Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-12-01, 17:40
  #1
Medlem
riskybizzys avatar
"En altartavla som skildrar ett paradis där två samkönade par ersätter den klassiska bilden av Eva och Adam, invigs på söndagen i S:t Pauli kyrka i Malmö" ---

--- "Tavlan skildrar paradiset men där två samkönade par och transpersoner figurerar i stället för den klassiska bilden av Adam och Eva."---

Vad har Flashback för tankar kring detta?

https://www.expressen.se/kvallsposte...-av-paradiset/
__________________
Senast redigerad av riskybizzy 2019-12-01 kl. 17:46.
Citera
2019-12-01, 17:50
  #2
Medlem
StickmanRevolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
"En altartavla som skildrar ett paradis där två samkönade par ersätter den klassiska bilden av Eva och Adam, invigs på söndagen i S:t Pauli kyrka i Malmö" ---

--- "Tavlan skildrar paradiset men där två samkönade par och transpersoner figurerar i stället för den klassiska bilden av Adam och Eva."---

Vad har Flashback för tankar kring detta?

https://www.expressen.se/kvallsposte...-av-paradiset/

Kunde inte bry mig mindre. Men i vanlig ordning lär ju folk bli kränkta.
Citera
2019-12-01, 17:53
  #3
Medlem
Att vänsterfeminismen och hbtq tagit över kyrkan. Desto viktigare att alla normala går och röstar, även i kyrkovalet.
Citera
2019-12-01, 17:53
  #4
Medlem
mjuk-kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Vad har Flashback för tankar kring detta?
Det är ett tilhåll för politiskt predikan, rättat efter lobbyorganisationer. Ett ställe man ändå inte kommer gå till.
Citera
2019-12-01, 18:08
  #5
Medlem
Yllevantars avatar
Det gör desamma, om den där tavlan gör någon glad så får den väl sitta där. Om man tycker att det känns fel kan man ju alltid gå ur kyrkan.
Citera
2019-12-01, 18:35
  #6
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
"En altartavla som skildrar ett paradis där två samkönade par ersätter den klassiska bilden av Eva och Adam, invigs på söndagen i S:t Pauli kyrka i Malmö" ---

--- "Tavlan skildrar paradiset men där två samkönade par och transpersoner figurerar i stället för den klassiska bilden av Adam och Eva."---

Vad har Flashback för tankar kring detta?

https://www.expressen.se/kvallsposte...-av-paradiset/
Fel forum?
Citera
2019-12-01, 18:36
  #7
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Fel forum?

Ja, mycket möjligt men låter moderaterna avgöra...
Citera
2019-12-01, 18:40
  #8
Medlem
Jag tycker faktiskt det vore klädsamt med åtminstone ett heteropar på tavlan. Skall heteropar inte få existera?
Citera
2019-12-01, 18:42
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
"En altartavla som skildrar ett paradis där två samkönade par ersätter den klassiska bilden av Eva och Adam, invigs på söndagen i S:t Pauli kyrka i Malmö" ---

--- "Tavlan skildrar paradiset men där två samkönade par och transpersoner figurerar i stället för den klassiska bilden av Adam och Eva."---

Vad har Flashback för tankar kring detta?

https://www.expressen.se/kvallsposte...-av-paradiset/

Ja, de skulle ju vara de första människorna som Gud skapade, så hur gick man vidare därifrån då med den vanliga evolutionen, ifall de två första människorna var samkönade?
Jag kan tänka mig St:Pauli församlingen snart kommer ut med en HBTQ certifierad bibel också, där de presentera nya spännande teorier om detta.
Citera
2019-12-01, 19:11
  #10
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Ja, mycket möjligt men låter moderaterna avgöra...
Moderaterna?
Har inte de tillräckligt att göra med att bli av med den Reinfeldtska fläcken?
Du tänker säkert moderatorerna, som är en helt annan sorts maktfaktor, helt utan Millhouse Kristersson.
Citera
2019-12-01, 19:13
  #11
Medlem
holmiums avatar
Svenska kyrkan har lämnat både logik och all anständighet bakom sig.

Jag tackar både min skapare och min lyckliga stjärna att jag lämnade svenska kyrkan för sex år sedan.

Det finns inte på kartan att jag någonsin skulle ansöka om medlemskap igen..... Varför skulle en heterosexuell vit german stödja svenska kyrkan ?
Citera
2019-12-01, 19:20
  #12
Medlem
fejsetnr1s avatar
Detta är ju emot allt som Kyrkan och Bibeln stod för... Så himla dumt så d finns inte. Men dom kanske är bögar o flator allihopa nu för tiden,,,,
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback