2022-09-01, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anhyzer
Själv tog jag bort min Patreon efter bråket dom hade, droppen för mig var då Fredrik började hålla på " jag behöver inte gs längre" för att han skulle få så mycket pengar för podden med Ola ( vi såg hur det gick) sin självbiografi osv osv, Är ju tack vare GS han har kunnat göra allt annat, kändes väldigt respektlöst. Sen hur han skötte allt med Jesper, speciellt avsnittet i SOG, katastrof är bara förnamnet, speciellt för en som läser så mycket självhjälpsböcker och talar hur man skall och bör vara mot andra. Nåja önskar all lycka till Jesper i framtiden !

Med tanke på gångerna Jesper blivit uthängd och hånad av Fredrik i GS och andra poddar är det inte svårt att förstå att han inte orkar längre.
Citera
2022-09-01, 14:12
Medlem
Baobabs avatar
Det känns som om hela projektet har vart på väg utför ganska länge, det här måste väl ändå vara sista spiken i kistan för GS.

Har mest lyssnat av gammal vana senaste halvåret men har nu äntligen tagit bort min patreon. Har ingen lust att vara med och betala Fredrik och Plojs lön. Burr...
Citera
2022-09-01, 14:15
Medlem
Det jag är mest less över inte att Fredrik hittat sin väg och predikar den, utan det är att alla som tycker annorlunda har fel och dom kan man minsann vara otrevlig och dryg mot. Hamnar i samma fack som veganer och vänsterpartister som inte kan ha sin åsikt och sitt sätt att leva för sig själv.

Han pratar om kärlek men visar ingen sådan till folk som inte stämmer in i hans hyllningskör. Han verkar genuint vara en hemsk människa, att inte dyka upp och tacka av Jesper trots deras olikheter cementerar det. Visst kan något avsnitt vara okej utan Jesper, och jag tycker att dom behövde varandra för att avsnitten skulle vara topp. Men det är absolut Jesper som gjort det roligt.

Vill egentligen inte hata, men Ploj drar verkligen ner varje avsnitt han är med i. Säkert jättetrevlig och bra person att ha runt sig, men i ett radioprogram har han ingenting. Söderholm skrev ett blogginlägg på NG om Daniel Hallberg och hur platt och tråkig han var och att det inte var Daniels fel utan de som inte sade ifrån. Hur man då kan släppa fram Ploj är ofattbart. Den texten kan användas här, och bara byta ut Daniels namn mot Plojs.
https://blogg.ng.se/fredriksoderholm...aniel-hallberg
Citera
2022-09-01, 16:01
Medlem
ViktorBouts avatar
Detta är garanterat början på det definitiva slutet för Söderholm. Han har visat sig vara omöjlig att jobba med i nästan alla sammanhang.

Hur någon kan vilja jobba med honom är för mig helt obegripligt.
Citera
2022-09-01, 16:09
Medlem
ViktorBouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsprut
Hur mycket har det gått ner på ett ungefär? Bidrog själv med att dra ned 100 kr, Jesper är ju USP:en.

Tror dom låg på 144 000 sek / månad för ett gäng månader sen. Nu nere på 100k
Citera
2022-09-01, 16:45
Medlem
Sorgligt. Svårt att hitta någon mer älskvärd ny “mediepersonlighet” som poppat upp senaste åren. Uppenbart att det skar sig under “Micke-gate” genom geniets oerhört elaka uthängningar i Schulman-podden och totala brist på uppskattning för det ansvar Jesper tagit genom åren. Geniet är fortfarande kul, speciellt när Max är med (enda bibehållningen nu), men det är svårt att tycka om Geniet när han gång på gång gör sig omöjlig såhär. Svårt att se vad han ska göra härnest, har tänkt att hans backup plan är att gå tillbaka till Nexiko, men där verkar det ha skurit sig med en hel del folk också. Spännande att se vart detta ska sluta!

P.S. också kul att Geniet tror att det är en stor deal att skriva på för ett “internationellt bokförlag”, sen tittar man på deras hemsida och där finns det en uppsjö av kreti och pleti-influencers som också utger sina böcker där, tex Nicole Falciani, Frida Boisen, Kristin Kaspersen, Fredrik Paulin… Inte bara eliten direkt!
Citera
2022-09-01, 17:31
Medlem
Början på slutet helt klart.

Förutom att man fasar ur Jesper har ju också nivån på gäster rasat så in i helvete.

Geniets eviga tjat om egots tolkning är så jävla komisk då han fortfarande är en bebis med daddy issues.
Citera
2022-09-01, 18:36
Medlem
Kungkolms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolorean
Sorgligt. Svårt att hitta någon mer älskvärd ny “mediepersonlighet” som poppat upp senaste åren. Uppenbart att det skar sig under “Micke-gate” genom geniets oerhört elaka uthängningar i Schulman-podden och totala brist på uppskattning för det ansvar Jesper tagit genom åren. Geniet är fortfarande kul, speciellt när Max är med (enda bibehållningen nu), men det är svårt att tycka om Geniet när han gång på gång gör sig omöjlig såhär. Svårt att se vad han ska göra härnest, har tänkt att hans backup plan är att gå tillbaka till Nexiko, men där verkar det ha skurit sig med en hel del folk också. Spännande att se vart detta ska sluta!

P.S. också kul att Geniet tror att det är en stor deal att skriva på för ett “internationellt bokförlag”, sen tittar man på deras hemsida och där finns det en uppsjö av kreti och pleti-influencers som också utger sina böcker där, tex Nicole Falciani, Frida Boisen, Kristin Kaspersen, Fredrik Paulin… Inte bara eliten direkt!
Vad är det för uthängningar han har gjort i deras podd?
Citera
2022-09-01, 18:39
Medlem
Lyssna avsnitt 17 “Bråket” från typ 4:30
Citera
2022-09-01, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolorean
Lyssna avsnitt 17 “Bråket” från typ 4:30
Hittar inget bråk i avsnitt 17. Kalle Vajsing och kissankorna?
Citera
2022-09-01, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catch22
Hittar inget bråk i avsnitt 17. Kalle Vajsing och kissankorna?

Alltså i Schulman och Geniet-podden
Citera
2022-09-01, 19:37
Medlem
TheMentalitas avatar
Förutom meningsskiljaktigheter så är det ju fullt förståeligt att Jesper också har annat han vill göra tid för. Jag menar, han har varit programmets största klippa varje morgon. Särskilt steppat upp under perioder då han behövt leda programmet själv. Efter nästan 3 år kan man förstå att han vill göra annat, med både andra projekt och studier att tänka på.

Sen att GS-produkten sjunker rejält för många utan honom är ju som det är, det får isf de andra ta på sig. Är rädd att hans popularitet är så pass stor att väldigt många tappar suget utan honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in