2019-12-03, 17:50
Medlem
JoeBidens avatar
Hela diskussionen når snabbt ett antiklimax när man inser att artikeln är mer än ett år gammal. Visserligen är det klassiska "stolleåsikter" som framförs, men hur relevant är det egentligen att diskutera idag?
Citera
2019-12-03, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
jaha,, nu börjar det där också.

Och folk fattar fortfarande inte att Islam har som mål att ta över och infiltrera varenda samhälle på jorden

Och sen skulle muslimerna fortsätta slå varandra i huvudet! Blir aldrig nöjda!
Citera
2019-12-03, 18:00
Medlem
Mjälls avatar
Nämen! Är det så att människor kommer att ta chansen om man erbjuder dem saker utan motprestation? Är det så att främmande gäster som man tillåter ställa krav, ibland kommer att fortsätta ställa krav? "Vi" som trodde att alla människor var snälla och ärliga mot alla i hela världen, oavsett vilket kaos de formats av! "Vi" har varit naiva. Vad konstigt att alla som inte varit naiva är rasister istället!
Citera
2019-12-03, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Mitt problem är varför de inte får tillbaka sina pass. Klart de ska få dem. Sedan är dem good riddence, då borde det vara att de inte längre får söka asyl i Sverige eftersom de åkt på semester tillbaka till sitt land, eller semester överhuvudtaget.

Vilka egon, så jävla respektlösa mot oss, det de fått, att vi arbetar för dem, vård, sjukvård, boende, maten, fickpengar och så har vi gett dem att bo i denna underbara idyll. Ryser.
Jag antar att de kastat sina pass från hemländerna. De har försatt sig själva i den här situationen och nu har de mage att klaga på att vi inte anpassar oss till dem. Det är ett så vidrigt beteende att jag nästan kräks.
Citera
2019-12-03, 18:37
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gretasgodeman
Jag antar att de kastat sina pass från hemländerna.

Skulle du göra det? Nej.

De ligger gömda som en sista väg ut. Utan pass kan man skarva om namn, hemvist och ålder.
Citera
2019-12-03, 18:38
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Vad är problemet? Ser inte felet med att man lär ut islam.

Tvärtom så har ju vi nordbor otroligt mycket att lära av islam. I synnerhet när det kommer till hur man behandlar judar, bögar och kvinnor.
Citera
2019-12-03, 19:11
Medlem
TraXzmans avatar
Hehe, rätt så tragikomisk humor dessa muslimer har som har mage och stå och gapa som dom gör som är runt bara 100-123 på totalen i Åland ochså...

Dom kom alltså 2015-2016 typ 2 till 3 år sen ,nåt sånt som det står i texten
... sen tog jag mig tid och citerar friskt ur texten av dessa parasiter

Senast redigerad av TraXzman 2019-12-03 kl. 19:23.
Citera
2019-12-03, 19:44
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC-2.0
Vad är problemet? Ser inte felet med att man lär ut islam.

Tvärtom så har ju vi nordbor otroligt mycket att lära av islam. I synnerhet när det kommer till hur man behandlar judar, bögar och kvinnor.

Islam hör inte hemma här.
Citera
2019-12-03, 19:52
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Flyktingarbetaren Gun Lindman har skrivit en avhandling om flyktingars situation på Åland. Bara fem män och fem kvinnor intervjuades men Lindman anser att deras åsikter representerar gruppen som helhet. När detta skrevs för drygt ett år sen fanns det c:a 100 kvotflyktingar på Åland. c:a 0,3 % av befolkningen.

Varför har dom det då så svårt på Åland.
Dom känner sig som fångar då de inte får finländskt pass och medborgarskap.
"Vi slipper inte ut. vi kan inte återvända till mitt land där folk pratar mitt språk.
"Att vara utan pass känns som att sitta i fängelse"
Vad har dom tänkt sig då? Semesterresa? En liten visit tillbaka till det land dom flytt ifrån?

Dessutom klagar de över ekonomin och att det är svårt att hitta anställning och utbildning utan språkkunskaper. (!)
Man kan utöva sin religion och det är man nöjda med men det är inte "som hemma".
Man kräver att landskapsregeringen ska lära ålänningarna om islam och man vill att en moské ska byggas. Kvinnorna kan för all del be hemma det är inte så noga men männen måste ju ha en moské för fredagsbönen.

Den här Lindman har ingen brist på idéer på hur man ska förbättra dessa stackars förfördelade flyktingars tillvaro men det får ni läsa om själva om ni är intresserade.
https://www.alandsnyheter.com/invandring/efter-tva-ar-pa-aland-kvotflyktingar-vill-ha-moske-finska-pass/

Ju större muslimer blir som grupp desto fler och större blir kraven

Därför ska hela Europa rensas på denna ohyra ASAP
Citera
2019-12-03, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Hela diskussionen når snabbt ett antiklimax när man inser att artikeln är mer än ett år gammal. Visserligen är det klassiska "stolleåsikter" som framförs, men hur relevant är det egentligen att diskutera idag?

Hur aktuellt som helst.
Citera
2019-12-03, 20:38
Medlem
Giant Squids avatar
Ålänningarna bör antingen ta detta som ett skämt eller en provokation, och isf, erbjuda en biljett till närmsta land där Islam praktiseras, billigast är väl en biljett med Viking Grace till stadsgårdskajen.
Citera
2019-12-03, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Fast vad Reinfeld sa gäller i Sverige, som åland inte är.
Ja i för sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in