2021-01-05, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Väldigt sen på bollen och möjligtvis är jag naiv men avsnitt 214 när de ringer till Lars Lerin, är det verkligen han?

Spelade upp hela intervjun för mina päron och de var helt övertygade om att det inte var Lars Lerin utan en skådis medan jag själv är övertygad att det var han, är jag naiv som blint tror det eller var det en skådis de intervjuade?

Känner mig väldigt lurad om det visar sig att det inte var han men jävlar vilken rolig intervju det var

De lurade braxorna av dig, men va inte orolig. Du var inte ensam.
Citera
2021-01-05, 16:12
Medlem
Citat:
Väldigt sen på bollen och möjligtvis är jag naiv men avsnitt 214 när de ringer till Lars Lerin, är det verkligen han?

Spelade upp hela intervjun för mina päron och de var helt övertygade om att det inte var Lars Lerin utan en skådis medan jag själv är övertygad att det var han, är jag naiv som blint tror det eller var det en skådis de intervjuade?

Känner mig väldigt lurad om det visar sig att det inte var han men jävlar vilken rolig intervju det var
Jodå, vaket av föräldrarna dina. De avslöjar imitatören i slutet av avsnittet med Sanna Lundell. Även när han pratade vanligt fanns tydliga likheter med Lerin.
Citera
2021-01-05, 16:37
Medlem
Fredriks idé av vad som är en bra poddstudio är katastrofal. Det känns snarare som han har velat bygga en personlig man cave. Han tänker noll på akustiken.

Edit: Plocka bort alla jävla tavlor med och sätt dit ljudmattor innan du ens försöker köpa nya mikrofoner.
Senast redigerad av pogba 2021-01-05 kl. 16:41.
Citera
2021-01-05, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Fredriks idé av vad som är en bra poddstudio är katastrofal. Det känns snarare som han har velat bygga en personlig man cave. Han tänker noll på akustiken.

Edit: Plocka bort alla jävla tavlor med och sätt dit ljudmattor innan du ens försöker köpa nya mikrofoner.
Fast helt ärligt, hur stor skillnad gör ljudabsorbenterna egentligen? Enligt min HÖGST lekmannamässiga bedömning skulle ljudet lätt kunna lösas med att man ”höjer alla” - svårare än så kan det inte vara. För det är det som är problemet, att ljudet är för lågt. Skulle till och med önska lite mer akustik eftersom ljudet känns så väldigt vadderat nu.

Apropå Betnérs påpekande om stolarna är det bra att de införskaffat nya, men att man säkert kommer börja klaga på att man inte kommer upp tillräckligt (bänkskivan ser hög ut!) samt att det faktiskt inte är så bekvämt att sitta på en barstol under en längre tid.
Citera
2021-01-05, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atlantisx
Känner mig också lite trög som inte fattade förrän ett par dagar sen att tjejen, som även gästat GS, som var del av Söderholms resesällskap på hans semester är Dan Eliassons dotter haha, och att det var delvis därför Eliasson reste utomlands, för att träffa henne. Är verkligen en liten värld.

Gott Snack har verkligen guldläge att få extremt mycket medial uppmärksamhet nu. Kan Söderholm bekräfta att han festat med Dan Eliasson på Gran Canaria kommer han toppa varenda nyhetssida i Sverige. Sen kanske han inte vill hänga ut kompisens farsa, men patreonstålarna måste ju å andra sidan börja ticka in nu igen.
Citera
2021-01-05, 19:05
Medlem
Jag har pausat min Patreon, jag sätter igång den nu men blir fan bojkott om inget ovan nämns. Smaskigt ska det vara med, återfallet med.
Citera
2021-01-05, 19:43
Medlem
Citat:
Jag har pausat min Patreon, jag sätter igång den nu men blir fan bojkott om inget ovan nämns. Smaskigt ska det vara med, återfallet med.

Även jag har avbrutit min patreon. Känner mig inte sugen på att stödja det här längre, om det inte sker skärpning på flera plan. Tycker även synd om de som tydligen har donerat över 30K för att de ska köpa in lite nya ljudgrejer, "för lyssnarnas skull, såklart".
Citera
2021-01-05, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
Fast helt ärligt, hur stor skillnad gör ljudabsorbenterna egentligen? Enligt min HÖGST lekmannamässiga bedömning skulle ljudet lätt kunna lösas med att man ”höjer alla” - svårare än så kan det inte vara. För det är det som är problemet, att ljudet är för lågt. Skulle till och med önska lite mer akustik eftersom ljudet känns så väldigt vadderat nu.

Apropå Betnérs påpekande om stolarna är det bra att de införskaffat nya, men att man säkert kommer börja klaga på att man inte kommer upp tillräckligt (bänkskivan ser hög ut!) samt att det faktiskt inte är så bekvämt att sitta på en barstol under en längre tid.

Det gör enorm skillnad, att skaffa nya mickar eller mixerbord gör ingen större skillnad om man inte tar tag i grundproblemet.

Höja ljudet kommer leda till distningar vid ljudtoppar. Det handlar snarare om dålig mickteknik på gästerna.

Ang. Betner har jag inte lyssnat på avsnittet utan sett Söderholms stories.

Edit: Söderholms mickteknik är värdelös med.
Senast redigerad av pogba 2021-01-05 kl. 19:47.
Citera
2021-01-05, 19:45
Medlem
Det bästa hade varit bildbevis på att han dragit ladd tillsammans med Eliasson..
Citera
2021-01-05, 20:00
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
De lurade braxorna av dig, men va inte orolig. Du var inte ensam.

Helvete haha, något tveksam var jag väl eftersom han pratade så extremt långsamt men jag kunde ändå överväga att det var han på riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
Jodå, vaket av föräldrarna dina. De avslöjar imitatören i slutet av avsnittet med Sanna Lundell. Även när han pratade vanligt fanns tydliga likheter med Lerin.

Va?
När exakt säger de det och när får man höra skådisens riktiga röst?
Lyssnade precis på avsnittet och det får man inte höra någonstans där...då måste de ju ha klippt bort det även ur patreonavsnittet?
Citera
2021-01-05, 20:06
Medlem
Citat:
Helvete haha, något tveksam var jag väl eftersom han pratade så extremt långsamt men jag kunde ändå överväga att det var han på riktigt.

Va?
När exakt säger de det och när får man höra skådisens riktiga röst?
Lyssnade precis på avsnittet och det får man inte höra någonstans där...då måste de ju ha klippt bort det även ur patreonavsnittet?

Noep, personen i fråga du citera är ofta ute på vift. Han som imitera fick återkomma i ett senare avsnitt där de avslöjade bluffen.
Citera
2021-01-05, 20:21
Medlem
Citat:
Noep, personen i fråga du citera är ofta ute på vift. Han som imitera fick återkomma i ett senare avsnitt där de avslöjade bluffen.
Vad dillar du om? Imitatören kommer in 2h och 18 min in i avsnittet med Sanna Lundell, som jag skrev. I samma sekvens berättar han vem han egentligen är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in