2019-12-03, 21:48
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
En till grej då detta är så himla sjukt....

Ge dem tillbaka deras pass så att de kan åka tillbaks hem!

Varför görs inte detta?

Sannolikt har man egentligen inte rest utan något pass. Det har bara saknats incitament att visa upp det, kanske kommer fram över tid.
Citera
2019-12-03, 22:23
Medlem
Så blir det när man importerar millioner religiösa imbeciller till Europa...
Citera
2019-12-03, 23:37
Medlem
https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/136916/Gun%20Lindman.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Hoppas länken funkar då det är avhandlingen. Är på nästan 50 sidor så jag har inte tagit mig tid att läsa men kommenterar inte heller utan att ha all fakta.
Citera
2019-12-04, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Förstår inte varför Åland ska behöva vara så inhumana? Skicka hem stackarna omgående!

Låter också inhumant. Låta dem trängas på flyget för att sedan återvända till den jättefarliga krigshärd de flydde genom 10+ säkra länder för att undkomma?

Avrätta, plocka de organ som kan tänkas anvädas, mal resten till hundmat.

Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC-2.0
Vad är problemet? Ser inte felet med att man lär ut islam.

Tvärtom så har ju vi nordbor otroligt mycket att lära av islam. I synnerhet när det kommer till hur man behandlar judar, bögar och kvinnor.

Så är det. Utan kvinnlig rösträtt och rösträtt för psyksjuka/homosexuella så hade problemen varit betydligt mindre idag. Detta är ju också hur det ser ut i muslimska länder. Alla vägar bär till Rom/gay-Allah och hans rondellhund Muhammed.

Citat:
Ursprungligen postat av llmm
finns 1.8 miljarder muslimer i världen.

finns ca 30.000 ålänningar.......

Men ÄNDÅ är det på ålänningarna de här musslorna försöker snylta och inte på sina muslimska bröder i rika oljeländer. Vad säger det om musslorna?
Senast redigerad av OllarSenoritas 2019-12-04 kl. 00:36.
Citera
2019-12-04, 00:34
Medlem

Citera
2019-12-04, 00:55
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
En spontant första kommentar - Sverige har en hel del att lära av Åland.

För åläningarnas skull får man hoppas att dom ser på Sverige som ett mycket avskräckande exempel på hur illa det kan gå om man inte sköter sina kort rätt.

Jag kan inte heller låta bli att undra hur många som har Åland som destinationsmål för sin asylsökarresa . . .
Spontant.. HAHAHA!, och ja vi har mycket att lära av Åland/Finland!

Sen var det väl något om "kvotflyktingar" det är som när Gud och Satan delar jordgubbar eller... lortar i detta fallet. -En till dig, en till mig, en till dig, en till mig.
-De där jävlarna nere i trappen kastar vi åt helvete.. hehe.. De ville till paradiset men hamnade på Åland, livet kan vara grymt.

Vi i Sverige är ett avskräckande exempel för hela västvärlden..
Citera
2019-12-04, 01:02
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llmm

Varför stannade inte musslorna i något mussepiggland på vägen, varför skall de ta sig ända ut till nordens utposter och sen beklaga sig över att det inte finns moskéer till fredagsbönen, måste passerat hundratals moskéer på vägen
Citera
2019-12-04, 01:37
Medlem
Men vem är förvånad idag? Alla invandrare åker tillbaka till sina hemland så fort de fått ett europeiskt pass. Läs Pettersson där de erkänner själva att de är som flyttfåglar och åker till Nordafrika mm på vinterhalvåret. Det finns bankomater där också så svenska bidrag, pensioner och barnbidrag kan dessa parasiter punga ut i sina forna hemländer.
Citera
2019-12-04, 02:35
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Dom känner sig som fångar då de inte får finländskt pass och medborgarskap.
"Vi slipper inte ut. vi kan inte återvända till mitt land där folk pratar mitt språk.
"Att vara utan pass känns som att sitta i fängelse"

Blir dessa flyktingar beslagtagna av sina ursprungliga pass från sina hemland?

En annan fråga. Man behöver väl inte ett pass för att ta färjan till sve/fin?
Citera
2019-12-04, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hydrol
Sannolikt har man egentligen inte rest utan något pass. Det har bara saknats incitament att visa upp det, kanske kommer fram över tid.
Kvotflyktingar reser inte med egna pass, de har inga pass. De beviljas främlingspass för att kunna ta sig till det landet som tar emot dem. Främlingspasset gäller bara för just den resan. Förresten så förvanskas artikeln i trådstarten. Jag rekommenderar att alla som kommenterar här läser artikeln först.
Citera
2019-12-04, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Kul läsning.

Åland goes islam. Mitt i Östersjön får vi ett kalifat.

Ja, de vill ha pass för att åka hem på semester. Och en moské, men bara för männen.

Annars gillade jag formuleringen "vi slipper inte ut". Bara tanken på att höra babbeluringar tala finlandssvenska får mig att börja skratta.
Senast redigerad av borskungen 2019-12-04 kl. 09:06.
Citera
2019-12-04, 09:23
Medlem
Fast är inte det väldigt kontraproduktivt?
Lär man sig vad islam är så kommer de definitivt inte vilja ha folk som är muslimer på Åland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in