2020-11-26, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoelBaba
Finns det någon person du inte tycker gör bra ifrån sig? Du verkar ha diplomatiskt ståfräs för varenda person som någonsin deltagit.

Hej NoelBaba. Jag vet inte vem du är, men tror som jag gör med de flesta att vi förmodligen skulle komma bra överens i verkligheten. Du är säkert trevlig och har goda sidor. Jag föredrar att fokusera på det positiva i programmet för att jämna ut allt gnäll här.

Men för att vara dig till lags och för att inte låta det gå inflation i mina positiva omdömen kan bjuda på lite klagomål jag med:

Kakan - hemsk gäst. Ta aldrig in henne igen. Högljudd och ointressant. Körde fullständigt över Tora, usch! Skulle inte bjuda henne på kräftskiva.

David Sundin - hans medverkan var inte till hans fördel.

Zorbas - var tyvärr kass när han väl fick ta plats framför micken. Pratade som en som vill passa in. Överanvände och dödade ”jo, jo, jo” och andra grejer som funkar bra i rimlig mängd. Verkar dock trevlig så skulle absolut bjuda på kräftskiva.

Almqvist - har aldrig varit menad som ”framför-person”. Är en produkt av sin omgivning och därmed inte genuin.

Sist men inte minst ska jag avsluta med att lägga näsan i blöt när det kommer till svampfejden. Den enda som gjorde bra ifrån sig i den situationen var Fredrik. Visst, hon var kanske ingen toppengäst och klarade inte riktigt att matcha det starka svampintresset med den lättsamma atmosfären och tonen i programmet men när det inte flyger är det bättre att laga efter läge enligt mitt tycke. Gött med skav men här blev det bara pubertalt och oskönt.

Nej nu blev det för neggigt här...
underbara gäster som gärna får snurra in med jämna mellanrum som frisk fläkt runt bordet:
Niemi, Moa Gammel, Oisin Cantwell, Calle Schulman, Jonas Lundqvist, Edvin Thörnblom, Lina Thomsgård, Alexander Kronlund, Ola Rapace, Fredrik Strage, Julia Lyskova, Tobbe Ek, Gunilla Söderholm...

+Vad hände med Ghettopanelen-tjejen? Kom tillbaks.
+ Myra. Jag vet inte varför med ömmar för henne. Kan vara rösten... men gillar hennes håll-känslorna-utanför-håll-er-till-logik-och-fakta-tänk.
+ Tora såklart jättebra, men Fanny får för lite lyft. Hon är jävligt bra hon med.
Senast redigerad av McDaniel 2020-11-26 kl. 23:35.
Citera
2020-11-26, 23:41
Medlem
fresh-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McDaniel

David Sundin - hans medverkan var inte till hans fördel.

Håller med dig här men har svårt att sätta fingret på vad det var. Kändes lite självgod och skrytsam? Lite ovan molnen? Tänkte på förhand att han var en superskön snubbe.
Citera
2020-11-26, 23:48
Medlem
Ysumeisters avatar
Fredrik! Snälla kom tillbaka snarast.
Vilket haveri detta är utan dig.

Några tips på fasta punkter.
- Mer musik med Max / Calle och typ Jonas Lundqvist, Åhlund mfl. (Gärna sköna typer och inte massa tråkigt indie-piss). Tjöta lite spelningar, nya album och annat kul.
- Ge Printz (som är en jävligt skön typ) 30 min i veckan för att gå igenom lite sport. Då får gärna ointresserade gäster sätta sig i soffan eller byta blöjor.
- Vore kul att höra mer av Erik Gall! Jävligt vältalig och verkar ha upplevt mycket.
- Skit i gäster under tjejnytt. Mår dåligt över hur ni kör över Tora fredag efter fredag.
- Myra är duktig men behöver någon att käfta med. Ta in någon höger- gubbe och kör Myra vs Kasselstrand eller dylikt.

Tips!

Skicka Jesper till kaffekok på Vinge alt. Medverkan max en gång i veckan alternativt tvinga honom att börja supa igen. Gillar inte denna Jesper som sitter i studion nu, var bättre när han inte upprepade allt 287 gånger per vecka och behövde dela med sig av sina erfarenheter så fort han märker att en gäst överträffar Bowling, juridik eller prozac-dos.

Cindy, Fanny, Hannes gör bäst i andra forum anser jag.

Vad kostar det att ha en ok redaktör som kan bjuda in gäster, förbereda med research, utveckla intervjutekniker osv? Satsa 200k på en

Grymt bra med Skugge! Ge henne lite rum och ge henne en summa för diverse gäster hon plockar in.

Ge oss lite feedback så kör vi ett jävla Patreon-race innan jul!
Citera
2020-11-27, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ysumeister
Fredrik! Snälla kom tillbaka snarast.
Vilket haveri detta är utan dig.

Några tips på fasta punkter.
- Mer musik med Max / Calle och typ Jonas Lundqvist, Åhlund mfl. (Gärna sköna typer och inte massa tråkigt indie-piss). Tjöta lite spelningar, nya album och annat kul.
- Ge Printz (som är en jävligt skön typ) 30 min i veckan för att gå igenom lite sport. Då får gärna ointresserade gäster sätta sig i soffan eller byta blöjor.
- Vore kul att höra mer av Erik Gall! Jävligt vältalig och verkar ha upplevt mycket.
- Skit i gäster under tjejnytt. Mår dåligt över hur ni kör över Tora fredag efter fredag.
- Myra är duktig men behöver någon att käfta med. Ta in någon höger- gubbe och kör Myra vs Kasselstrand eller dylikt.

