• 1
  • 2
2019-12-05, 20:53
Medlem
OliverCromwells avatar
Har sedan länge (precis som många utav er) slutat hat-läsa PK-media. Det var först och främst problematiskt för mitt blodtryck. Och för det andra tyckte jag inte att det uppfyllde något syfte mer än att göra mig förbannad och upprörd, egentligen, helt i onödan.

Men ni som ändå hat-läser PK-media, och bara skakar av irritation över vad det är för dumheter som någon homo-krönikör på DN har att säga om SD, Sölvesborg, Brexit eller Trump. Tycker ni att det finns någon poäng med detta?

Alltså borde jag kanske återgå till att hat-läsa PK-media för att så att säga "ta in info" om fienden?

Vad tycker ni? Gör ni detta? Hur ofta gör ni det?
Citera
2019-12-05, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Har sedan länge (precis som många utav er) slutat hat-läsa PK-media. Det var först och främst problematiskt för mitt blodtryck. Och för det andra tyckte jag inte att det uppfyllde något syfte mer än att göra mig förbannad och upprörd, egentligen, helt i onödan.

Men ni som ändå hat-läser PK-media, och bara skakar av irritation över vad det är för dumheter som någon homo-krönikör på DN har att säga om SD, Sölvesborg, Brexit eller Trump. Tycker ni att det finns någon poäng med detta?

Alltså borde jag kanske återgå till att hat-läsa PK-media för att så att säga "ta in info" om fienden?

Läs PK-media med kärlek och glädje. PK-media är bra. Du bör däremot inte läsa hat-media. Undvik hat-media.
Citera
2019-12-05, 21:27
Medlem
Citat:

Finns det nå syfte med att läsa "höger-media" där läser du enbart om hur dåliga invandrare är.
Citera
2019-12-05, 21:33
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
Finns det nå syfte med att läsa "höger-media" där läser du enbart om hur dåliga invandrare är.
De är de enda som skriver sanningen om vilka förövarna bakom alla dessa pixlade bilder är!

Edit: Eftersom du verkar leva i din PK bubbla, har du sett Efterlyst på TV3 någon gång? Ett program som har funnits i vad 20år?

Även om det pixlas en hel del där också så ser man ju oftast hudfärgen på personen....
Citera
2019-12-05, 21:35
Medlem
Zigarettens avatar
Citat:

Det är väl fortfarande närmare sanningen, även om jag själv ogillar att det verkar vara mer fokus på det än att faktiskt lyfta fram ordentliga artiklar eller nyheter.

Läser inte alternativmedia längre på grund av det jag skrev ovanför, det blir så tröttsamt när det är samma jävla skit varje dag istället för att vara lite omväxlande.

Läser inte PK-media för att den skiten är mer som att läsa en jävla skvallertidning än en nyhetstidning, dessutom är jag trött på den konstanta hjärntvätten som PK-media försöker sig på gång på gång. Dom kan fan inte lyckas med nåt.
Citera
2019-12-05, 22:17
Medlem
Nej det är dålig mental hygien att fylla huvudet med misinformation och annat skräp på samma vis som det inte är bra att trycka i sig massa skräpmat. Låt bli! Jag har inte kollat på skiten på 10-15 år.
Citera
2019-12-05, 22:59
Medlem
Citat:
Alternativmedia lyfter oftast det som system-media inte vill ta upp eller rent av mörklägger och det brukar oftast involvera massinvandringspolitiken och dess effekter på samhället.

Hur kan du försöka skylla på att system-media mörklägger och tystar invandringspolitiken och dess effekter på alternativmedia, dom tar bara upp sånt som inte tas upp eller diskuteras i det offentliga rummet. Hade system-media tagit upp och lyft känsliga ämnen hade det inte behövts någon alternativmedia.

En annan skillnad är att alternativmedia håller sig mer till sanningen än system-median som inte drar sig för att hitta på rena lögner nästan dagligen och ägna sig åt pajkastning och politisk aktivism.
Senast redigerad av Noot 2019-12-05 kl. 23:02.
Citera
2019-12-06, 01:14
Bannlyst
Citat:

Finns väl då inget syfte med att läsa "vänster-media" för där läser du enbart om hur bra invandrare är. Bästa är dock att läsa båda sidor och skapa sin egna uppfattning. För övrigt kul att du äntligen blev avstängd i ett halvår hahaha!

(FB) crew009 avstängd för Ohörsamhet
Citera
2019-12-06, 03:42
Bannlyst
Citat:

Är jag hos morsan ges möjligheten att läsa DN. Det är kul att titta på vilket propaganda-material det är. Du och jag reagerar likadant istället för äldre som påverkas / formas av DN. Ganska läskigt att se.

Ja en vits med att konsumera skiten igen är att förstå vad den stora fienden är ute efter. Det står mellan raderna.
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2019-12-06 kl. 03:44.
Citera
2019-12-06, 03:48
Medlem
Jag brukade göra det i viss mån, även om jag hade naturligt slutat med det mer regelbundet av samma skäl som TS anger. Jag brukade snarare kolla in specifika ämnen och när andra tipsade om de värsta stolligheterna, lite grann för att få en bild av "fienden", men även för att försöka få en slags bild av hur de mer lättledda och hjärntvättade förmodligen såg på saker, då det inte brukar skilja sig från vad de blir tillsagda att tro och tänka.

Det sistnämnda har dock också blivit allt mindre relevant på grund av gammelmediadöden. Propagandan är ju inte så intressant om man inte kan anta att de flesta tar del av den och bygger upp sin verklighetsbild utifrån den. Och då reduceras den till bara intelligensfri propaganda och det finns ju faktiskt inte värst många goda skäl till att slösa tid på den, istället för att läsa, titta och lyssna på något vettigt (klassisk litteratur, entomologi, nya studier inom mikrobiologi, genetik och neurologi, folkmusik från alla delar av världen och en miljon andra intressantare saker).

Inte för att jag har tagit det beslutet värst medvetet, utan har på senare tid allt mer insett att jag inte längre har den minsta aning om vad de idag väljer att kampanja om i ljugmedia och vilka de nya 'rätta' verklighets- och problembeskrivningarna råkar vara. Jag har noterat att jag faktiskt även läser i mindre omfattning flashbacktrådar kring artiklar och andra inslag i gammelmedia (när ämnet är hur psykotiska/efterblivna/lögnaktiga de är, inte när det handlar om de få vettiga inslag som finns i gammelmedia om relevanta ämnen, då redan ämnet i sig är intressant att diskutera).

Edit: Jag brukar dock titta in regelbundet i tråden om gammelmediadöden i Medier och journalistik. Det är alltid som att komma in vindpiskad och frusen en vinterdag för att få sätta sig framför brasan med en varm kopp kaffe eller ett glas skotskt single malt whisky i handen. Man blir riktigt go och varm inombords.
Senast redigerad av Inte-nog-PK 2019-12-06 kl. 04:03.
Citera
2019-12-06, 04:01
Medlem
Merwinnas avatar
Jag läser tvångsmässigt, för att jag känner att jag måste ha koll på vad dom skriver. Vartåt det barkar s.a.s.. Eftersom kvällstidningarna är de flesta svenskar enda eller huvudsakliga nyhetskälla, så måste man liksom hålla reda på vilka nyheter dom serveras... Men visst blir man upprörd många gånger. Expressen har dock bättrat sig, och där finns en större spännvidd på åsikterna nu.
Citera
2019-12-06, 04:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Är jag hos morsan ges möjligheten att läsa DN. Det är kul att titta på vilket propaganda-material det är. Du och jag reagerar likadant istället för äldre som påverkas / formas av DN. Ganska läskigt att se.

Ja en vits med att konsumera skiten igen är att förstå vad den stora fienden är ute efter. Det står mellan raderna.

Nu vet jag inte vad du menar med "äldre", men jag har också förvånats över att så många i de generationer som är borta nu eller snart kommer att vara det (20-30-talisterna) faktiskt tror/trodde på allt som stod i tidningen. "Är det tryckt så är det sant" - de trodde så på riktigt! Det var omöjligt att argumentera emot dem, när de bara behövde plocka fram DN och säga att "det står så här", och då VAR det så och diskussionen var slut. Lite av det lever tyvärr kvar i yngre generationer också, man ser det ibland på debattforum att folk använder t.o.m. krönikörernas personliga svammel som källa...

Precis så! Man måste ha koll på dom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in