2022-11-03, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Gjorde han inte det i podden med Ola Rapace?

Ja, om du läser resten av vad jag skrev så sa jag ju precis det, dumma fan.

Poängen är att det var ett patreon mål i Gott snack men istället väljer Söderholm att ta upp det i sin andra podd som han såklart körde rätt ner i graven som det misslyckade jävla as han är.

Men i den podden så blev det ett segment på kanske 10 min när patreonmålet var att göra en djup intervju med sin pappa som sen skulle publiceras, men som någon annan säger så lär det väl finnas på band och kommer läggas upp i sin helhet bakom betalvägg i framtiden som den knarkande narcissist Fredrik är, han behöver väl mer pengar till sin misslyckade "självhjälp"

PS: Du behöver inte påpeka min hårda ton mot Fredrik, han själv och sättet han sköter Gott snack har fått mig att fullständigt avsky människan med tiden, jag hoppas innerligt att han får en ny hjärnblödning som gör honom till en grönsak för resten av hans liv
Senast redigerad av Manny545 2022-11-03 kl. 20:17.
Citera
2022-11-03, 20:35
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manny545
Du som är patreon, hur går snacket i patreon gruppen och allt annat som är upplåst för patreons?
Är det någon som kommer med någon kritik om podden och någon diskussion kring det eller eller blir all kritik nedstängd av Söderholm eftersom han inte tål att någon gnäller på hans bäbis?

Känns ju som att typ 1/10 patreonmål de satte upp faktiskt genomfördes, vad hände tex med att Fredrik skulle besöka och filma sin pappa?
De hade ett segment i Fredrik och Olas podd på 5-10 min där de pratar med hans farsa och that's it, inte ens i Gott Snack lade de någon större fokus på det när han väl hade besökt honom.

Känner mig rätt glad över att aldrig varit patreon då man knappt verkar få något annat utav det är podden själv

Patreongruppen handlar knappt om programmet. Det är mest folk som postar artiklar om Romina, Skansen-Jonas och andra återkommande gäster. Och så har vi folk som aldrig tröttnar på Hasbulla(?) och ska lägga upp varenda artikel han syns i. Ibland sticker Fredrik in huvet och frågar om gästförslag. Häromveckan var det nån som ifrågasatte redaktionen, då var Fredrik snabb med att gå i försvar.

Skulle gissa att allt för kritiska inlägg rensas bort snabbt.
Citera
2022-11-04, 10:02
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ja, om du läser resten av vad jag skrev så sa jag ju precis det, dumma fan.

Poängen är att det var ett patreon mål i Gott snack men istället väljer Söderholm att ta upp det i sin andra podd som han såklart körde rätt ner i graven som det misslyckade jävla as han är.

Men i den podden så blev det ett segment på kanske 10 min när patreonmålet var att göra en djup intervju med sin pappa som sen skulle publiceras, men som någon annan säger så lär det väl finnas på band och kommer läggas upp i sin helhet bakom betalvägg i framtiden som den knarkande narcissist Fredrik är, han behöver väl mer pengar till sin misslyckade "självhjälp"

PS: Du behöver inte påpeka min hårda ton mot Fredrik, han själv och sättet han sköter Gott snack har fått mig att fullständigt avsky människan med tiden, jag hoppas innerligt att han får en ny hjärnblödning som gör honom till en grönsak för resten av hans liv

Det var lite roligt nästan hur tydligt det blev för oss som lyssnade att han och Ola Rapace i grunden är samma borderline-labila dramaqueens. Och hur det såklart bröt sig.
Och så sen blev Ola hans stora fiende och vise versa.

Podden med Schulman ger jag inte enormt lång livsspann.
Tror Den flyktige ryggradslösa Calle gick in i projektet utifrån Fredriks persona pre mindfullness. Lite kändisar. Lite elakt.
Calle Schulman känns obekväm och vilsen med tjatet om egot och magiska svampar o så. Känns inte som det var det han signade upp på riktigt
Citera
2022-11-04, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlv0nlinne
Patreongruppen handlar knappt om programmet. Det är mest folk som postar artiklar om Romina, Skansen-Jonas och andra återkommande gäster. Och så har vi folk som aldrig tröttnar på Hasbulla(?) och ska lägga upp varenda artikel han syns i. Ibland sticker Fredrik in huvet och frågar om gästförslag. Häromveckan var det nån som ifrågasatte redaktionen, då var Fredrik snabb med att gå i försvar.

Skulle gissa att allt för kritiska inlägg rensas bort snabbt.

Kunde nästan gissat det, fyfan.

Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Det var lite roligt nästan hur tydligt det blev för oss som lyssnade att han och Ola Rapace i grunden är samma borderline-labila dramaqueens. Och hur det såklart bröt sig.
Och så sen blev Ola hans stora fiende och vise versa.

Podden med Schulman ger jag inte enormt lång livsspann.
Tror Den flyktige ryggradslösa Calle gick in i projektet utifrån Fredriks persona pre mindfullness. Lite kändisar. Lite elakt.
Calle Schulman känns obekväm och vilsen med tjatet om egot och magiska svampar o så. Känns inte som det var det han signade upp på riktigt

Har i princip aldrig lagt en tanke på Calle Schulman men rent spontant känns han hela tiden desperat efter pengar så att han hoppade på Söderholms podd-idé var väl inte direkt någon överraskning, jag lyssnade väl på kanske 2-3 avsnitt av den podden innan jag tröttnade, otroligt långsam och tråkig podd som återligen består av två medelålders män som sitter och maler på om ointressanta saker.
Citera
2022-11-04, 16:54
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Kunde nästan gissat det, fyfan.

