Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-27, 11:01
  #1
Medlem
Vilka är enklaste sätten att få den svenska motsvarigheten av aderall alltså elvanse eller ritalin utskirvet på recept lagligt? Har svårt att koncentrera mig och kan inte fokusera på en sak! Dessa ska jag hjälpa bland många som pluggar att fokusera och komma ihåg! Har misstänkt adhd diagnos och ska plugga juridik. Är det bara att säga till läkeren att man har svårt att fokusera?
Citera
2019-11-27, 11:12
  #2
Medlem
aaerligs avatar
Jag skulle säga helt omöjligt att få det utskrivet direkt för att "du känner dig ofokuserad". Du får i så fall genomgå en ADHD-utredning (och det går inte snabbt) för att få börja med metylfenidat och senare övergå till dexamfetamin om förstnämnda läkemedel inte fungerar.

Tips om du menar allvar: köp det på annat håll.
Citera
2019-11-27, 11:19
  #3
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HataModeraterna
Vilka är enklaste sätten att få den svenska motsvarigheten av aderall alltså elvanse eller ritalin utskirvet på recept lagligt? Har svårt att koncentrera mig och kan inte fokusera på en sak! Dessa ska jag hjälpa bland många som pluggar att fokusera och komma ihåg! Har misstänkt adhd diagnos och ska plugga juridik. Är det bara att säga till läkeren att man har svårt att fokusera?


Ring vårdcentral/Psykiatrisk bedömningsmottagning och säg att du tror att du har ADHD och att du vill få en diagnos eftersom att detta stör dig i ditt vardagliga liv. Läkaren skriver väl då någon form av remiss så att du kan få tid för att få en neuropsykiatrisk utredning.
Citera
2019-11-27, 12:19
  #4
Avstängd
...napalm...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HataModeraterna
Vilka är enklaste sätten att få den svenska motsvarigheten av aderall alltså elvanse eller ritalin utskirvet på recept lagligt? Har svårt att koncentrera mig och kan inte fokusera på en sak! Dessa ska jag hjälpa bland många som pluggar att fokusera och komma ihåg! Har misstänkt adhd diagnos och ska plugga juridik. Är det bara att säga till läkeren att man har svårt att fokusera?

bli med i amerikaska gymanstik laget ,,, skämt och sido
gå til privat läkare ... korta tiderna ... men det där skiten biter dig senare röven ( bränner hjärnan )
du bör läsa på symptomen ev över driva på ett trovärdig sätt .

Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Jag skulle säga helt omöjligt att få det utskrivet direkt för att "du känner dig ofokuserad". Du får i så fall genomgå en ADHD-utredning (och det går inte snabbt) för att få börja med metylfenidat och senare övergå till dexamfetamin om förstnämnda läkemedel inte fungerar.

Tips om du menar allvar: köp det på annat håll.

idiot
helt plöstligt en dag var "kranen" död eller inlåst ... svettandes kommer provet och en avtänding är inte att tänka på så "berra" "kranes" kompis har en utspätt att sälja väl där slår piktenb till tömmer magsinet och du är död ---

https://www.youtube.com/watch?v=UXX3ITT1K50 ---
Citera
2019-11-27, 12:35
  #5
Medlem
EnSvenskStriders avatar
Du ringer psykiatrin och säger att du vill starta en utredning. Troligtvis kommer du få gå igenom strattera, concerta och ritalin innan det blir tal om elvanse.
Citera
2019-11-27, 12:40
  #6
Medlem
Pandarns avatar
Du måste ha genomgått en neuropsykiatrisk utredning och blivit diagnostiserad med ADHD/ADD.

Som tidigare nämnts behöver man ofta gå igenom stegen av olika mediciner (medikinet, metylfenidat) innan man får elvanse/attentin. Dock inte alltid, jag fick elvanse direkt efter diagnosen fastställs.
Citera
2019-11-27, 12:44
  #7
Medlem
aaerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ...napalm...
bli med i amerikaska gymanstik laget ,,, skämt och sido
gå til privat läkare ... korta tiderna ... men det där skiten biter dig senare röven ( bränner hjärnan )
du bör läsa på symptomen ev över driva på ett trovärdig sätt .



idiot
helt plöstligt en dag var "kranen" död eller inlåst ... svettandes kommer provet och en avtänding är inte att tänka på så "berra" "kranes" kompis har en utspätt att sälja väl där slår piktenb till tömmer magsinet och du är död ---

https://www.youtube.com/watch?v=UXX3ITT1K50 ---

Det verkar som det där med att bränna hjärnan är en personlig anekdot? Jag romantiserar inte droganvändande, jag svarade enbart på TS fråga. Mycket väl medveten om riskerna, men att piketen slår till är förmodligen inget att oroa sig över.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback