2021-03-25, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joyyy
Tycker hela veckan har varit väldigt svag. Märks verkligen hur Jesper bär programmet.
Satt och funderade på vad fan jag höll på med när jag lyssnade på intervjun med regissören idag, innan jag stängde av. Addera Jesper och det känns helt plötsligt relevant och nära en själv. Ett samtal mellan Felix, Fredrik och gästen blir så oerhört fattigt med vetskapen om hur mycket Jesper hade tillfört. Tvärtemot många andra tycker jag de andra ändå håller ställningarna hyfsat i intervjuerna, men det är just den enorma kontrasten och fallhöjden som avslöjar Jespers betydelse.

Det är nästan som om Jespers medverkan gör Söderholm en björntjänst när den sistnämnde i perioder som dessa tvingas till att kabla ut ganska habila avsnitt som ändå kan vara lite halvmysiga. Ribban är satt högt och det bedöms mycket hårdare.
Senast redigerad av efterskalvet 2021-03-25 kl. 00:43.
Citera
2021-03-25, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elof.Eldslukare
Håller med.

Är det Fredriks nya skinkryttare?

Banalare människa har jag inte hört, nu ska han vara med varje onsdag.

Jag tror mer och mer att Fredrik inte förstår underhållning utan allt handlar om hans egna liv. Hade jag träffat han på krogen hade man nog velat slå in käften på han.

Pissgäst den där Mannheimer med.

Edit: Rycker min patron nu, sjunkande skepp. Fredrik börjar kännas allt mer som sin narcissistiska mamma. Börja dra ladd igen för fan, minus minus blir plus. En nyckel före sändning och en nyckel i paus!
Senast redigerad av divadude 2021-03-25 kl. 05:41.
Citera
2021-03-25, 10:20
Medlem
Frijess avatar
Tycker Felix är ett riktigt kul tillskott, har lyssnat på gratisavsnitten förut men nu har jag blivit patreon för att få höra mer av deras snack. Hoppas han blir kvar länge!
Citera
2021-03-25, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
Har för mig att han var bokad någon gång i slutet av sommaren men ställde in, tydligen hade han fått nys om att man gjort narr av honom i podden. Kul episod när redaktionen spekulerade i att han, i kontrast till alfakvinnan Anna och samtidigt som denne befann sig i studion, känns som en skör man som skulle slå huvudet och dö på fläcken om ett ungdomsgäng skulle knuffa honom. Ett avsnitt som starkt rekommenderas.

Vilket avsnitt är detta?
Citera
2021-03-25, 10:40
Medlem
Edit: Feltolkat.
Citera
2021-03-25, 11:39
Medlem
Tycker regissören va toppen. Gillar Jesper men absolut inte fel att ibland få ett annat typ av samtal.
Hon uttryckte det väl som att hon hade en "relation" till den italienske hemlöse mannen. Ett tecken på att det blir väl förutsägbart är att Jesper hade naturligtvis (känner jag mig 95% säker på) huggit direkt och tolkat det som att hon menade sexuellt och skojat om det. Kul ibland, absolut! Men kan man på förhand räkna ut vad person x hade frågat om i ett samtal är det ett tecken på att det kan vara bra med lite variation.
Citera
2021-03-25, 21:43
Medlem
Väldigt intressant gäst idag, författaren som skrivit bok om meningen med arbete. Lyssnade iofs bara på 30-min-varianten eftersom jag inte orkar vara patreon längre, men tycker Fredrik och Felix höll frågorna på en hyfsad nivå iallafall. Tycker dock Felix verkade ha missförstått hela begreppet med att ha ett meningsfullt arbete. Han verkade tro att städare ska tvingas att älska sitt jobb, medan författaren försökte förklara att det handlar om att de allra flesta vill ha något slags mening, syfte och självbestämmande i sin vardag när de jobbar.

Näääääär kommer Jesper tillbaka från sin "migrän"?
Citera
2021-03-26, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Är det Fredriks nya skinkryttare?

Banalare människa har jag inte hört, nu ska han vara med varje onsdag.

Jag tror mer och mer att Fredrik inte förstår underhållning utan allt handlar om hans egna liv. Hade jag träffat han på krogen hade man nog velat slå in käften på han.

Pissgäst den där Mannheimer med.

Edit: Rycker min patron nu, sjunkande skepp. Fredrik börjar kännas allt mer som sin narcissistiska mamma. Börja dra ladd igen för fan, minus minus blir plus. En nyckel före sändning och en nyckel i paus!

Äntligen någon med lite krut i tråden bland alla fanboys. Helt enig.

Citat:
Ursprungligen postat av atlantisx
.

Näääääär kommer Jesper tillbaka från sin "migrän"?

Fick för mig att de sa att han har covid i dagens avsnitt men kan ha lyssnat med röven. Blir så när Jesper inte är med.
Citera
2021-03-26, 10:52
Medlem
Vad gör ens Brynet i studion? Vill man snylta på hans efternamn eller vad? Kommer aldrig med intressanta inspel, svarar knappt på tilltal.

Tycker synd om Tora som får prata till en vägg av fågelholkar varje fredag - och då ska gudarna veta att hennes spaningar inte direkt är särskilt outlandish.

Ordnade upp sig lite mot slutet men vad är det för tryckande tystnad de möter henne med?
Citera
2021-03-26, 12:54
Medlem
Onsdagen efter att Myrna gick var bara att spola förbi.
Citera
2021-03-29, 13:00
Medlem
Aaronwanbissakas avatar
Kan någon säga åt Calle att sluta skratta högt åt precis allting? Det förstör intervjuerna och blir fan helt outhärdligt att lyssna på. Tillför ingenting i konversationen exempelvis som idag när Josefine gästade. Mygga av för fan.
Citera
2021-03-29, 14:22
Medlem
Efter dagens program känner jag att Max egentligen är den enda som är en keeper, men även han har slutat ta ut svängarna på senare tid. Snacket i våras med Max, Jesper, Fredrik och Jocke/Zorbas var ju höjdpunkterna, vart har det tagit vägen?

Max får mycket cred för att han är den enda vuxna i rummet vid intervjuer, men oftast blir det bara att han sitter och instämmer med gästen genom att upprepa precis det gästen sa.

Jesper har verkligen blivit helt dränerad på roliga uppslag och anekdoter. Han blir också mer och mer osmidig i mötet med gästerna, något jag inte alls upplevde i början.
Senast redigerad av efterskalvet 2021-03-29 kl. 14:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in