Har i princip aldrig lagt en tanke på Calle Schulman men rent spontant känns han hela tiden desperat efter pengar så att han hoppade på Söderholms podd-idé var väl inte direkt någon överraskning, jag lyssnade väl på kanske 2-3 avsnitt av den podden innan jag tröttnade, otroligt långsam och tråkig podd som återligen består av två medelålders män som sitter och maler på om ointressanta saker.
Den genren är så jävla utdöd. Finns inget tråkigare än att höra två mediapersonligheter sitta och vara ”sköna”.

Originalen är dom enda som funkar, dvs Filip och Fredrik. Dom kommer undan med det.
Inte för att jag lyssnar på dom nuförtiden. Men där känns det ändå som att dom var först och därmed har ett annat mandat.

Alla andra bara apar efter.
Citera
2022-11-08, 23:27
Medlem
Nån som vet vad August har för åkomma vad gäller rösten?
Citera
2022-11-09, 11:50
Medlem
ingen direkt jätteeffekt vid månadsskiftet...
https://graphtreon.com/creator/gottsnack

undrar hur mycket dom tappat i lyssnare efter att gratisbiten blev en kvart
Citera
2022-11-09, 14:32
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlorianKanga

De låg tidigare runt 32 000 - 37 000 lyssningar per vecka, nu är det runt 20 000 (poddindex). Men tappet beror nog mycket på att programmet tappat lyssningsvärde. 2 av 5 dagar är det ju praktikanter som programleder numera.
Citera
2022-11-09, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlorianKanga

Ja, mig har de tappat som lyssnare iallafall, finns ingen chans att sätta sig in i en diskussion i ett avsnitt som är 1/10 långt av ett fullt avsnitt, och jag vägrar sponsra Söderholm med patreon.
Citera
2022-11-14, 13:33
Medlem
Alltså... Jag försöker lyssna på programmet som oftare och oftare är haverier till avsnitt. Men August jävla "det ska sääägas..." HELA tiden får mig fan att tråckla mig loss från Patreondonationerna.
Var är Felix?? Kom o h lyft skiten tillsammans med Max tack! (Petrina gör faktiskt ett bra jobb också!)
Citera
2022-11-14, 19:21
Medlem
lisa.emilia1990s avatar
jag måste bara sticka in huvudet här med en (kanske unpopular) åsikt.

Petrina.

Jag VILL ju så gärna tycka att hon är bra. Älskar att en tjej kommit in som programledare, och tycker i teorin så mycket om henne. Tyckte även att hon var topp som sidekick innan hon försvann till Sveriges Radio.

Men nu. Fan vad jag tycker att hon förstör flowet. Hon är liksom lite oskön precis hela tiden, verkar vilja hävda sig och låter ganska ofta som en lättstött, pubertal tonåring. Det är så svårt att sätta fingret på vad det är som inte flyter, men som i allt handlar det mer om g, om att ha fingertoppskänsla och att ha lite självdistans. Det blir helt enkelt inte....roligt när hon är med? Hon lyckas till och med skapa dålig stämning med Camilla, det skaver och som lyssnare tappar man lusten att fortsätta att lyssna. Det goda snacket lyser som sagt med sin frånvaro.

Den enda som är värre är Otto nu på senaste. Han är rolig som sidekick, men han är en mardröm när gäster kommer. HUR kan man vara sån besserwisser? Och inte ställa en endaste fråga? Utan bara vara ute efter att orera och föreläsa. Kulmen var väl ändå när Lapidus var gäst och Otto visste 100% bättre än honom i ca ALLA frågor. Det enda som är kul när Otto är på plats är August små instick.

Ni andra, jag älskar er och tycker att den här höstterminen är toppen! Haha förutom ovan detaljer då.
Citera
2022-11-16, 16:15
Medlem
TheMentalitas avatar
Var med på GS-tåget från någon månad in sedan de startade. Man kände snabbt att man var en del av något speciellt och det är inte utan att man saknar den tiden. Framför allt var ju Jesper i sitt esse och gjorde verkligen mycket för produkten. Man längtade till nästa avsnitt.

Vet att redaktionen förmodligen är jätteless på allt tjat om Jesper men han var verkligen en så stor del av dynamiken. Det var dessutom som roligast under den tiden när han var lite "strulig" och kunde dundra in bakfull efter en halvtimme. Det spelade liksom ingen roll för i slutändan var det han, Fredrik och även ofta Max och Zorbas. Och Calle -han fick verkligen alldeles för lite kredd! Kändes...tryggt liksom.
De tidiga avsnitten med bland annat rankning av landskapsdjur och syltor i Stockholmsområdet var guld.

Samtidigt får man väl förstå att det blir så att människorna som är med måste få göra något annat med livet än att sitta framför micen varje morgon.
Problemet är väl när grundaren och chefen själv ska vara borta på annat och ha massa andra projekt och poddar.

Sedan nån månad innan Jesper slutade så blev det något strul med dragningen av min Patreon-avgift och efter det har jag faktiskt inte orkat förnya. Visserligen hörde jag gratisversionen av ett avsnitt när Max och Zorbas var med tillsammans igen och det kändes lite som gamla tider. Annars har jag fått känslan av att det mest är nya praktikanter som trampar vatten i två timmar -stämmer det?
Senast redigerad av TheMentalita 2022-11-16 kl. 16:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in