, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakelgalten
Men för helvete!

Vad skrev nån: "Jag förstår att förtroendet för polisen är lågt, och detta gör det inte bättre..."?

Törs jag fråga om ni har större förtroende för ja-ska-knolla-din-mamma-babbar än för folk som med en skitlön måste lyssna på dravlet från raketkirurgvalparna dag ut och dag in?

Jag bara undrar.

Jag håller med. Saft och bulle har visat sig ineffektivt. Har vi tagit hit tredje världen får vi ha tredjevärldenpoliser.
Citera
2019-12-07, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Nu äntligen förstår jag varför det nya arbetssättet kallats "Operation Rimfrost".

Mer av den varan tack!!
Hur kan det ha varit snö i måndags ? Det har ju varit 6-7 plusgrader hur länge som helst ju iaf i sthlms området!
Citera
2019-12-07, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Jag håller med. Saft och bulle har visat sig ineffektivt. Har vi tagit hit tredje världen får vi ha tredjevärldenpoliser.
Men han låter som en svensk!
Citera
2019-12-07, 22:03
Medlem
Byzantinsks avatar
Det mest påtagliga med den här filmen är inte att offret blir så oerhört kränkt, utan mest att det ser både barnsligt och lite sadistiskt ut. En snabbsmocka i ilskan vore faktiskt lättare att ha förståelse för.

Hårdare tag, absolut, men det måste i så fall komma genom lagändringar och reglerad tillämpning. Exempelvis att man har som praxis att slå ner våldsamma upplopp och gripa samtliga deltagare, att polisen får kortare till att få rätt att använda oskadliggörande våldsmedel mot vissa typer av aggressiva personer, etc. I kombination med kroppskameror, som gör det möjligt att hålla mupp-poliser ansvariga när de går över gränsen, kan en sån ordning bli ganska bra. Däremot går det ju för fittan inte för sig att det kutar runt snutar och snömular folk och gör kalsongrycket. Det begriper väl egentligen nästan alla?
Citera
2019-12-07, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAKEDJAKE
Vet ej om detta är rätt forum att posta i?Det borde ju vara brottsligt iaf. Polis pular in massa snö under jackan på en bojad man som ligger på marken samt släpar runt honom som en sopp påse ca 15 m hållandes i fötterna. länk till tidnigs artikel/video https://www.ekuriren.se/nyheter/eski...sm5293572.aspx

Äsch! Jag trodde de var så hemska, så de mulade brottslingarna riktigt ordentligt med snö istället.
Citera
2019-12-07, 22:18
Medlem
Citat:
Polisen skall följa de lagar och föreskrifter som gäller i Sverige och inte skapa sina egna regler och lagar, D kommer bara leda till tyranni och egenmäktighet som hör hemma i tredje världen.

Citat:
Håller med dig till 100

Hur hade du föredragit att polisen tar hand om drägget då? Bemöter dom med silkesvantar och pratar bebisspråk med dom?
Citera
2019-12-07, 22:37
Medlem
Byzantinsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vrag
Hur hade du föredragit att polisen tar hand om drägget då? Bemöter dom med silkesvantar och pratar bebisspråk med dom?

Lagenligt. Lagen behöver förmodligen ändras, men man kan inte ha poliser som hittar på olika busiga mobbningsstraff till folk de griper efter att de bojat dem. Är det jättekonstigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in