Tips!

Skicka Jesper till kaffekok på Vinge alt. Medverkan max en gång i veckan alternativt tvinga honom att börja supa igen. Gillar inte denna Jesper som sitter i studion nu, var bättre när han inte upprepade allt 287 gånger per vecka och behövde dela med sig av sina erfarenheter så fort han märker att en gäst överträffar Bowling, juridik eller prozac-dos.

Cindy, Fanny, Hannes gör bäst i andra forum anser jag.

Vad kostar det att ha en ok redaktör som kan bjuda in gäster, förbereda med research, utveckla intervjutekniker osv? Satsa 200k på en

Grymt bra med Skugge! Ge henne lite rum och ge henne en summa för diverse gäster hon plockar in.

Ge oss lite feedback så kör vi ett jävla Patreon-race innan jul!

Ratta in ett annat program om du nu vill ändra allt. Låter mest som du fiskar efter ett jobb och lämnar löneanspråk på 200k...
Citera
2020-11-27, 21:07
Medlem
Okej, ska försöka sammanfatta mina tankar, ris och ros:

+
Imponerande att ett gäng killar där ingen har någon direkt vana att vara framför kameran eller radiomikrofonen lyckats dra igång ett rätt fungerande program som ofta är väldigt underhållande.
Fredrik klarar sig bra i ett slags programledarroll.
Jesper är en riktig karaktär och jag hade nog inte lyssnat om inte han var med. Har en okonventionell fingerspetskänsla vad gäller humor. Har dessutom skrivit till honom flera gånger på Instagram och haN alltid svarat väldigt ödmjukt och trevligt, vilket är plus i kanten.
Tycker det finns en viss trygghet i att höra Kalles Vetlanda-dialekt och småskrattande i bakgrunden.
Tora bidrar jättemycket. Hon har visserligen, som alla andra, ett väldigt snävt "unga-människor-i-innerstads/söderort-stockholms-perspektiv", men eftersom jag känner igen mig lite är det roligt.
Gillar Fanny Klefelt som sidekick. Eftersom det alltid är 3-4 killar med liknande perspektiv är det lite kul att höra någon balans utöver gästerna.

-
Gillar nästan alla kvinnliga inslag, men ej Cindy. Framstår som osympatisk och verkar inte ha något slags stämning med de andra. Kan eventuellt funka att ringa henne och prata i 20 min, men inte ett helt avsnitt. Tyvärr gillar jag inte riktigt Linda Skugge-inslagen senaste veckorna. Hennes negativa snack kan ge vem som helst självmordsvibbar.
Mer tid hade utan tvekan kunnat läggas på förberedelser. Har mycket potential som inte utnyttjas.
Blir ibland lite mycket internt snack, vilket är oundvikligt. Men tänk på att det kan vara bra att försöka bredda.
Citera
2020-11-27, 22:46
Medlem
Ysumeisters avatar
Citat:
Ratta in ett annat program om du nu vill ändra allt. Låter mest som du fiskar efter ett jobb och lämnar löneanspråk på 200k...

Ger lite konstruktiv feedback, mannen.
Kan du ärligt korsa fingrarna och erkänna att veckans avsnitt håller en bra nivå? Skön stämning med Holmgren idag dock.

Jag letar absolut inget jobb utan ger ett tips som kanske skulle kunna få skutan att vända.

Sitter du med bakom spakarna eller?
Citera
2020-11-28, 00:19
Medlem
NoelBabas avatar
Citat:
Hitta en annan tråd om du ska bli grinig över alla kritiska inlägg. Det är Flashback, ta det för vad det är. Folk har tagit ett par bier och vill yttra sig lite yvigt och nyanslöst.
Citera
2020-11-28, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoelBaba
Hitta en annan tråd om du ska bli grinig över alla kritiska inlägg. Det är Flashback, ta det för vad det är. Folk har tagit ett par bier och vill yttra sig lite yvigt och nyanslöst.

Spegel!
Citera
2020-11-28, 17:05
Medlem
Ysumeisters avatar
Citat:
Spegel!

Är det Hannes eller Jesper?

Fatta att vi försöker ge er lite konstruktiv kritik så att Gott Snack finns kvar om 6 månader.
Citera
2020-11-28, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ysumeister
Är det Hannes eller Jesper?

Fatta att vi försöker ge er lite konstruktiv kritik så att Gott Snack finns kvar om 6 månader.

Ingen bryr sig om din "kritik", lika lite som någon bryr sig om mitt. Sluta ta dig själv på så stort allvar tönt.

SKICKA CINDY, HERREGUD... Blööööööder ju ur öronen när hon är med.
Citera
2020-11-30, 13:01
Medlem
Dagens avsnitt var väldigt rörigt, prat i munnen på varandra. Amk-feeling, det tycker jag inte om.
Citera
2020-12-01, 02:46
Medlem
bfjs avatar
Inser idag när jag lyssnar att jag har inte saknat Fredrik ett dugg. Tyckte de rodde hem det bra under förra veckan, om än lite oförberedda och ostrukturerat men de hade väl inte räknat med att Fredrik skulle vara borta.

Fredrik är så sjukt omogen i sitt språkval och det är det som smittar av sig när de sen har gäster. Tjatar om att skaffa flera patreons men det är inte direkt att man vill be någon kompis att lyssna när de första de får höra är att han vill spruta småpojkar i röven, allt anspelande på sex hela tiden är så uttjatat.

Dessvärre är det väl Fredriks namn och kontakter som ibland är ingångarna till de gäster som kommer in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in